Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1013
x 1609

Bericht door heidiw »

satine schreef: di 29 sep 2026, 23:56 Christine.. weet het niet goed - hopelijk wordt ze niet ergens in meegesleurd waar ze niet wil zijn
Ik weet het ook niet. Aan de ene kant doet het mij aan Ayurveda denken (vooral het deel lichaam en geest) wat heel leerrijk kan zijn, aan de andere kant wordt die begeleidster naar voor gebracht als iemand die je zeer moet wantrouwen.
Maar het is nu natuurlijk wel zo dat sektes de "zwakkeren" viseren en van heel die groep Christine mentaal de zwakste is.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1013
x 1609

Bericht door heidiw »

Melig. Veel te melig.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1791
x 2760

Bericht door satine »

Gisteren melig, vandaag Dennis, de Gladde Glipper.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 745
x 547

Bericht door jessie V. »

Melig is het juiste woord. Ik snap ook niet waarom ze van Andreas weer een zonderling hebben gemaakt. Het beloofde veel goeds toen hij in beeld kwam.
0 x
catherine
Poster rang 2
Poster rang 2
x 85
x 127

Bericht door catherine »

Tjah.. 🥹ik had de preview al gezien vandaag maar niks gezegd hoewel dat daar mocht in dat topic. Heftig, zoals te verwachten.
Nu hopen voor Emma!!!

Niet duidelijk van wie het eerste schot kwam, er waren schermutselingen, maar Emma heeft veel bloed verloren.
Tweede schot, op Dennis van Selin…
Derde schot, op Dennis denk ik van Emma. Zij had het pistool op t einde in handen.

Dennis heeft i.i.g. 2 schotwonden.

Hoop dat Emma het haalt ❤️
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1791
x 2760

Bericht door satine »

Ik dacht dat het tweede schot (het eerste voor Dennis dus) van Thilly kwam, maar dat ze daarna geen tweede keer meer kon schieten door waar ze zich bevond en doordat Dennis Selin als schild gebruikte.
Als het tweede schot toch van Selin kwam, dan ziet het er niet goed uit voor haar, vermits ze dan kruitsporen op haar handen/kleding heeft en dan wordt het woord tegen woord.
En ik denk ook dat Emma het laatste schot heeft gelost - gelukkig! Maar het eerste schot kwam van Dennis, denk ik.
Er werden een aantal dingen opzettelijk niet getoond, net zoals het feit dat Emma die ochtend een paar dagen geleden, wel degelijk die polaroid-camera had gezien. Dus ja, de spanning zit er nog wel in voorlopig.

En uiteraard hoop ik ook dat Emma het haalt, voor haarzelf, voor Judith, Thilly en ook voor Selin, want zij kan getuigen in het voordeel van deze laatste.

En Femke, het ziet er alsmaar slechter uit, zeker nu ze zichzelf al begint te trakteren op lijntjes.
Maar wat had ze gedacht dat er in die pakjes zat? Playmobil-poppetjes? :roll:
Dat was toch van in het begin duidelijk dat het niet iets legaal en onschuldig was?

En ook voor Sunny ziet het er niet goed uit - het kan wel vastgesteld worden dat ze allebei gedrogeerd waren (ik neem aan dat dit bij Jonas nagekeken is, aan de hand van zijn verklaring), maar er is helemaal niks dat in de richting van een derde persoon wijst.
Dus tenzij Dennis in al zijn hoogmoed hierover begint op te scheppen, zou dit ook wel eens iets van lange adem kunnen worden.
0 x
ThuisfanNL
Poster rang 1
Poster rang 1
x 60

Bericht door ThuisfanNL »

Het waren heftige afleveringen, gisteren maar zeker ook vandaag. Dit waren tot nu toe de beste afleveringen van dit seizoen tot nu toe. Toen Thilly gegijzeld werd door Rami waren ook spannende afleveringen. Maar nu hebben ze weer een schepje bovenop gedaan. Ik vond het irritant toen er een scene kwam met Femke.

Ik hoop zo dat Emma het gaat overleven. Ik had echt een brok in mijn keel met de laatste scene waarin Thilly aan Judith vertelt wat er was gebeurd en dat Emma in levensgevaar was en Judith helemaal brak. Ik moet er niet aan denken hoe Judith zou reageren mocht Emma dit niet overleven. Judith mag eindelijk weer wat geluk hebben na alles wat ze de afgelopen maanden heeft moeten doorstaan.
0 x
catherine
Poster rang 2
Poster rang 2
x 85
x 127

Bericht door catherine »

Tweede schot kan idd van Thilly zijn, maar die zal dan wel weten of ze geschoten heeft + kogel is dan gekend. Afwachten dus.
Idd, veel werd bewust niet getoond. Om de spanning nog wat te rekken.

En the Sunny story, heb op zijn topic geschreven.. normaal bloedonderzoek. Die camera in zijn living en de lege flesjes kan Dennis natuurlijk ook al weggenomen hebben. Maar gaan ze die laatste zijn smartphone nu niet uitpluizen? I.i.g. genoeg voeding om nog weken of maanden mee te vullen 8)
0 x
catherine
Poster rang 2
Poster rang 2
x 85
x 127

Bericht door catherine »

Nu vroeg ik mij af..
Mogelijk zijn we nog niet helemaal van Dennis vanaf?
Emma is eigenlijk de kroongetuige van alles, en het valt af te wachten hoe het met haar evolueert.
Tegenover haar heeft Dennis eerst bekend en zij heeft gezien wat er afspeelde tussen hem en Selin. Zolang Emma niet kan getuigen ( als ze zich bij een hopelijk positieve afloop nog alles kan herinneren) is het woord tegen woord tussen Selin en Dennis, en liegen en manipuleren zál hij.
Thilly heeft ook wel wat gezien maar zegt dat iets over de verkrachtingen? Dennis kan aanvoeren dat hij zich moest verdedigen, toch?
Of zie ik dat mis? :denk:

Dat ze nu meteen zijn smartphone afpakken en uitpluizen. Als hij al niet alles gewist heeft..
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1791
x 2760

Bericht door satine »

En dat ze maar bewaking bij de kamerdeur van Dennis zetten, of hij gaat het herstel van Emma nog tegenwerken.

Als hij alles gewist heeft - er kan heel veel teruggevonden worden, wissen is lang niet altijd genoeg om iets te doen 'verdwijnen'.
Ik vraag me wel af wat hij met de foto van Emma gedaan heeft - maar die kan hij natuurlijk gewoon in de vuilbak gegooid hebben en dan is die waarschijnlijk al lang weg.

Toen Dennis de laatste dagen liet horen hoe geniaal hij zichzelf vindt en hoe vast hij er van overtuigd is dat er geen enkel bewijs tegen hem is, gaat hij zichzelf verraden denk ik.
Tenminste, dat hoop ik - ik zou heel graag zijn gezicht zien op het moment dat iets zegt waarna hij beseft "Dju, dit was echt wel heel erg dom".

Ik ben benieuwd hoe het verder loopt.
0 x
Plaats reactie