Ze houden zich daar eigenlijk totaal niet mee bezig: Mayra wilde het liefst van de daken schreeuwen dat ze zwanger is. Maar voor wie houden ze de mensen en de kijkers wel niet? De link naar Kurt als vader zal toch snel gemaakt zijn of gaan ze daar ook "een leugentje om bestwel" over vertellen, want Emma en Stan "hoefden toch niet te weten dat ze een halfboer of -zus gaan krijgen". Ocharme die ongeboren baby, welke opvoeding zal die krijgen, allemaal leugens.. Ik heb nog nooit iemand zo hard een miskraam toegewenstjohan1969 schreef:Het feit dat ze spreken over die zwangerschap alsof t heel normaal is, is toch wel heel gestoord ! Nog te zwijgen over de gevolgen als Judith het te weten komt.
Mayra Magiels (Muriel Bats)
-
Renée
- Nog geen rang
- x 5
- x 36
Re: Ann De Decker (Monika Van Lierde)
Laatst gewijzigd door Renée op wo 23 apr 2014, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Re: Mayra Magiels (Muriel Bats)
Ja, t zal lang duren voor het uitkomt ! Maar Ann moet wel met Judith samenwerken !Briseis schreef:Ze kan toch niet verwachten dat niemand erachter zal komen dat het het kind van Kurt is? Half het Thuisdorp weet intussen dat Kurt de verkrachter is en de timing is ook wel heel toevallig. Bovendien is het nogal lastig om het op een natuurlijke manier te doen bij een lesbisch koppel. Dus ja, de kinderen van Kurt zullen het ook te weten komen.
Helaas heeft Ann het ondertussen geaccepteerd...
0 x
- zanacht
- Poster rang 2

Zij loopt er inderdaad gelukkig bij maar dat Waldek met schuldgevoelens zit en dat Judith, Emma en Stan door een hel gaan op dit moment dat maakt haar niet uit als zij maar gelukkig is dat is het enige dat nog telt en dan durft ze haar enthousiasme nog zo openlijk tonen na haar verkrachting maar daar denk ze niet aan dat mensen zich dan vragen gaan beginnen stellen. 
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Veel meer dan een psychopate kan ik er inmiddels niet meer van maken. Die vrouw is echt compleet het noorden kwijt en sleept alles en iedereen mee in haar rare en egoïstische grillen.
Maar wat ik maar niet kan begrijpen, is hoe het toch mogelijk is dat Waldek en Ann haar geen halt toeroepen. Van hen zou je toch verwachten dat ze inmiddels echt wel door hebben dat het allemaal niet meer synchroon loopt in Mayra's hoofd.
Maar wat ik maar niet kan begrijpen, is hoe het toch mogelijk is dat Waldek en Ann haar geen halt toeroepen. Van hen zou je toch verwachten dat ze inmiddels echt wel door hebben dat het allemaal niet meer synchroon loopt in Mayra's hoofd.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
ranske
- Poster rang 4

Deze verhaallijn met het buiten gooien van Marianne en de zwangerschapsobsessie van Mayra die meer en meer haar ware aard toont werd veel te lang pijnlijker. Het had langs zoveel kanten geloofwaardiger en daarom niet minder spannend kunnen verlopen. Na de dood van Kurt werd het in zijn geheel nog dramatischer.
Ann die, om een kat een kat te noemen is ook volledig haar verstand kwijt.
Denken de schrijvers dat de kijkers nog meer in spanning zitten, zo van, straf hé wat die allemaal kunnen verzinnen ?
OK, ik zal alleen voor mezelf spreken : Neen. Deze lijn gaat nu al de mist in nog voor ze afliep.
Zwangerschap en kinderen het allergevoeligste en mooiste daar wordt lekker mee gesold.
Ann die, om een kat een kat te noemen is ook volledig haar verstand kwijt.
Denken de schrijvers dat de kijkers nog meer in spanning zitten, zo van, straf hé wat die allemaal kunnen verzinnen ?
OK, ik zal alleen voor mezelf spreken : Neen. Deze lijn gaat nu al de mist in nog voor ze afliep.
Zwangerschap en kinderen het allergevoeligste en mooiste daar wordt lekker mee gesold.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Volledig akkoord met hierboven. Maar kijkcijfers zijn toch o, zo belangrijk. Heb je ooit al een "normale" relatie gezien in Thuis? Ik bedoel (en nu moet ik voorzichtig zijn) gewoon man-vrouw en een paar kinderen? Nee, want daar valt verdorie niks over te vertellen! Terwijl dat nog altijd de meerderheid uitmaakt van onze samenleving. Maar nee, nu moet het liefst een homo-of lesbischkoppel zijn die 36 relaties hebben gehad met liefst nog een paar halfbroers-zussen, nog wat incest er bovenop en dan haal je pas kijkcijfers die de moeite waard zijn. Triestig,maar het is zo.
Ik verwacht weldra een euthanasie voor een ongeneeslijk ziek kind (dat van Mayra?) en dan zijn we compleet.
Ik denk dat de schrijverkes zich een beetje moeten bezinnen maar dat zal te veel gevraagd zijn zeker?
Ik verwacht weldra een euthanasie voor een ongeneeslijk ziek kind (dat van Mayra?) en dan zijn we compleet.
Ik denk dat de schrijverkes zich een beetje moeten bezinnen maar dat zal te veel gevraagd zijn zeker?
0 x
Potentia Principatum
- satine
- Poster rang 5

