Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Gesloten
taaigetje
Nog geen rang
x 13
x 34

Bericht door taaigetje »

Bob was gisteren ook wreed snel om zijn dossier weg te grissen. Als ik Tamara was, zou ik het toch eens lezen. :whistle:
1 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Ik vond dat Judith nogal raar reageerde als ze Bob belde.
Zij zal ook niets tegen de anderen mogen zeggen door beroepsgeheim.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Het zal idd nogal raar overkomen dat hij niets gezegd heeft, ze hadden toch altijd een goede band. Maar Thilly heeft niets gezegd over kanker, dus zal er wel iets in dat dossier staan (dat Judith trouwens niet had mogen inkijken).
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Heeft Judith dat dossier ingekeken? Dat heb ik gemist dan.

Ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat Bob een verborgen agenda heeft.
Niet dat ik hem niet geloof wat zijn ziekzijn betreft - maar hij wil geen dokters meer (wil hij daarmee voorkomen dat Tamara dat wel wil?), hij blijft vaag over waar hij naartoe wil met hun zoontje, het feit dat hij 'op reis' wil vertellen aan Leo dat hij stervende is (zonder iemand die Leo kan opvangen indien nodig), de plotse hoofdpijnen, zijn gedrag dat weer helemaal in de lijn van de vroegere verwachtingen ligt...

'Er is ier iet da ni clocheert' zou Frank Bomans zeggen.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

satine schreef: za 02 mar 2024, 14:58 'Er is ier iet da ni clocheert' zou Frank Bomans zeggen.

En hij zou wel eens gelijk kunnen hebben den Frank! Het enige bewijs van z'n ziekte is het zeggen van Bob himself dat hij ongeneeslijk is. Geen doktersrapport wordt te zien, geen controle van gelijk wie,...volgens mij neemt hij Leo mee en die 2 zien we nooit meer terug!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Het is en blijft in ieder geval vreemd dat hij tegen "die hoofdpijnen" zelfs niks willen nemen, slaat nergens op. Die zijn telkens ook al redelijk snel verdwenen, ik herinner me een paar dagen geleden het ene moment "ik moet even gaan liggen" en dan vijf minuten later functioneerde hij weer compleet normaal. Ik ben geen dokter, maar dit lijkt me toch redelijk ongeloofwaardig...

In ieder geval wéét Judith intussen iets meer, vermits ze online toch een of ander dossier heeft kunnen inkijken.

En wat Tamara betreft, behoorlijk vreemd dat ze toch niet zélf even met de behandelende arts (opvolger van Amrani) zou gaan praten, of dat zou voorstellen aan Bob om samen te gaan - al was het maar om te weten hoe ze Bob het best kan steunen, maar vooral of het wel verantwoord is dat hij zomaar Leo meeneemt op een lange reis. Eigenlijk vind ik het verbijsterend hoe naïef Tamara met heel die zaak omgaat.
1 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik dacht al van in t begin dat Bob zijn 'terminale ziekte' verzonnen had. De week dat hij Leootje heeft, vertrekt hij naar Azie en komt wschl niet terug !!! Dat Judith niks wist als 'vertrouwensarts' bevestigt dit nog ! Iedereen trapt erin buiten Christine !
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Eigenlijk heeft Bob gewoon goed gegokt na zijn bezoek in het ziekenhuis, volgens mij.
Ik denk dat hij heel uitgekookt is en Tamara heel goed kent. Ze heeft hem al eens eerder "het onmogelijke" vergeven, toen hij haar zwanger en wel dumpte en zij hem daarna toch weer terug nam na zijn uitstapje naar Christine. Misschien wist hij al dat hem dat deze keer weer zou gaan lukken?
Misschien was hij niet zijn ziekte aan het overdenken toen hij na zijn "diagnose" in die speeltuin stond te kijken, maar besefte hij gewoon dat hij de controle over zijn gezin hoe dan ook kwijt is en dat hij nu nog probeert te redden wat er te redden valt? En dat is zijn zoon voor zich alleen hebben zonder de invloed van Tamara. Want tot voor een paar weken geleden stond hij haar nog nét niet naar het leven (net zoals Lowie trouwens, want ook die was compleet afgebrand)...

Hij heeft een paar dagen zijn zielig verhaal opgehangen tegenover Tamara en die dook afgelopen vrijdag alweer vrijwillig met hem in bed.
Het is ook raar dat ze zijn reis met Leo nooit in vraag heeft gesteld, dus misschien had Tamara voor zichzelf al besloten om Bobs gedrag even aan te kijken en gewoon met hen mee op reis te vertrekken? Wie laat tenslotte haar kind alleen met zijn terminale vader zo'n reis maken? Er is volgens mij geen enkele moeder die dat zou doen, en volgens mij heeft Tamara dat dus ook eigenlijk nooit overwogen.

