Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
Lazylady
x 435

Re: Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Bericht door Lazylady »

Akkoord! Vooral Femke heeft dat erg. Zou me doodvermoeiend lijken op zo de hele tijd op m'n tenen te lopen.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Christel schreef:Waar ik me echt ontzettend aan stoor, is de geforceerde manier van doen in de Withoeve altijd als er klanten in de buurt zijn. Het kan heel goed aan mij liggen, maar de manier waarop Femke die fantastische Withoeve lekkernijen aan loopt te prijzen, komt op mij meestal over als een houterige, foute reclameboodschap. Ze praat zo bewust "netjes" dat het bijna pijn aan mijn kaken doet.
En dan hebben we ook nog Peter die daar strak in het pak met een chagrijnig hoofd en met zijn neus in de lucht rondloopt, terwijl hij openlijk neerkijkt op zijn schoonmoeder en haar bij iedere gelegenheid die hij krijgt vol ergernis afblaft.

Misschien is het bewust zo gedaan, om te tonen dat ze allebei wel heel erg hun best willen doen of zo (in het geval van Femke kan ik dat ook wel plaatsen overigens), maar op mij komt het eerder gekunsteld en knullig over. Om niet te zeggen dat ik met name Peter eerder een hoogdravend en omhooggevallen type begin te vinden zodra het om "hun imperium" gaat...

Hoe dan ook zou ik me daar als klant, door de manier waarop zowat iedereen op de toppen van zijn tenen loopt, absoluut niet op mijn gemak voelen.
Dat Peter mee opdient, dat begrijp ik niet ! Dat hij komt om de gasten even te begroeten of om de chef voor te stellen , OK maar toch niet mee opdienen.
En als hij dan zelf zo correct gekleed gaat ( wat doodnormaal is ) waarom koopt hij dan niet een fatsoenlijke tenue voor die schoonmoeder an hem en stuurt hij haar niet naar de kapper. In een "chique" zaak ( waar ze de Withoeve toch willen laten voor doorgaan) zou ik niet graag bediend worden door een "Nancy" die schijnbaar de shampoing nog niet kent :naughty:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 693
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik kan me ook wel voorstellen dat je tenminste toch een beetje op je hoede bent als er iemand als Nancy in je zaak rondloopt. Ze zal het zeker wel goed bedoelen, maar dat is in dit geval toch niet genoeg. Af en toe erger ik me toch groen en geel aan haar . Peter is zeker geen gastheer zoals die hoort te zijn. Hij is en blijft de strakke, saaie advocaat.
Van Femke heb ik al lang de indruk dat ze steeds teveel hooi op haar vork heeft en dat dat zwaar op haar weegt.
0 x
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Guapa »

Wel, ik vind persoonlijk dat Femke en Peter dat naar behoren doen. Als ik een eigen zaak zou hebben en er ligt voortdurend zo'n carnavals-model te moeien die alles op 5 seconden tijd kan verknoeien, zou ik ook zelf opdienen en de mensen te woord staan. Het is natuurlijk familie en daar gaat het al de mist in. Ik vind (maar ik zeg het 'ik') Dat ze op een familiale maar toch kordate manier omgaan met de situatie. Nu nog even wachten wat de situatie van gisteren (Kobe/Karin) gaat teweegbrengen.
en voor wat het waar is, Nancy mag wel een clown c.q. bemoeial zijn maar ze heeft toch een klein hartje . Spijtig dat haar hersentjes-inhoud niet groter is :-) Ik ben benieuwd naar vanavond en wens jullie alvast veel kijkgenot en een fijn weekend !
0 x
slipstreamdrive
Nog geen rang
x 1

Bericht door slipstreamdrive »

Christel schreef:Waar ik me echt ontzettend aan stoor, is de geforceerde manier van doen in de Withoeve altijd als er klanten in de buurt zijn. Het kan heel goed aan mij liggen, maar de manier waarop Femke die fantastische Withoeve lekkernijen aan loopt te prijzen, komt op mij meestal over als een houterige, foute reclameboodschap. Ze praat zo bewust "netjes" dat het bijna pijn aan mijn kaken doet.
En dan hebben we ook nog Peter die daar strak in het pak met een chagrijnig hoofd en met zijn neus in de lucht rondloopt, terwijl hij openlijk neerkijkt op zijn schoonmoeder en haar bij iedere gelegenheid die hij krijgt vol ergernis afblaft.

Misschien is het bewust zo gedaan, om te tonen dat ze allebei wel heel erg hun best willen doen of zo (in het geval van Femke kan ik dat ook wel plaatsen overigens), maar op mij komt het eerder gekunsteld en knullig over. Om niet te zeggen dat ik met name Peter eerder een hoogdravend en omhooggevallen type begin te vinden zodra het om "hun imperium" gaat...

Hoe dan ook zou ik me daar als klant, door de manier waarop zowat iedereen op de toppen van zijn tenen loopt, absoluut niet op mijn gemak voelen.
Hun zaak is dan ook geen gewoon café hé, waar jan en alleman binnenkomt en waar je spontaan een babbeltje begint te doen met de klanten.

Ze runnen een eventbureau, en hun cliënteel bestaat voornamelijk uit hoge pieten (bedrijfsleiders, CEOs, zakenmensen) met veel kapsones en een waslijst aan eisen, die doorgaans de indruk geven dat ze ze het meteen terug afbollen als er iets niet naar wens is.

Dat zal ook wel de reden zijn dat ze bij elk event zo vaak op de toppen van hun tenen lopen en meestal zo zenuwachtig zijn. En dan moeten ze ook nog eens een clown in bedwang houden die op elk moment alles kan verprutsen.

