Oké, Thuis is een soap waarin dingen nou eenmaal niet altijd op een volledig realistische manier gebracht kunnen worden, omdat het anders allemaal te lang zou duren en misschien ook saai zou worden daardoor. Maar een proces kan ook gewoon ingekort worden weergegeven en verder toch kloppen. Het hoeft niet persé compleet verkeerd voorgespiegeld te worden om het interessanter te maken of vlotter te laten verlopen.
En zeker als ze in talkshows dan keer op keer gaan zitten verkondigen dat ze advies van professionals inwinnen om bepaalde zaken realistisch en juist weer te geven, vind ik het heel kwalijk als ze daar bij zo'n belangrijk en gevoelig onderwerp achteraf zo hun voeten aan vegen. Het is immers geen bij-verhaallijntje wat tussen de bedrijven door te zien is, maar al maandenlang een hoofd-verhaallijn waar heel veel mensen naar kijken.
De "nasleep" van Stan's verhaallijn zorgt er bij mij dan ook voor dat ik me constant af zit te vragen wanneer hij weer hervalt. Meent hij deze keer wat hij zegt? Heeft hij deze keer wel echt inzicht in wat er fout gegaan is? Want vorige keer is het ook volledig fout gegaan, vooral ook omdat hij achteraf geen hulp kreeg. Met alle respect, maar die hulp zie ik nu dus ook weer totaal niet.