Andreas Giebens (Pepijn Huysman)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Ik denk aan de keer dat Marie zei dat zij en Andreas nooit echt een goeie match waren in het verleden. Dat hij een veel betere band had met haar overleden echtgenoot dan met haar.
Misschien omdat die Andreas niet zo betuttelde? Als ik zie hoe ze constant door zijn haar woelt, hem bij zijn schouder of arm pakt, hem al kwebbelend achterna loopt, ik ken wel een aantal jonge kerels die daar horendol zouden van worden. Ze is zijn moeder, niet zijn lief.
En heeft hij ooit ergens een luisterend oor gehad toen Brecht overleed, of heeft Marie hem gewoon meegetrokken in haar problemen - de schulden, het gedoe met Gène, de verhuis waarbij ze hem weg haalde van alles wat hem vertrouwd was?
Andreas vertoont inderdaad soms kleutergedrag, maar ik denk dat hij nooit veel kans heeft gekregen om op zijn eigen benen te staan en om uit te zoeken en te ondervinden wat HIJ eigenlijk wil in zijn leven.
Misschien omdat die Andreas niet zo betuttelde? Als ik zie hoe ze constant door zijn haar woelt, hem bij zijn schouder of arm pakt, hem al kwebbelend achterna loopt, ik ken wel een aantal jonge kerels die daar horendol zouden van worden. Ze is zijn moeder, niet zijn lief.
En heeft hij ooit ergens een luisterend oor gehad toen Brecht overleed, of heeft Marie hem gewoon meegetrokken in haar problemen - de schulden, het gedoe met Gène, de verhuis waarbij ze hem weg haalde van alles wat hem vertrouwd was?
Andreas vertoont inderdaad soms kleutergedrag, maar ik denk dat hij nooit veel kans heeft gekregen om op zijn eigen benen te staan en om uit te zoeken en te ondervinden wat HIJ eigenlijk wil in zijn leven.
1 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1041
Hij is een volwassen kerel en kiest zelf het pad dat hij volgt hé. Emma had hem voorgesteld bij haar te blijven wonen, maar hij koos ervoor om terug bij mama in te trekken. De reden is wellicht o.m. dat hij daar - als het hem niet zint - zich gewoon kan terug trekken en dat dit met Emma in de buurt veel minder zou kunnen. Zij is nu eenmaal (ook al) het type dat zich met alles moeit (de case Robin, Thérèse, Maité, Tom... zelfs Anna).
0 x
-
catherine
- Poster rang 1

- x 55
- x 86
@Tiboko,
Ik denk ook dat het makkelijker is om bij je mama privacy af te dwingen dan bij je lief.. Andreas wil af en toe in zijn schelp kunnen kruipen, en dat gamen is duidelijk een escape from reality, zwaar opgaan in iets dat niet werelds is of met zijn persoonlijk dagelijks leven te maken heeft..
En Emma woont daar niet alleen hè!
Ik denk ook dat het makkelijker is om bij je mama privacy af te dwingen dan bij je lief.. Andreas wil af en toe in zijn schelp kunnen kruipen, en dat gamen is duidelijk een escape from reality, zwaar opgaan in iets dat niet werelds is of met zijn persoonlijk dagelijks leven te maken heeft..
En Emma woont daar niet alleen hè!
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 950
- x 1517
Hoe heet die nu eigenlijk? Giebens of Van Goethem
Dat gamen is een vlucht uit de realiteit. Als je je zelfs ziek meldt op je werk moet het wel heel diep zitten. Hoog tijd dat (hint hint schrijvers!) een uitdieping van "De geschiedenis van Andreas" komt.
Dat gamen is een vlucht uit de realiteit. Als je je zelfs ziek meldt op je werk moet het wel heel diep zitten. Hoog tijd dat (hint hint schrijvers!) een uitdieping van "De geschiedenis van Andreas" komt.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Ik dacht dat de overleden echtgenoot hem erkend/geadopteerd had en dat hij daardoor Giebens heet.
Maar heel duidelijk is het niet.
Maar heel duidelijk is het niet.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1041
Jammer dat die uitval naar Marie toe gisteren zonder verdere uitleg bleef, hopelijk komt dat nog...
Marie zal bv vroeger niet "zomaar" therapeuten ingeschakeld hebben, er zal wel voldoende aanleiding toe geweest zijn vanuit zijn gedrag en dergelijke. Zeker omdat zij er in die dagen - in tegenstelling tot nu - niet alleen voor stond en het wellicht een gezamelijke beslissing was van haar en zijn (niet biologische) vader.
Heel vreemd ook dat geen van beiden nog een woord over die man rept, terwijl hij naar we hoorden met Andreas een goede band had. Toch mist hij hem blijkbaar niet
Marie zal bv vroeger niet "zomaar" therapeuten ingeschakeld hebben, er zal wel voldoende aanleiding toe geweest zijn vanuit zijn gedrag en dergelijke. Zeker omdat zij er in die dagen - in tegenstelling tot nu - niet alleen voor stond en het wellicht een gezamelijke beslissing was van haar en zijn (niet biologische) vader.
