Wat was dat voor een opmerking. Ik vind die 2 zo hemeltergend vervelend: hij met z'n dwaze handelingen en taal, zij met haar ongewenste en zinloze houding, taal en jaloezie.
Welke verhaallijn mag voor jou gauw ten einde zijn?
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
3 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Idd die onenightstands van Femke en Sunny beginnen ook mijn keel uit te hangen.
1 x
-
Level10
- Nog geen rang
- x 196
- x 35
De kuren van Robin mogen wel eens beginnen stoppen. In de realiteit kan dat echter ook wel lang duren, maar als we hier elke dag naar moeten gaan kijken wordt het op den duur wel heel vervelend met dat geroep en slechtgezind zijn.
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
De povere en doorzichtige verleidingspoging van Lynn naar Lowie!
1 x
-
elders
- Nog geen rang
- x 29
Stilaan mogen alle lijnen verdwijnen. Moord, ruzie, geroep, getier, ... Er is niet echt nog één zinnig verhaal in Thuis. Ik kan akkoord gaan dat het leven getekend is door tegenslagen, maar ook dan zijn er positieve zaken. Positieve zaken die vandaag de dag, rekening houdend met de realiteit meer dan welkom zouden zijn.
Verkrachting, moord, gepest, ruzie, doden, abortus, je kan de reeks niet meer opnoemen.
Jeugdigen worden gestraft, terecht omdat ze de lijnen van de maatschappij niet volgen, zelfs niet proberen te volgen. En laat dan volwassen psychiaters het voorbeeld geven om nog meer naast de lijn te lopen en er nog mee te stoefen ook.
Misschien allemaal items die bespreekbaar moeten zijn, maar trop est trop. Spreid dit uit over een paar seizoenen met tussenpauzes in de afleveringen, maar niet alles op een hoop.
Als dit "Thuis" is, voel ik me meer en meer in mijn zin met mijn nicknaam "Elders"
Verkrachting, moord, gepest, ruzie, doden, abortus, je kan de reeks niet meer opnoemen.
Jeugdigen worden gestraft, terecht omdat ze de lijnen van de maatschappij niet volgen, zelfs niet proberen te volgen. En laat dan volwassen psychiaters het voorbeeld geven om nog meer naast de lijn te lopen en er nog mee te stoefen ook.
Misschien allemaal items die bespreekbaar moeten zijn, maar trop est trop. Spreid dit uit over een paar seizoenen met tussenpauzes in de afleveringen, maar niet alles op een hoop.
Als dit "Thuis" is, voel ik me meer en meer in mijn zin met mijn nicknaam "Elders"
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
Niet alleen een hoop ellende, het begint stilaan een berg te zijn! Een grote berg miserie waar geen doorkomen meer aan is. Die kliniek moet overuren draaien. Een poging om iemand , Simonne, een positieve draai te geven is jammer genoeg mislukt. Ik dacht: die zal naam maken met haar creatieve potten, maar lap, daar staat alweer iemand in bar madam die door Lyn de wind vanachter kreeg! Dus: stop de negatieve verhaallijnen (hebben we dan nog iets over?) en maak er een keerpunt aan die ons nog eens een gelukkig gevoel geeft.elders schreef: za 04 jan 2025, 11:37 Misschien allemaal items die bespreekbaar moeten zijn, maar trop est trop. Spreid dit uit over een paar seizoenen met tussenpauzes in de afleveringen, maar niet alles op een hoop.
0 x
-
catherine
- Poster rang 1

- x 55
- x 86
@daffy duck en elders
Thuis is een soap met een kleine pool mensen die erin meespelen/voorkomen. En ze willen idd alle maatschappelijk relevante onderwerpen laten passeren. Daardoor maken alle personages dus constant wat mee en in onze ogen teveel
. IRL is dat wat trop/teveel dat vind ik ook. Maar als ze personages laten rusten of stabiel en gelukkig laten zijn dan komt telkens de kritiek ‘dat ze geen verhaallijn meer hebben’ en dat vinden de kijkers saai, jullie ook. Dus er moet altijd wat gebeuren met iedereen!
Thuis is een soap met een kleine pool mensen die erin meespelen/voorkomen. En ze willen idd alle maatschappelijk relevante onderwerpen laten passeren. Daardoor maken alle personages dus constant wat mee en in onze ogen teveel
2 x
-
catherine
- Poster rang 1

- x 55
- x 86
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
volledig akkoord, anders wordt het maar een saaie bedoening. Maar zls zelf auteur zijnde kan ik m'n personages positieve en negatieve dingen laten beleven. Vaak wil ik de lezers een positief gevoel geven en moest ik me volledig op ziekte en dood en negativiteit focussen dan is het toch moeilijk om een sterke verhaallijn neer te zetten die werkelijkheidsnabijheid benadert.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Inderdaad, zo denk ik er ook over. Thuis is nu eenmaal een soap, waar drama moet zijn en waar lang niet alles klopt.
Met losse eindjes en soms vergezochte wendingen.
Hier is het verstand op nul en kijken.
En ja, de laatste tijd is er enorm veel drama en was er weinig warmte en gezelligheid tijdens de feestdagen - iets wat andere jaren wel meer aan bod kwam.
Maar dan probeer ik dat IRL zelf te creëren, in plaats van mij constant aan fictie te zitten ergeren.
Want uiteindelijk is het nog altijd onze eigen keuze of we (blijven) kijken of niet.
Met alle respect voor andere meningen, dit is de mijne.
1 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
wordt niet gedaan hoor! Was alleen een vraag om de positieve dingen wat meer te laten doorgroeien. Neem nu Britney: was een goede loopster, waarom wordt dat traject niet meer in positieve zin benaderd en kunnen we eens niet meegenieten van haar succes. Robin: goed voetballer. Kan toch eens de richting uitgaan van een succescarrière (zonder te vervallen in De Kampioenen); Simonne toont talent in haar hobby: pottenbakken. Laat ons eens enthousiast meegenieten van haar eventueel succes in die richting. Maar er wordt telkens een hint gegeven waarin de personages goed zouden kunnen zijn en dat zou ik liever wat meer vermengd zien met de soms neerwaardse spiraal. Ook eens blij zijn met hetgeen de personages beleven.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Waarom dit niet gedaan wordt? Omdat Thuis een soap is die teert op drama, niet op de hobby's van de personages, tenzij ze belangrijk zijn in de verhaallijn.
We hebben Simonne en Rosa gezien tijdens hun pottenbakavond, Britt hebben we zien lopen en Robin - tja, de acteur moet er zelf ook nog wat van bakken natuurlijk
Maar die paar dingen vond ik nu niet interessant genoeg om dat een paar keer per week te zien voorbijkomen. Dan kunnen we even goed elke avond naar personages aan de ontbijttafel of in de supermarkt kijken.
Tenzij die hobby's ergens naartoe leiden, zijn ze ook maar beeldvulling.
We hebben Simonne en Rosa gezien tijdens hun pottenbakavond, Britt hebben we zien lopen en Robin - tja, de acteur moet er zelf ook nog wat van bakken natuurlijk
Maar die paar dingen vond ik nu niet interessant genoeg om dat een paar keer per week te zien voorbijkomen. Dan kunnen we even goed elke avond naar personages aan de ontbijttafel of in de supermarkt kijken.
Tenzij die hobby's ergens naartoe leiden, zijn ze ook maar beeldvulling.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
Jup, anders wordt het
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276