Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
- martha
- Poster rang 5

- x 1066
- x 591
- apestaart
- Poster rang 4

- x 186
Marianne die een brief heeft geschreven aan Judith met de bedoeling Tom en Judith terug samen te brengen maar dat heeft averechts gewerkt nl: dat die brief in feite de doodsteek heeft gegeven aan deze relatie.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1717
- x 2651
Ik denk dat die brief gewoon de spreekwoordelijke druppel was, de emmer was al tot aan de rand gevuld.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1424
- x 1786
- Contacteer:
Was een beetje een aflevering van profiteurs: Karen laten opdraaien voor vernieuwingen, Rosa en Claire die dure sushi wilden op kosten van Eddy, Selin.die Anna alles voor zichzelf wilde en Anna liet zitten met haar dinner, en Lynn die profiteerde van Tom z'n zwakke momenten.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5

- x 1717
- x 2651
Inderdaad Daffy - met als nieuw dieptepunt: Eddy en zijn harem. Hij weet wel vrouwen aan te trekken die het gemunt hebben op zijn goedheid.
En van het gedrag van Rosa schrik ik al lang niet meer, na haar beroerte (of wat het ook was), maar 'sjieke Claire'???
Iedereen wil wel eens stoom aflaten, maar dit was toch wel heel apart. Als haar zus dit zou weten...
En van het gedrag van Rosa schrik ik al lang niet meer, na haar beroerte (of wat het ook was), maar 'sjieke Claire'???
Iedereen wil wel eens stoom aflaten, maar dit was toch wel heel apart. Als haar zus dit zou weten...
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1424
- x 1786
- Contacteer:
Doorzichtige Lyn is weer op het mannen oorlogspad. Ze kent er wat van van mannen verleiden! Is geen groentje op dat gebied.
Selin die het blijkbaar doodnormaal vond wat ze de avond voordien gedaan had en geen flauw idee had waarom Anna zo tegen haar reageerde. Ze vroeg zich geen moment af waar de wrevel vandaan kwam en zelfs toen Anna uitleg gaf dat ze voor haar gekookt had raakte het haar niet.
En dan was er nog de kringloopwinkel. Krijg wel een beetje de kriebels van die Claire die te pas en ten onpas in het leven van Eddy opduikt. Flauwe conversaties!
en Eddy ja, die heeft nu blijkbaar een nieuwe hobby: antiek met winst verkopen. Wordt ongetwijfeld nog spannend!
Selin die het blijkbaar doodnormaal vond wat ze de avond voordien gedaan had en geen flauw idee had waarom Anna zo tegen haar reageerde. Ze vroeg zich geen moment af waar de wrevel vandaan kwam en zelfs toen Anna uitleg gaf dat ze voor haar gekookt had raakte het haar niet.
En dan was er nog de kringloopwinkel. Krijg wel een beetje de kriebels van die Claire die te pas en ten onpas in het leven van Eddy opduikt. Flauwe conversaties!
en Eddy ja, die heeft nu blijkbaar een nieuwe hobby: antiek met winst verkopen. Wordt ongetwijfeld nog spannend!
1 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1072
daffy duck schreef: vr 27 feb 2026, 10:06 ...en zelfs toen Anna uitleg gaf dat ze voor haar gekookt had raakte het haar niet.
Anna's reactie was dan ook behoorlijk flauwtjes. "Ik had voor je gekookt" had moeten zijn '"ik keek uit naar een gezellige avond met ons drietjes en daarom had ik extra moeite gedaan bij het koken, maar toen verdween je gewoon".
Verder valt het mij op dat er tegenwoordig zoveel zinloze "bladvulling" in Thuis sluipt. Dat gesponsord (??) bezoekje aan de kringwinkel had nul aanvullende waarde voor het verhaal, duurde ook té lang. Zoals het onderonsje de dag eerder bij Eddy thuis, waar sushi (*) gegeten werd. Dan die scènes met Tom, Lyn en Marianne - echt voorspelbaar en weinig boeiend.
* Rosa deed trouwens precies hetzelfde als Selin.
Frank. "Goed dat je er bent, want het eten is net klaar".
Rosa. "Ah maar ik eet niet thuis vanavond."
En wég was ze, om bij Eddy sushi te gaan eten.
2 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1717
- x 2651
