Dit personage verdient een lap rond haar/zijn oren

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1065

Bericht door Tiboko »

Sunny.

Nu wéten we waarom Therese en hij indertijd wekenlang met een kapotte boiler bleven verder leven. Meneer geeft liever zijn schamel loon uit aan fitnessen, café bezoek, dure kledij en afhaalmaaltijden. Niet moeilijk dat er dan niks overblijft om je vaste rekeningen te betalen.

Dat Vince in die man nog tijd steekt, hij vond het precies zelfs nog grappig ook :doh:
0 x
elders
Nog geen rang
x 29

Bericht door elders »

Nu wéten we waarom Therese en hij indertijd wekenlang met een kapotte boiler bleven verder leven. Meneer geeft liever zijn schamel loon uit aan fitnessen, café bezoek, dure kledij en afhaalmaaltijden. Niet moeilijk dat er dan niks overblijft om je vaste rekeningen te betalen.
Kijk, ik heb jaren samen geleefd met Afrikaanse mensen. Dit is nu eenmaal hun manier van leven. Ik heb op de markt ooit gezien: Er lagen 2 identieke hemden naast elkaar. Hend was beterkoop dan het andere, stukken beterkoop. Jawel, het duurste werd verkocht.
Zij bekijken dit anders en voor ons Westerlingen is dat moeilijk te vatten. Omgekeerd ook.
Neen, ik verschiet daar niet is en jawel, dat hij dan nog voor zijn zus probeert te zorgen nog veel minder. Het zijn en blijven familie-mensen die indien nodig het laatste haar zouden verkopen om hun familie te helpen.
Ze hebben de tijd uitgevonden, wij het uurwerk. Hiermee probeer ik te duiden hoe onze en hun denk en leefwereld in elkaar zit.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1065

Bericht door Tiboko »

De vraag is natuurlijk in hoeverre Sunny nog Afrikaans is, hij is hier geboren en getogen. Dit is eerder persoonsgebonden (Dries indertijd, maar ook zijn zus Thérèse zijn totaal anders) dan cultuurgebonden, mijn gedacht. Ook witgekleurde Vlamingen leven soms met een gat in hun hand, Ilias en Robin bijvoorbeeld hadden dat probleem óók, net zoals Eddy en Nancy vroeger, waar al hun geld opging naar drank......
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1709
x 2642

Bericht door satine »

Selin - was het nu echt te veel moeite om even met Anna te overleggen of het oké was om de gezamenlijke vriendinnen uit te nodigen, in het huis dat Anna zelf huurt en niet Selin?

Thilly, die oh zo veranderd was, maar wel meteen op het hart van Dieter moet gaan dansen en daar Tim in meetrekt. Ik zie geen verschil met vroeger.

Tom met zijn eeuwige gezeur - ik hoop dat hij vandaag kraakt als een oude stootkar. :razz:
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 186

Bericht door apestaart »

satine schreef: wo 04 feb 2026, 09:36 Tom met zijn eeuwige gezeur - ik hoop dat hij vandaag kraakt als een oude stootkar.
Eerder als een oude roestige trekschuit. :mrgreen:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1414
x 1777
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

satine schreef: wo 04 feb 2026, 09:36 Selin - was het nu echt te veel moeite
vond dit maar een rare situatie gisteren. Dit zijn de boezemvriendinnen van Anna en zij zit daar in haar huis met hen een feestje te bouwen. Ik kan erin komen dat ze het feit dat ze vriendinnen heeft heel fijn vindt, maar ze neemt blijkbaar het initiatief en heel de boel over hetgeen voor Anna toch niet fijn moet zijn.
En Tom....altijd dominant en weinig flexibel. Dat zal hem nog zuur opbreken met Sunny en hij zal het verdiend hebben. Ik denk dat zelfs Judith het stiekem zal appreciëren als hij afziet.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1057
x 590

Bericht door martha »

Een hel grote lap voor jaloerse tik van een Rosa. :boo: Hoe wanhopig kan dat mens zijn ? :boo: Ze zat bijna te bleiten van afgunst bij Marianne. Femke heeft het al een beetje door, nu nog Nancy.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1709
x 2642

Bericht door satine »

Tom - zelfs een eigen appartement gunt hij Cézar niet. Denkt hij nu echt dat dit ervoor gaat zorgen dat Cézar uit het leven van zijn moeder gaat verdwijnen? :roll:
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1414
x 1777
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Belachelijke Rosa en natuurlijk ook Tom. Ik dacht nog: zo laag kan hij toch niet vallen, het is de beslissing van Rosa. Maar toen hij met z'n listig lachje toegaf dat hij Cody erover gesproken had, ja, toen zag ik hem meteen weer als het laaghartig ventje dat hij is!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 186
x 563

Bericht door Kiki_Dee »

Robin
Frank
Tom
:boo:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 962
x 1552

Bericht door heidiw »

Robin en Tom.
0 x
elders
Nog geen rang
x 29

Bericht door elders »

Frank,
Die man moet dringend leren dat "de Bomans" eerder "Boemans" zijn. Er is steeds een vlammende ruzie geweest tussen hem en zijn broer Luc. Er kwam enkel een schijnheilige vrede wanneer Luc in de rolstoel belandde.
Zijn houding en zijn manier van spreken voelen heel kleinerend aan en zeker wanneer hij tegenover iemand staat die meer hersenen gebruikt dan handen. De aflevering van vrijdag was er boenk op. Op zijn Bomans ...
De enige waarmee hij sprak, aankeek in het gezicht en waarmee hij kon plezier (?) maken was Robin. Andreas zat daar gewoon voor spek en eiren en gezien hij veganist is, is het geen spek maar gras. Frank deed er nog een schepje bovenop.
Robin is de wolf in schapekleren en laat nooit een steek vallen wanneer hij achterbaks iemand kan kleineren en Frank, ja Frank, die speelt het spel mee (bewust of onbewust).
Toen Robin opnieuw Andreas voor autist uit maakte schoot nonkel Frank gewoon even in de lach.
Maar ja, zoals altijd zijn superspreuk. Alles komt goe, hij zal daar voor zorgen door te babbelen met de betrokkenen. Hij had hier een kans.
Foei
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 186
x 563

Bericht door Kiki_Dee »

Niels, omdat hij Andreas opstookt
0 x
Plaats reactie