martha schreef: ↑vr 15 sep 2023, 16:21
maar het wordt tijd voor nieuwe en spannende verhaallijnen.
Inderdaad!
Al vrees ik een beetje voor de aanzet tot die nieuwe verhaallijnen komend seizoen, als je kijkt wat er de laatste tijd is voorgevallen:
- Egoïstisch Lowieke die enthousiast vogelen met af-en-toe-ex Vivianneke belangrijker vond dan paraat staan voor de nakende geboorte van zijn dochter
- Vivianneke die haar egoïstische ex zodanig woest aantrekkelijk blijft vinden dat ze niet bij hem in de buurt kan komen zonder met hem in bed te duiken

De vele commentaren op Feestboek en aanverwanten dat ze "zo misschien toch wel zwanger wordt en Lowie alsnog een kindje kan geven" helpen wat mij betreft ook écht niet mee om dit kijkbaarder te maken of uit te kijken naar de toekomst van deze "love story"
- Tamara die met de ziel onder haar arm rondloopt, omdat ze door afwezig vogelend Lowieke verplicht huid-op-huid contact heeft gehad met het kind wat ze willens en wetens maar uiteindelijk dik tegen haar goesting heeft afgestaan.
- Draagmoeder tegen wil en dank Tamara, en haar "Jantje lacht Jantje huilt" echtgenoot Bobbie met zijn woede-uitbarstingen en zalvende woorden, die - na bovenstaand fiasco - nog altijd "gezellig" in huis wonen bij Lowieke en baby Polly.

Terwijl ze vakkundig genegeerd worden door het halve dorp dat kirrend van verrukking op babybezoek komt alsof het allemaal de normaalste zaak van de wereld is.
- Marianne die haar geweten helemaal kwijt is en dus als een feeks zonder scrupules de moord die ze op een ander mens van vlees en bloed heeft gepleegd, zonder blikken of blozen onder de mat moet zien te blijven schuiven. Terwijl omhooggevallen "fils à papa" Tom haar daar een enthousiast handje bij helpt
- Vicky die kermend rond blijft lopen, helemaal overstuur door Ilias die nog altijd onschuldig vast zit (het feit dat ik die 2 personages al op voorhand niet kon luchten, helpt ook niet echt)
- Rosa die maar niet kan kiezen voor Dirk...of toch eigenlijk Waldek...of Dirk...of misschien toch stiekem liever Waldek.
Terwijl gewoon een tijdje single blijven om e.e.a. rustig voor haarzelf uit te zoeken voor normale mensen ook tot de mogelijkheden behoort, maar voor haar kennelijk geen optie is. Je zou maar een tijdje zonder kerel zitten
- En dan hebben we nog psychopaat Maité, die zwanger en wel rondloopt en zich in het leven van allerlei mensen wurmt, terwijl "papa" Dieter rondloopt alsof zijn laatste uur geslagen heeft en Nancy zich in allerlei bochten wringt om uit te vinden wat er toch in hemelsnaam aan de hand is met haar "filou".........
Denk dat ik voorlopig gewoon het forum in de gaten blijf houden voor het verloop van dit alles en misschien zelf weer inschakel als bovenstaand drama een beetje voorbij is.
Want ik vind er letterlijk niet één spannende of leuke verhaallijn bij...