Tja, Frank had er geen gezellig avondje voor afgezegd, en hij moest niet per se thuis blijven om op iemand te letten.
Verder was het inderdaad wel apart, maar blijkbaar stelt niemand zich nog vragen bij het gedrag van Rosa de laatste tijd.
En ja, er was veel bladvulling - hopelijk blijft dat niet duren.
Dat kan eens een keertje, maar die scène van het afrekenen in de Kringwinkel was bijna een beetje zoals verf zien drogen.
Na drie 'postuurkes' was het wel overduidelijk dat Eddy vooral (misschien zelfs alleen) brol had gekocht.
Verder was het inderdaad wel apart, maar blijkbaar stelt niemand zich nog vragen bij het gedrag van Rosa de laatste tijd.
En ja, er was veel bladvulling - hopelijk blijft dat niet duren.
Dat kan eens een keertje, maar die scène van het afrekenen in de Kringwinkel was bijna een beetje zoals verf zien drogen.
Na drie 'postuurkes' was het wel overduidelijk dat Eddy vooral (misschien zelfs alleen) brol had gekocht.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1424
- x 1786
- Contacteer:
Dat was ook m'n conclusie toen ik gisterenavond de aftiteling zag. Ik dacht is er daar nu zoveel tijd verloren gegaan in zinloos gebabbel en interventies?? Zitten we nu een stap verder in het mysterie rond Cézar, de relatie Tom en Judith, die toch precies tussen de soep en de patatten afgehandeld werd, terwijl het toch gaat over een levenswijzigend moment. En dan heb je nog de vreemde relatie tussen Britt en Andreas. Het appartement van Vince dat moet ingericht worden, de alcoholvrije wijn die moet gebrouwd worden, de tricky relatie Ann-Selin. En er wordt wat gekeuveld over porselein in de tweedehandswinkel.Tiboko schreef: vr 27 feb 2026, 12:21 Verder valt het mij op dat er tegenwoordig zoveel zinloze "bladvulling" in Thuis sluipt
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1072
daffy duck schreef: vr 27 feb 2026, 16:42 ...de relatie Tom en Judith, die toch precies tussen de soep en de patatten afgehandeld werd...
Ik denk dat we van dit nog het laatste niet gezien hebben. Zoals Emma deze week terecht opmerkte gaat haar mama hier veel te licht over. "Gewicht van mijn schouder gevallen", "uitgaan en genieten", "had ik veel eerder moeten doen..." staan haaks op haar heftige reactie als ze Tom toevallig tegen het lijf loopt in Bar Madame...
Ofwel is ze ontgoocheld dat hij het zo snel opgaf (in tegenstelling tot "ze was de vrouw van mijn leven") ofwel speelt er iets anders, wat weet ik niet - maar ik hoop dat er nog een deftig gesprek tussen hen beiden volgt.
BTW Je vergeet nog Frank die per se wil dat die twee koppige Bomans-zonen vrienden worden, al is Robin toch geen echte Bomans, maar een De Decker-type, ook al kreeg hij officieel de naam van zijn mama Bianca.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1717
- x 2651
Robin is wel een groot deel van zijn jeugd door zijn moeder opgevoed. Daarna is hij bij Tom terecht gekomen die alleen maar vaderde als het hem uitkwam.
Andreas heeft Luc als vader, maar die weet dat pas sinds Brecht, de man van zijn moeder, overleden is.
Dus: 'de Bomansen' is hier een rekbaar begrip en naar mijn gevoel leeft dit vooral in het hoofd van Frank, die opeens 'familie' zo belangrijk vindt.
En dat terwijl hij twee dochters heeft in Portugal waar hij amper over spreekt, en ook een dochter had in Marokko waar we nooit iets over hoorden.
Het lijkt wel alsof Frank - naast wandelen met Pips - dringend een hobby moest krijgen.
Andreas heeft Luc als vader, maar die weet dat pas sinds Brecht, de man van zijn moeder, overleden is.
Dus: 'de Bomansen' is hier een rekbaar begrip en naar mijn gevoel leeft dit vooral in het hoofd van Frank, die opeens 'familie' zo belangrijk vindt.
En dat terwijl hij twee dochters heeft in Portugal waar hij amper over spreekt, en ook een dochter had in Marokko waar we nooit iets over hoorden.
Het lijkt wel alsof Frank - naast wandelen met Pips - dringend een hobby moest krijgen.
0 x