Cédric Barry (Klaas Duyck)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Bericht door frankeneddy1 »

Cédric wordt wel heel opdringerig en verstikkend nu. Het is er wat over aan het gaan :-?
0 x
Level10
Nog geen rang
x 196
x 35

Bericht door Level10 »

Goh ik kan me ergens wel in hem verplaatsen, zonder dat ik dat goedkeur, he. Hij is om een of andere reden stapelverliefd op Marie, moet weg bij Niels en ziet dan een opportuniteit om bij Marie te gaan wonen. Die heeft ook nooit de boot afgehouden en trekt hem telkens maar aan, met als toppunt die zielige nummertjes in kamer 4 van de Withoeve. Dan is het toch logisch dat Cedric denkt dat die gevoelens wederzijds zijn en dan bij Marie wil intrekken. Als die mogelijkheid zich voordoet, dan zijn alle andere appartementen al gauw een krot. Marie is nooit duidelijk geweest tegenover een stapelverliefde Cedric, dan kan dit wel gebeuren.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

De evolutie is toch wel opmerkelijk - eerst iemand die Emma niet veroordeelde over haar online account, zoals veel mensen toen wel deden. (denk aan de reacties van haar 'vrienden' op social media).
Die haar weer deed lachen en haar op sleeptouw nam om het leven weer wat luchtiger te zien.
Dan zijn wens om het allemaal wat serieuzer te maken en daar ook regelmatig op terug te komen, ook al gaf Emma wel duidelijk aan daar nog niet klaar voor te zijn.
Achter haar rug een sollicitatiegesprek regelen en dan gekwetst zijn omdat zij niet op haar knieën viel van dankbaarheid, maar haar eigen ding wou doen.
Zijn gezinnetje- en kindjeswens, zijn gekwetstheid toen bleek dat zij het allemaal anders zag op dit moment en met haar leeftijd...

En dan gaat hij in zee met een vrouw die zijn moeder zou kunnen zijn. Die hij na een paar weken al 10.000 euro 'leent', die hij ongevraagd 600 euro op haar rekening zet en dat elke maand wel wil doen, die hij volgt als een schaduw,...
Waarvan hij denkt dat zij het 'samenwonen' direct gaat zien zitten, zonder dat dit serieus besproken is.
Hij heeft dit niet gevraagd, hij heeft het haar meegedeeld, dat het zo zou gaan en dat het oh zo gezellig ging worden, zonder daarbij rekening te houden met het feit dat Marie momenteel heel andere zorgen heeft door haar job. Maar dat interesseert hem helemaal niet - alleen dat hij niet meer verder moet zoeken naar een betaalbare woonst en niet meer naar kamer 4 hoeft.
En nee, Marie heeft nooit de boot afgehouden, maar is gaan samenwonen na zo'n korte tijd dan iets wat heel veel mensen doen? Zonder overleg?
Het is allemaal te veel en te snel.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Klopt.

Wel is het zo dat Marie telkens maar al te graag op zijn avances in ging, herinner je maar na die eerste werkdag dat ze Rosa belde om te zeggen "ik zal wat later zijn". Toen Rosa repliceerde "je lover is hier al" kon ze niet snel genoeg op de Withoeve zijn en was ze maar wat blij met die sleutel voor kamer 4 om een beetje te "ontstressen". Een goed signaal had toen geweest "Sorry ik ben hier om te werken". Dit had Cédric wel wat afgeremd...

Verder gebruikte ze altijd Andreas als excuus om die ontmoetingen stiekem te doen, zelfs toen hij hen betrapte zei ze tegen Andreas "maar ik heb toch óók recht op geluk" in plaats van toen te zeggen "het is maar voor de fun". Waardoor Andreas zelfs ging denken dat hij het geluk van zijn mama in de weg stond...

Logisch dat eens Andreas bijgedraaid was, Cédric ervan uitging dat de weg vrij was voor een openlijke romance. Het minste dat je kunt zeggen is dat de signalen/communicatie van Marie naar én Cédric én Andreas toe heel verwarrend en mixed was...

Wat niet wegneemt natuurlijk dat Cédric NU moet accepteren dat zij de boel wil on hold zetten of zelfs stoppen. Want dat is haar goed recht.
1 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Moderator bericht:

Ik weet dat het verwarrend is, dat de nieuwe aflevering al in preview kan gezien worden, maar niet iedereen kiest daarvoor.
Dus gelieve hier alleen te posten over wat al in de afleveringen op tv getoond is.
Voor de rest hebben we het spoilerhoekje.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Tiboko schreef: di 24 jun 2025, 11:08 Wat niet wegneemt natuurlijk dat Cédric NU moet accepteren dat zij de boel wil on hold zetten of zelfs stoppen. Want dat is haar goed recht.
Een deftig gesprek tussen hen zou geen overbodige luxe zijn. Maar is Cédric vatbaar voor rede? Hij is zo over van zijn gelijk, zijn liefde voor Marie, dat hij helemaal geen rekening meer houdt met iemand anders dan hij zelf.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ook wel vreemd dat hij geen betaalbare woning vindt.
Hij kan zomaar elke maand 600 euro missen zegt hij - maar een studio huren gaat niet? :denk:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Denk dat het gewoon excuses zijn, hij wil helemaal geen ander appartement/studio. Dat was toch ook al duidelijk toen Niels hem de deur wees. Natuurlijk is het Thuis, maar 3 weken huuropzeg is anderzijds ook een lachertje.

Vraag me trouwens af - maar dit is terzijde - hoe Niels nu de huur gaat betalen. De enige twee met een betaalde job (Cédric en dj Adam) zijn nu weg en Britt had die kamer aan een gunstprijs, was zo afgesproken. Niels werkt ook maar als student, wanneer het hem uitkomt, dus veel zal hij ook niet overhouden, elke maand...
0 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

RIP Cédric
0 x
Thuister
Nog geen rang
x 6
x 7

Bericht door Thuister »

Jammer van Cédric.

Dat was nogal een karaktermoord van dit personage.
Meestal evolueert een nieuw personage van iemand met een aantal vreemde of irritante karaktereigenschappen naar een personage die aanvaard wordt. Bij Cédric was dit duidelijk omgekeerd.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Thuister schreef: wo 03 sep 2025, 11:20 Jammer van Cédric.
We gaan z'n sappig Westvlaams missen!
Moderator bericht:
Geen spoilers in deze topics...
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

De Cédric van voor Marie weer in het verhaal kwam ga ik ook missen, alles wat erna kwam (de crush op Marie en de gevolgen) wil ik zo rap mogelijk vergeten.
1 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Kijk, aan de ene kant jammer voor Cedric maar aan de andere kant zoals hij de laatste tijd gedroeg was echt niet meer normaal: hij was precies een losgeslagen projectiel, hij was niet zomaar verliefd op Marie maar hij had een obsessie voor haar, opdringerig tot en met.
In dat geval is het beter dat hij uit de serie verdwijnt want dat kon echt niet blijven voortgaan al had niet op die manier moeten gebeuren.
0 x
Plaats reactie