Judith reageerde inderdaad vreemd, maar dat vind ik niet raar als je ineens beseft dat je vriend nooit meer is teruggekomen op zijn diagnose, terwijl je hem bij zijn vorige ziekteproces volledig opgevolgd hebt en je alles samen gedeeld hebt toen. Het is voor mij juist een indicatie dat Bob helemaal geen slecht nieuws heeft gehad in het ziekenhuis, vandaar dat hij Judith ook ontliep toen hij haar vlak na zijn bezoek in de gang zag staan.

Bob heeft Tamara nu precies waar hij haar hebben wil: in zijn "kamp" en voor de moment gesust. Vraag is alleen hoe lang hij Judith kan ontlopen en anders voor de gek kan houden. Maar vooralsnog heeft hij alle kansen om wéér zonder Tamara's medeweten met Leo te verhuizen, alleen zal het dit keer niet naar een huis een paar straten verderop zijn.
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Als ik dit allemaal zo lees, behoort dit inderdaad wel tot de mogelijkheden. Maar het zou wel een slag in het gezicht zijn voor alle mensen die in werkelijkheid alle dagen met deze ziekte geconfronteerd worden.
Ik zou het wel ontzettend grof vinden van de schrijvers, moesten ze deze weg inslaan.
3 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: ma 04 mar 2024, 12:19 Ik zou het wel ontzettend grof vinden van de schrijvers, moesten ze deze weg inslaan.
Ja, ik ook, vandaar dat ik eerst ook niet wilde geloven dat Bob alles uit zijn duim gezogen had.
Maar als ik dan kijk naar zijn ineens compleet verdwenen symptomen (waarvan Lowie ook nog letterlijk zegt dat die zijn wangedrag van de laatste maanden wel veroorzaakt zullen hebben :crazy: :-? ), zijn ineens opgedoken symptomen (want die hoofdpijnen leek hij voorheen nooit te hebben), het feit dat hij Judith zelfs nooit gecontacteerd heeft in de tussentijd en zij letterlijk nergens vanaf weet, Christine en Adil die als enige aan zijn verhaal twijfelen; dan kan ik toch niet veel anders doen dan concluderen dat de schrijvers in elk geval gegronde twijfel willen zaaien dat Bob er een spelletje van maakt.
Wat ik op zichzelf al redelijk grof vind...
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Christel schreef: ma 04 mar 2024, 14:21 dan kan ik toch niet veel anders doen dan concluderen dat de schrijvers in elk geval gegronde twijfel willen zaaien dat Bob er een spelletje van maakt.
Wat ik op zichzelf al redelijk grof vind...
inderdaad: grof. Maar niet onmogelijk. Is al gebeurd in het echte leven ook! Voor medelijden, maar ook voor geld. Zelfs mensen die al een crow funding hebben gemaakt om nog geld af te troggelen ook. Heel verwerpelijk, bijna onmenselijk, maar niet onmogelijk. En gezien de uitspattingen van hem, waar empathie ver te zoeken was, denk ik dat dit gedrag van hem mogelijk is. Jammer genoeg!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Het gebeurt in het echte leven inderdaad ook, maar als het iemand betreft die inderdaad al behandeld is voor kanker en het wordt dan nog breed uitgesmeerd op tv voor een miljoen kijkers, dan vind ik dit toch nog van een andere orde.

Voorlopig blijft het gissen - toen hij gisteren opeens zo misselijk was, kwam dit door zijn ziekte, of door wat hij had opgevangen uit het gesprek tussen Adil en Lowie en wou hij nog wat komedie spelen?
In ieder geval, ziek of niet - ik vind zijn lijzige gedoe en de manier waarop Tamara hem alles zomaar vergeeft en hem naar de ogen kijkt, niet echt aangenaam om te zien.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: di 05 mar 2024, 08:55 In ieder geval, ziek of niet - ik vind zijn lijzige gedoe en de manier waarop Tamara hem alles zomaar vergeeft en hem naar de ogen kijkt, niet echt aangenaam om te zien.
Nee, ik ook niet...
Het is van ergernis aan zijn gluiperige en manipulatieve gedrag, veranderd naar ergernis aan zijn plotselinge en veel teveel in de verf gezette vriendelijkheid en gedweeheid. De overgang had niet extremer kunnen zijn.
En er is een groot verschil tussen meeleven met iemand waarvan je gehouden hebt maar onthouden wat diegene je allemaal aangedaan heeft, en hetgeen Tamara nu laat zien. :sick:
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

Christel schreef: di 05 mar 2024, 10:49 En er is een groot verschil tussen meeleven met iemand waarvan je gehouden hebt maar onthouden wat diegene je allemaal aangedaan heeft, en hetgeen Tamara nu laat zien.
Probleem bij Tamara is, dat ze Bob nog altijd graag ziet, is niet gestopt met haar, ze kon enkel niet meer samenleven met hem doordat hij veranderd was en andere ideeën, maar de liefde was volgens mij nooit niet over.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Maar bij Tamara zit ook iets los in haar bovenkamer : heeft die eigenlijk al één keer gezegd (of laten merken) dat die reis van Bob met Leo geen optie is, tenzij zijzelf meegaat ??? Hoe kunt ge nu uw kind ( zo jong nog) meegeven met iemand die terminaal is ???
1 x
Gesloten