- x 1664
- x 2570
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om niet meer te kijken en jezelf heel wat stress te besparen. 
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

lol, wordt er soms niet teveel gekankerd op de scenaristen als er eens een verhaallijn tussen zit die niet iedereen aanstaat?Caligula schreef:Volledig akkoord met hierboven. Maar kijkcijfers zijn toch o, zo belangrijk. Heb je ooit al een "normale" relatie gezien in Thuis? Ik bedoel (en nu moet ik voorzichtig zijn) gewoon man-vrouw en een paar kinderen? Nee, want daar valt verdorie niks over te vertellen! Terwijl dat nog altijd de meerderheid uitmaakt van onze samenleving. Maar nee, nu moet het liefst een homo-of lesbischkoppel zijn die 36 relaties hebben gehad met liefst nog een paar halfbroers-zussen, nog wat incest er bovenop en dan haal je pas kijkcijfers die de moeite waard zijn. Triestig,maar het is zo.
Uiteraard heb je meer conflicten in een soap dan in het dagelijkse leven en uiteraard mogen personages enkel in het weekend gelukkig zijn omdat dat minder interessant is, maar voor de rest zeg je nu wel een paar dingen die idd gevaarlijk zijn zoals dat over het "normale gezin".
En ja, het gegeven dat de meeste koppels in Thuis af en toe eens dooreen gehaald worden is een bekend scenario-truukje >> soms is het beter om déjà-vu gevoel te vermijden dat koppels eens uiteen gehaald worden zodat het personage ook eens in andere situaties geraakt.
Enfin, we zijn aan het afwijken. Het gaat hier over Mayra en haar obsessies.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
-
Evaaa
- x 435
Bij deze verhaallijn is een ander element gekomen waar ik mij veel meer vragen bij stel tov de scenaristen dan Mayra's babyobsessie eigenlijk...
Ik heb het nogal lastig met de reactie die ze Mayra laten geven op de verkrachting. Nogal... raar en respectloos (?) ten opzichte van echte slachtoffers... Ik weet ook wel dat Mayra fictief is en dat dit eigenlijk voor haar een gepaste reactie is ergens. Maar toch had ik gehoopt dat ze dat kind niet zou willen, om het nog een beetje normaal te houden. Nu... nee, ik heb het er een beetje moeilijk mee.
Ik heb het nogal lastig met de reactie die ze Mayra laten geven op de verkrachting. Nogal... raar en respectloos (?) ten opzichte van echte slachtoffers... Ik weet ook wel dat Mayra fictief is en dat dit eigenlijk voor haar een gepaste reactie is ergens. Maar toch had ik gehoopt dat ze dat kind niet zou willen, om het nog een beetje normaal te houden. Nu... nee, ik heb het er een beetje moeilijk mee.
0 x
-
Nele_
- Nog geen rang
Ik heb het ook een beetje moeilijk met hoe ze Mayra laten overkomen na haar verkrachting. Maar wat jij zegt dat ze het kind niet zou willen houden omdat het "normaal" zou zijn, daar ben ik het niet mee eens.. Eén van mijn beste vriendinnen is zelf zwanger geworden na een verkrachting en heeft er voor gekozen om haar kindje te houden. Dat was natuurlijk wel niet dezelfde situatie als de verhaallijn van Mayra en het is ook geen soap waarin zij zich bevond, maar toch, ik veroordeel Mayra zeker niet. Het is gewoon de manier waarop die hele verhaallijn is uitgewerkt dat ik ook een beetje raar vind.Evaaa schreef:Bij deze verhaallijn is een ander element gekomen waar ik mij veel meer vragen bij stel tov de scenaristen dan Mayra's babyobsessie eigenlijk...
0 x
- Ikweetnix
- Poster rang 1

Ik denk dat het probleem niet echt is met het feit dat ze het kind wil houden, maar met de manier waarop ze ermee omgaat. Dus dat ze echt hoopte zwanger te zijn van haar verkrachter.Nele_ schreef:Ik heb het ook een beetje moeilijk met hoe ze Mayra laten overkomen na haar verkrachting. Maar wat jij zegt dat ze het kind niet zou willen houden omdat het "normaal" zou zijn, daar ben ik het niet mee eens.. Eén van mijn beste vriendinnen is zelf zwanger geworden na een verkrachting en heeft er voor gekozen om haar kindje te houden. Dat was natuurlijk wel niet dezelfde situatie als de verhaallijn van Mayra en het is ook geen soap waarin zij zich bevond, maar toch, ik veroordeel Mayra zeker niet. Het is gewoon de manier waarop die hele verhaallijn is uitgewerkt dat ik ook een beetje raar vind.Evaaa schreef:Bij deze verhaallijn is een ander element gekomen waar ik mij veel meer vragen bij stel tov de scenaristen dan Mayra's babyobsessie eigenlijk...
0 x
"You can call me Root"
- Caligula
- Poster rang 5

Hmm, de meerderheid van de gezinnen zijn nog altijd gewone huis-tuin en keukengezinnen,en dat is alles wat ik wou zeggen. Maar goed we gaan dit laten rusten.lord F. schreef:Thuis moet een afspiegeling zijn van de maatschappij en daar heb je meer en meer samengestelde gezinnen en holebi-koppels enz.
@Satine: Mss zou je dat wel willen?
Nu on topic: Ik vind Mayra een zwaar ziek mens en ik weet echt niet of er nog enige hulp hiervoor een oplossing kan bieden.
0 x
Potentia Principatum
-
lord F.
- Poster rang 5

Mja, met Waldek nu te chanteren zal die er mss ook bij stilstaan dat ze ook niet helemaal onschuldig was tov Kurt.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
-
Evaaa
- x 435
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 692
- x 532
Ik dacht dat we een dieptepunt hadden bereikt met Mayra, maar hoe ze nu tegen Waldeck doet slaat echt alles. Hij heeft zo geprobeerd haar te helpen en nu zet ze hem volledig klem. 
0 x