Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1183
x 1567
Contacteer:

Bericht door daffy duck » di 12 sep 2023, 17:16

IK vind het soms ergerlijk, en het viel vooral gisteren op, hoe iedereen Thuis is en gebruik maakt van alles...in een ander z'n Thuis.
Neem nu Silke e Viv, zetten daar zomaar koffie in Bar Madam, waarom niet in hun nieuw appartement? En dan Peter die zich voorziet van z'n ochtendkoffietje bij Vicky, hij woont daar toch niet meer? Ook toen de wijnbar ging sluiten: Femke, mede-eigenares en aan de andere kant: Vicky, die daar in dienst is. Vuile glazen worden afgeruimd van de tafels, verzameld, en wie gaat er slapen en zegt goedenacht: Vicky. En Femke: die zal de afwas wel doen! Vreemde situaties! :problem:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 170

Bericht door apestaart » do 14 sep 2023, 09:21

Het kind is geboren en Lowie zal te laat komen want hij was met "andere dingen" bezig en het onvermijdelijke is toch gebeurd: de baby ligt toch op de buik van Tamara en zodoende zal zij het kind niet willen afstaan dus de poppen zullen nu aan het dansen gaan. :thumbdown:
2 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1183
x 1567
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 14 sep 2023, 11:35

Het lijkt wel de afleveringen van aanslepende zaken: Maité die daar zwanger rondloopt, al of niet van Dieter. Viv die koud en warm blaast tegen Lowie, Lowie zelf die toch weer een moment bewijst niet zo'n berekenbare en betrouwbare vader te zullen zijn, Ilias die kost wat kost moet vrijkomen volgens sommigen, anderen willen het dan weer niet. De nieuwe druivenkenner, Karin die zal bepalen wanneer de pluuk zal beginnen, Dirk die er voor half geld bijloopt bij Rosa, Adil die dringend werk moet maken van een nieuwe job. Maar ze blijven precies allemaal aanmodderen :wtf:
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 40
x 928

Bericht door Tiboko » do 14 sep 2023, 13:05

apestaart schreef:
do 14 sep 2023, 09:21
Het kind is geboren en Lowie zal te laat komen want hij was met "andere dingen" bezig...

Als je vanop kilometers afstand kan voorspellen wat er gaat gebeuren, wat is er dan nog spannend aan naar Thuis kijken ?

Net zoals bij Zihame en haar accident (nooit is iemand met de verdachten op de plaats delict geweest), de zwangerschap van Maité (Dieter vindt het doodnormaal om geen dna test te vragen - of een bewijs dat ze effectief zwanger is) is dit weer zo'n "flutlijntje" dat perfect in het plaatje past. Lowie die tegen jan en alleman zegt "het kan nu elk moment gebeuren" om daarna zijn gsm in de woonkamer te laten liggen.

Ook apart trouwens dat Viv net dàt moment uitkiest om zijn sleutel terug te brengen, terwijl ze wist dat Tamara voor "dan" uitgerekend was...
2 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 271

Bericht door johan1969 » vr 15 sep 2023, 08:59

Heel ongeloofwaardig. Lowie moet het wereldrecord vogelen verbreken juist op het moment dat zijn dochtertje geboren kan worden. Nog iets ongeloofwaardigs : boven het cafe moeten wel veel appartementen zijn ... En Maite die beste vriendjes wordt met Thilly, wier man ze vermoord heeft !
1 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1572
x 2360

Bericht door satine » vr 15 sep 2023, 10:45

johan1969 schreef:
vr 15 sep 2023, 08:59
Lowie moet het wereldrecord vogelen verbreken
:lol: :lol: :lol:

En dat Maité mee verantwoordelijk is voor de dood van Harry, weet Thilly natuurlijk niet.
Ik vind het heel grof dat Maité hier zo vlotjes in mee gaat, want ik vind dat Thilly al genoeg verdriet gehad heeft door zijn overlijden, als ze er ooit achter komt dat Maité daar mee tussen zat...
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 817
x 534