Heel vreemd ook dat geen van beiden nog een woord over die man rept, terwijl hij naar we hoorden met Andreas een goede band had. Toch mist hij hem blijkbaar niet
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 950
- x 1517
Wellicht. Maar volgens mij voelt het voor hem dat het altijd maar testen en blijven testen is geweest totdat hij uiteindelijk in het voor Marie "correcte hokje" pastte en ze hem daar volledig naar gekneed heeft.Tiboko schreef: vr 14 nov 2025, 11:51 zal wel voldoende aanleiding toe geweest zijn vanuit zijn gedrag en dergelijke.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1041
Die indruk (van dat kneden) willen ze geven, maar het is natuurlijk speculatie, want we weten zo goed als niks over zijn verleden. Buiten wat Marie spaarzaam aan "ik haal de pieren uit je neus" Rosa vertelt dan. Het enige dat wél zeker is, is dat ze op dit moment (en sinds ze in Thuis opdoken) wel heel (wellicht overdreven) beschermend is/was. Maar... de Andreas die we aanvankelijk zagen was wel degelijk mensenschuw, vol vooroordelen (naar zijn biologische vader enz.) en redelijk kortaf naar wie hij niet vertrouwde - misschien was dat toen ook nodig
Dit alles is de jongste maanden ten goede veranderd, maar een aantal dingen (niet graag samenwerken met collega-studenten voor het groepswerk bijvoorbeeld/zich bekeken voelen/zich met koptelefoon afsluiten als het te druk wordt...) krijg je er niet op één twee drie uit. En zijn geliefden (vooral Emma) zal daar moeten mee leren leven, want ook zij moet hem accepteren zoals hij is en dat valt niet altijd mee - gezien haar boze reacties onlangs.
Dat "ik lach graag mensen uit" Thilly daar dan ook nog eens rond loopt, maakt het er niet makkelijker op. Misschien zou Emma dus ook beter in een eigen studio gaan wonen.
Dit alles is de jongste maanden ten goede veranderd, maar een aantal dingen (niet graag samenwerken met collega-studenten voor het groepswerk bijvoorbeeld/zich bekeken voelen/zich met koptelefoon afsluiten als het te druk wordt...) krijg je er niet op één twee drie uit. En zijn geliefden (vooral Emma) zal daar moeten mee leren leven, want ook zij moet hem accepteren zoals hij is en dat valt niet altijd mee - gezien haar boze reacties onlangs.
Dat "ik lach graag mensen uit" Thilly daar dan ook nog eens rond loopt, maakt het er niet makkelijker op. Misschien zou Emma dus ook beter in een eigen studio gaan wonen.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
Emma heeft hem blijkbaar in een goede periode meegemaakt, maar bij andreas zit er ook een duister kantje aan de andere zijde. Eén van onzekerheid en zich afsluiten als er iets tegenzit. Moeilijk om daar mee om te gaan, zeker als je daar weinig ervaring mee hebt. Kan lukken met Emma maar ze zal veel geduld moeten hebben en hem accepteren zoals hij is.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
Ik hoop alleen dat iemand die negatieve spiraal kan doorbreken waar hij nu in zit, anders zie ik dat nog gevaarlijke gevolgen krijgen. Hij is volledig het noorden kwijt en zoals we nog niet volledig weten: er zijn voorgaanden geweest.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- apestaart
- Poster rang 4

- x 186
De volgende stap zou wel eens zelfmoord(poging) zijn dus wordt het hoog tijd dat er ingegrepen wordt.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Van een plotse ommekeer gesproken - ben benieuwd hoe hij gaat reageren als hij Emma nog eens ziet.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1041
Weeral zo totaal ongeloofwaardig, die plot.
Ene moment zit hij als een zombie de hele nacht te gamen, dan is hij herboren en gaat hij zich focussen op wat volgens hem echt belangrijk is, zijn studies en zijn job. Maar als Frank dan 's morgens vraagt "waar ga je naartoe?" dan is het ineens "naar school". Studeerde hij dan niet in avondonderwijs, zodat hij overdag kon werken ?? Ook gewoon raar dat hij zomaar zélf kan beslissen of hij gaat werken of niet. Heeft Peter dan geen agenda/meetings/werfbezoeken die weken vooraf vastgelegd zijn ??
Ene moment zit hij als een zombie de hele nacht te gamen, dan is hij herboren en gaat hij zich focussen op wat volgens hem echt belangrijk is, zijn studies en zijn job. Maar als Frank dan 's morgens vraagt "waar ga je naartoe?" dan is het ineens "naar school". Studeerde hij dan niet in avondonderwijs, zodat hij overdag kon werken ?? Ook gewoon raar dat hij zomaar zélf kan beslissen of hij gaat werken of niet. Heeft Peter dan geen agenda/meetings/werfbezoeken die weken vooraf vastgelegd zijn ??
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Gisteren kreeg ik het gevoel dat de studies van Andreas in het honderd aan het lopen zijn.
Dat hij gewoon niet meer naar de colleges gaat en dat hij maar gauw iets verzonnen heeft om Peter een antwoord te geven.
Dat hij gewoon niet meer naar de colleges gaat en dat hij maar gauw iets verzonnen heeft om Peter een antwoord te geven.
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Ik weet niet wat de scenaristen van plan zijn met Andreas. Ik snap geen bal van die jongen zijn gedrag.
0 x