Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Toen Dieter "per ongeluk" Sandrine neerschoot, volgde er een serieus onderzoek en ging hij zelfs langdurig op non-actief. Toen Maité John neerschoot, idem dito (intern onderzoek). En dan schiet Tim Maité neer, waarbij Dieters' baby sterft en de volgende dag zit Tim gewoon op kantoor, geen intern onderzoek of wat dan ook...

Idem dito met Dieter, die zelf in de valse versie (quote "ik wist het nog maar één week") toch minstens een intern onderzoek zou riskeren, maar nee - de korpschef zegt dat hij volledig vrijuit gaat, terwijl zijn bewust zwijgen toch tot de dood van een onschuldige baby en bijna tot de dood van Thilly heeft geleid...

Vreemde gang van zaken daar op dat politiekantoor en alweer totaal ongeloofwaardig...
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Tiboko schreef: ma 13 nov 2023, 23:53 Vreemde gang van zaken daar op dat politiekantoor en alweer totaal ongeloofwaardig...
Niet te geloven! En dan zeggen dat de politie alles uitpluist als je eens zelf een detail vergeet te vermelden. Intern is er blijkbaar bij het Thuis politiekantoor een andere regeling. Ze gaan makkelijk door de knieën voor grote misstappen in het korps! Lijkt me totaal ongeloofwaardig!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Femke die gisteren zei dat ze verbaasd was om Nancy nu eens een keer met een kater te zien. :-?
Misschien moeten de schrijvers de oorspronkelijke karakteromschrijving van het personage "Nancy" nog eens opzoeken, hoe ze jaren geleden in Thuis is verschenen. Zij en Eddy waren 2 alcoholisten die dagelijks met een kater opstonden, waardoor Femke geen leven had bij hen en op straat (en uiteindelijk bij de fam. Bastiaens) belandde.
Het kan wel zijn dat ze door de jaren heen veranderd zijn allemaal, maar dat Femke die periode letterlijk zou vergeten, vind ik toch compleet onlogisch... :angel: :mrgreen:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Over de schietpartij. Ik denk niet dat je de toen ongeveer 10-jarige Sandrine kunt vergelijken met een foetus die zelfs nog niet levensvatbaar was. Om in Maité-termenbre blijven: het is gewoon collateral damage. Cru, maar zo denkt zij ook over haar slachtoffers zoals Patje.
Toen Maité John doodschoot ging zij toch ook gewoon werken (of is mijn herinnering verkeerd?)
En om eerlijk te zijn, ik ben blij dat die baby er niet komt. Wat voor leven ging dat kind krijgen? De eerste 3 jaar opgroeien in de gevangenis of op de vlucht, als pressiemiddel om zijn vader onder de knoet te houden... Of bij een slapjanus als Dieter. Leuk lijkt het mij toch niet.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Christel schreef: di 14 nov 2023, 11:02 Femke die gisteren zei dat ze verbaasd was om Nancy nu eens een keer met een kater te zien.
Femke zei: dat ik dat nog eens mag meemaken - het kan dus op twee manieren geïnterpreteerd worden. ;)
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: di 14 nov 2023, 14:10 Femke zei: dat ik dat nog eens mag meemaken - het kan dus op twee manieren geïnterpreteerd worden. ;)
Ah ja, op die manier wel ja... Dan heb ik niks gezegd. ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

@Heidi

Ik heb het wat moeilijk met de dubbele moraal van Thuis. Als het om een crapuul als Alexander gaat, dan is 't blijkbaar niet erg dat je die doodslaat (zo denkt Marianne erover). Idem dito met Maité. Ze verdient niet beter dan dat een collega haar heeft neergeschoten. En wat Dieter deed, daar wordt zedig over gezwegen (de korpschef). Het lijkt de kerk wel :thumbdown:

Is dàt de boodschap die de scenaristen de kijkers willen meegeven? Verder lijkt het in mijn ogen vreemd dat de "omstandigheden" waarin dat schot viel niet eens onderzocht worden, want er komt zelfs geen onderzoek. Kan dus énkel in Thuis hé.
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: di 14 nov 2023, 18:40 Ik heb het wat moeilijk met de dubbele moraal van Thuis.
Ik kijk al van zowat het begin naar Thuis en dubbele moraal is er eigenlijk altijd al geweest. Tom vs Peggy, Peter vs Eddy, Marianne vs Rosa of Nancy, Aïsha vs Femke, Eric Bastiaens vs Mike, Chris vs Harry... Soms hangen de verhalen idd met haken en ogen aan elkaar, dat klopt en dat is hemeltergend.
Aa.n de andere kant, denken we soms allemaal niet op die manier als iets gebeurtbmet iemand die we om één of andere reden niet moeten :denk:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

heidiw schreef: di 14 nov 2023, 11:13 Om in Maité-termen te blijven: het is gewoon collateral damage. Cru, maar zo denkt zij ook over haar slachtoffers zoals Patje.
Alleen is zij duidelijk een gestoorde psychopaat en moet je zo iemand gewoon behandelen (of interneren, zoals Julia) en niet met gelijke munt betalen, want dan toon je dat jezelf geen haar beter bent, toch? Maar okee, we dwalen af...

Wat er dus niet klopt blijft dat er geen onderzoek komt, noch intern, noch extern - wat wettelijk gezien altijd verplicht is na schietincidenten waarbij agenten betrokken zijn...
1 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Dat Dirk als een dief in de nacht vertrokken is en niemand meer over hem spreekt, alsof hij nooit bestaan heeft.

Over het vertrek van andere personages was veel meer te doen en werd n heel verhaal aangebreid.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Dat Ilias daar ineens staat met een nieuwe moto! Duurt in werkelijkheid toch wel even om je nummerplaat aan te vragen.
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Hij heeft het geld toch al wel ff en het is niet omdat hij er tegen niemand over sprak, dat hij geen plaat had kunnen aanvragen ? Ik denk toch ook niet dat dat n maand duurt om zo'n plaat te krijgen ?
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Ilias had al een nummerplaat voor de oude moto van Harry. Als dat een Europees model is mag je die blijkbaar op je nieuwe moto hangen. Enkel een nieuwe inschrijving bij de DIV moet. Enfin, dat zegt dr Google.
1 x
Renée
Nog geen rang
x 5
x 36

Bericht door Renée »

Waarom zou de politie een DNA onderzoek doen op de foetus van Maité? En dan gaan vergelijken met het DNA van Dieter? Wat heeft dat tot doel in het onderzoek?
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Renée schreef: ma 20 nov 2023, 21:12 Waarom zou de politie een DNA onderzoek doen op de foetus van Maité?
Niets. Dit ging over een DNA test om te zien of Dieter de vader was. Dit kan al tijdens de zwangerschap uit het bloed van de moeder gehaald worden. Dit was dus enkel privé maar Dieter heeft zonder test klakkeloos aangenomen dat hij de vader was.
0 x
Plaats reactie