Bericht door martha » vr 15 sep 2023, 16:21

Wat ik er gisteren van vond : saai saai saai :sleeping-yellow: Ik besef wel dat jonge ouders en jonge grootouders vertederd zijn door een nieuwe baby in Thuis maar aub niet terug de "Jaan" toestanden zoals een seizoen of 2 geleden. Anders zal ik het voorbeeld van Daffy moeten volgen :obscene-drinkingdrunk: We weten het nu wel : de baby is geboren, de baby heeft een naam en egocentrisch lowieke heeft eindelijk zijn nieuw speelgoed maar het wordt tijd voor nieuwe en spannende verhaallijnen.
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1183
x 1567
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 15 sep 2023, 16:29

martha schreef:
vr 15 sep 2023, 16:21
Anders zal ik het voorbeeld van Daffy moeten volgen We weten het nu wel :
Gisterenavond vers flesje klaargezet! :crazy: :welcome: Polly, mooie baby, mooie naam, maar voor de rest niet belangrijk genoeg om er weer afleveringen en afleveringen mee te vullen. Hoe de uitkomst en het verder verloop met deze baby zal zijn is me een raadsel want zo spannend kunnen ze het toch niet maken met haar.
2 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3254
x 1602

Bericht door Christel » ma 18 sep 2023, 12:26

martha schreef:
vr 15 sep 2023, 16:21
maar het wordt tijd voor nieuwe en spannende verhaallijnen.
Inderdaad!
Al vrees ik een beetje voor de aanzet tot die nieuwe verhaallijnen komend seizoen, als je kijkt wat er de laatste tijd is voorgevallen:

- Egoïstisch Lowieke die enthousiast vogelen met af-en-toe-ex Vivianneke belangrijker vond dan paraat staan voor de nakende geboorte van zijn dochter

- Vivianneke die haar egoïstische ex zodanig woest aantrekkelijk blijft vinden dat ze niet bij hem in de buurt kan komen zonder met hem in bed te duiken :roll: De vele commentaren op Feestboek en aanverwanten dat ze "zo misschien toch wel zwanger wordt en Lowie alsnog een kindje kan geven" helpen wat mij betreft ook écht niet mee om dit kijkbaarder te maken of uit te kijken naar de toekomst van deze "love story" :sick: :nope:

- Tamara die met de ziel onder haar arm rondloopt, omdat ze door afwezig vogelend Lowieke verplicht huid-op-huid contact heeft gehad met het kind wat ze willens en wetens maar uiteindelijk dik tegen haar goesting heeft afgestaan.

- Draagmoeder tegen wil en dank Tamara, en haar "Jantje lacht Jantje huilt" echtgenoot Bobbie met zijn woede-uitbarstingen en zalvende woorden, die - na bovenstaand fiasco - nog altijd "gezellig" in huis wonen bij Lowieke en baby Polly. :crazy: Terwijl ze vakkundig genegeerd worden door het halve dorp dat kirrend van verrukking op babybezoek komt alsof het allemaal de normaalste zaak van de wereld is. :dance:

- Marianne die haar geweten helemaal kwijt is en dus als een feeks zonder scrupules de moord die ze op een ander mens van vlees en bloed heeft gepleegd, zonder blikken of blozen onder de mat moet zien te blijven schuiven. Terwijl omhooggevallen "fils à papa" Tom haar daar een enthousiast handje bij helpt :sick: :thumbdown:

- Vicky die kermend rond blijft lopen, helemaal overstuur door Ilias die nog altijd onschuldig vast zit (het feit dat ik die 2 personages al op voorhand niet kon luchten, helpt ook niet echt)

- Rosa die maar niet kan kiezen voor Dirk...of toch eigenlijk Waldek...of Dirk...of misschien toch stiekem liever Waldek.
Terwijl gewoon een tijdje single blijven om e.e.a. rustig voor haarzelf uit te zoeken voor normale mensen ook tot de mogelijkheden behoort, maar voor haar kennelijk geen optie is. Je zou maar een tijdje zonder kerel zitten :shock:

- En dan hebben we nog psychopaat Maité, die zwanger en wel rondloopt en zich in het leven van allerlei mensen wurmt, terwijl "papa" Dieter rondloopt alsof zijn laatste uur geslagen heeft en Nancy zich in allerlei bochten wringt om uit te vinden wat er toch in hemelsnaam aan de hand is met haar "filou"......... :silent:

Denk dat ik voorlopig gewoon het forum in de gaten blijf houden voor het verloop van dit alles en misschien zelf weer inschakel als bovenstaand drama een beetje voorbij is. :angel:
Want ik vind er letterlijk niet één spannende of leuke verhaallijn bij... :nope:
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 105

Bericht door vdbemdsa » ma 18 sep 2023, 14:12

Christel schreef:
ma 18 sep 2023, 12:26
- Draagmoeder tegen wil en dank Tamara, en haar "Jantje lacht Jantje huilt" echtgenoot Bobbie met zijn woede-uitbarstingen en zalvende woorden, die - na bovenstaand fiasco - nog altijd "gezellig" in huis wonen bij Lowieke en baby Polly. Terwijl ze vakkundig genegeerd worden door het halve dorp dat kirrend van verrukking op babybezoek komt alsof het allemaal de normaalste zaak van de wereld is.
Vind ik het onnozelste van allemaal, zij wou zelf, onder druk van echtgenoot lief ook wel, draagmoeder worden, al werd dat haar afgeraden door madam weet alles Christine, maar ze had eigenlijk gelijk, ook dat ze samen in 1 huis wonen, konden ze sowieso al voorzien dat dit niet draaglijk was om dan draagmoeder te zijn, en constant met dat kind geconfronteerd worden, ik had altijd gedacht dat ze het huis van Dries en Judith gingen overkopen, of zit dat er nog aan te komen?
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 817
x 534

Bericht door martha » ma 18 sep 2023, 17:13

Christel schreef:
ma 18 sep 2023, 12:26
- Draagmoeder tegen wil en dank Tamara, en haar "Jantje lacht Jantje huilt" echtgenoot Bobbie met zijn woede-uitbarstingen en zalvende woorden, die - na bovenstaand fiasco - nog altijd "gezellig" in huis wonen bij Lowieke en baby Polly. :crazy: Terwijl ze vakkundig genegeerd worden door het halve dorp dat kirrend van verrukking op babybezoek komt alsof het allemaal de normaalste zaak van de wereld is. :dance:
:lol:
1 x

Bemay
Nog geen rang
x 2

Bericht door Bemay » ma 18 sep 2023, 20:16

De scenaristen hebben er echt een soep van gemaakt.
Er is geen weg terug.
SChoon schip, of eeuwige saaiheid.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1183
x 1567
Contacteer:

Bericht door daffy duck » ma 18 sep 2023, 23:11

Begint op oneindige koffiebezoekjes te lijken. Iedereen gaat bij iedereen eens langs en het blijft aanmodderen. De ene is de andere moe, (Rosa), een andere draaft eindeloos door over een gewenst huwelijk, Viv loopt op haar tenen voorbij de deur van Lowie, Marianne komt ook haar huis niet meer uit, hoogtepunt van de avond: Karin die met slijkbotten de living vuil maakt!
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 40
x 928

Bericht door Tiboko » ma 18 sep 2023, 23:20

daffy duck schreef:
ma 18 sep 2023, 23:11
Karin die met slijkbotten de living vuil maakt!
Ik vraag me af of ze heel dat eind van de Withoeve tot thuis heeft gestapt, of is ze zo met haar vuile slijkbotten ook achter het stuur van haar wagen gekropen? Dan heeft ze wellicht les één - je omkleden na het vuile werk (wat Vince, Waldek & co uiteraard wel doen) gewoon gemist ??

Het absolute gebrek aan empathie van Viv - die even tegen Tamara komt vertellen dat zij de oorzaak is dat Lowie niet aanwezig was bij de bevalling. Hoe dom kan je zijn :doh:
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1572
x 2360

Bericht door satine » di 19 sep 2023, 08:29

Tiboko schreef:
ma 18 sep 2023, 23:20
Het absolute gebrek aan empathie van Viv - die even tegen Tamara komt vertellen dat zij de oorzaak is dat Lowie niet aanwezig was bij de bevalling.
Inderdaad! Soms is zwijgen echt wel goud.
Het verwonderde mij dat Tamara er verder niks over zei, dat bewijst wel dat ze er echt onderdoor aan het gaan is, of dat het al zover is.
1 x

Plaats reactie