Ik vind eerlijk gezegd dat Peter en Femke heel hard hun best doen.
Laatst gewijzigd door slipstreamdrive op zo 05 mar 2017, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Vind ik ook wel.
Soit, terug ontopic zeker? :-)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

Ik vond het vandaag een aflevering waar nog eens iets gebeurde:

Bianca die bevallen was en haar dochtertje Jenny noemt.
Beetje melig misschien, maar toch een mooi gebaar.
De scène tussen Leo en Rosa was er eentje met een lieve knipoog, maar zonder de zwaarte van het plotse verlies.

Frank die oprecht zijn dochter knuffelt...
Dat heeft Kaat wel het zetje gegeven dat nodig was om toch nog eens met Toon te gaan praten.
Toon, die zich eigenlijk wat in zelfmedelijden wentelt door zichzelf neer te halen, maar toch probeert om eerlijk te zijn.
En zich kwetsbaar opstelt.

Mayra die ... tja, zelfs 'de peper in haar gat krijgt' komt niet in de buurt.
Ze laat zich nog maar eens van haar beste kant zien - hopelijk ziet haar lief die kant binnenkort ook.

Waldek, daar kunnen we kort over zijn: dom.

Peter die in Kobe een bijna-bondgenoot vindt. Ben benieuwd waar dit nog naartoe gaat.

Britney die duidelijk niet zo blij is met de benefietvriend van haar moeder.
Gelukkig is Dieter iemand met een gouden hart, die door heeft wanneer je het best even zwijgt als kinderen het moeilijk hebben.
En ze in alle vrede laat mokken.

En Marianne die ziet hoe het gezin van Tom lijdt onder de ruzie en zich zorgen maakt.
Hopelijk moeit ze zich niet te veel - hoewel ze natuurlijk ruzie met 1 van haar huisgenoten kan missen als kiespijn.
Of het wordt een enkele reis richting 'woning boven het advocatenkantoor'.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Ik kan niet zeggen dat ik genoten heb van de aflevering, maar na 't lezen van de korte inhoud die je postte, Satine, moet ik toegeven dat het inderdaad toch een goede aflevering was.
Het geeft mij hoop dat de rest van dit thuisseizoen misschien toch wel de moeite van 't kijken waard zal zijn. *cross my fingers*
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Dat zal ook wel de reden zijn dat ze bij elk event zo vaak op de toppen van hun tenen lopen en meestal zo zenuwachtig zijn. En dan moeten ze ook nog eens een clown in bedwang houden die op elk moment alles kan verprutsen.

Dat vind ik ook . Maar waarom in godsnaam nemen ze toch niet, al was het enkel maar voor speciale gelegenheden, een fatsoenlijke serveur of serveuse aan ?
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

nounake schreef:

Dat vind ik ook . Maar waarom in godsnaam nemen ze toch niet, al was het enkel maar voor speciale gelegenheden, een fatsoenlijke serveur of serveuse aan ?
Omdat ze nog niet voldoende winst maken om een extra betaalde kracht vast in dienst te nemen?
Nancy werkt er tegen kost en inwoon... En zijzelf moeten ze niet uitbetalen.
En zoveel klanten hebben ze nog steeds niet. Ook al geven ze vaak de indruk dat ze veel werk hebben, de eetzaal en de kamers zitten zelden vol. :denk:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

nounake schreef: Maar waarom in godsnaam nemen ze toch niet, al was het enkel maar voor speciale gelegenheden, een fatsoenlijke serveur of serveuse aan ?
Omdat Nancy haar werk wel goed doet als er geen Danira met cameraman in de buurt is?
En ze hadden iemand die haar werk heel fatsoenlijk deed, maar Mayra kon haar handjes niet thuis houden.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Hopelijk komt Jessica snel terug !
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Mayra Magiels (Muriel Bats)

Bericht door Linne »

Ann merkt dat Mayra Sandrientje alleen thuis liet, terugkomt met gescheurde kleren door een gevecht met Jessica :eek: Dit vlak nadat de politie kwam vanwege Jessica's aanklacht tegen Mayra voor aanranding komt
er schot in de zaak. :dance: En dat "Jennyke" van Bianca en de reaktie van Julia als ze Waldek ziet en hij
zijn vergissing realiseert :mrgreen: Een goeie aflevering :thumbup:
0 x
Sandertje
Poster rang 1
Poster rang 1
x 15

Bericht door Sandertje »

Hoewel ik niet altijd een even grote fan ben van de verhaallijnen de laatste tijd moet ik wel zeggen dat gisterenavond een paar zeer goeie acteerprestaties had. Elise Roels als Emma speelde gans haar reactie tegenover Arne prachtig, en ik vond ook de confrontatie tussen Mayra en Ann een hoogtepunt van acteerwerk bij zowel Monica als Muriel. Ik ben niet altijd even grote fan van hun personages, maar het zijn wel goeie acteurs en in deze aflevering waren toch een paar leuke momenten.
0 x
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 56

Bericht door Nicolaske »

Volledig mee eens, Sandertje! Het acteerwerk is er op de jaren heen steeds beter op geworden (op een paar uitzonderingen na) en dat is soms wat wat zwakkere verhaallijnen stand doet houden. Maar ook die verhaallijnen worden steeds beter, moet ik zeggen. De voorbije weken zijn het telkens goede afleveringen geweest. En voor een keer laten de schrijvers de verhaallijnen wat sneller vooruitgaan. Ze hadden het gemakkelijk weeeken laten duren voor Ann die video te zien kreeg. :lol:
0 x
Plaats reactie