De Mol

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 384
x 360

De Mol

Bericht door martha » di 11 apr 2023, 18:17

Jammer Hannanaske, ik blijf bij Lieselot. :angel: Haar poging om Lancelot te manipuleren om de pasvragen te nemen (ze paste de omgekeerde psychologie toe net zoals ze vorige week deed bij Toos of was het Ruben, sorry ik raak niet wijst tussen die twee in de hotelkamer) mislukte. Denk dat Lieselot hoopte dat haantje Lancelot wel voor die pasvragen ging gaan (zei ze niet, je mag ze allebei hebben :denk: ). Omdat Lancelot toch besloot om niet voor de pasvragen te gaan kwam er 5000 euro in de pot wat verklaarde dat de mol in haar :mrgreen: dagboek zei dat ze gefaald had bij die opdracht.

Voor de rest ga ik niet teveel zoeken, ik zit gewoon in mijn zetel en kijk en geniet van het spel. Trouwens ze waren weer allemaal goed aan het mollen. Moest wel lachen toen ze het later hadden dat ze als groep zo goed aan elkaar hangen terwijl er tijdens de proeven gekibbeld en ruziegemaakt werd. :lol: En waarom was Thomas 's nachts alleen in de hot tub gaan zitten ?
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 28

De Mol

Bericht door hannanaske » do 13 apr 2023, 13:31

'k Vrees da'k zondag eigenlijk een beetje met een vermoeid gevoel naar de mol heb gekeken en het spel eigenlijk niet helemaal doorhad. :cry:

Na een herkansing ga'k mijn idee van Lancelot toch wat moeten laten varen, want hij heeft toch ook de pot flink aangedikt. 5000 euro is wel veel. :yup:
Aanvankelijk zat ik al in een soort tunnelvisie bij Lancelot, die quote in de dagboekkamer waarin hij gefrustreerd was omdat het spel gelukt was deed me nog meer in die visie kruipen....maar achteraf gezien: Zelfs al zit een medekandidaat op uw vel: als mol moet je toch die pasvragen pakken :yup: Dat zou absoluut geen reden mogen zijn als mol om die toch niet te pakken. In elk seizoen pakken die kandidaten de pasvragen, enkel die lieselot niet, dus eigenlijk zou Lancelot daarom niet meer verdacht mogen zijn dan gelijk wie, omdat hij die pasvragen wél pakte. En hij heeft het niet gedaan, dus hij zal dan toch een kandidaat zijn zeker.... :mad:

Maar wie dan wel? 't Zal dan toch tussen Toos, Ruben en Thomas gaan denk ik. (maar ik heb geen flauw benul wie)

Lieselot heeft wellicht al het meest geld van allemaal in de pot gebracht. :smile:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 28

De Mol

Bericht door hannanaske » ma 17 apr 2023, 11:17

Ik vind het wel jammer van Lieselot. Het lijkt me echt een heel lieve madam. 8)

Na dat spel van vorige week dat ik met een halfslapend hoofd heb bekeken, vond ik lancelot nu ook weer raar doen. :razz: voor een filmkenner wist hij maar weinig van films :lol: en hij gaf samen met Thomas de aanzet dat de andere kandidaten echt gevlogen hebben, terwijl Lieselot toch maar zei dat comfort misschien niet echt in dat vliegtuig zat. Maar ja, bij een tweede keer kijken van de aflevering vorige week en het spel iets beter te begrijpen, was die actie van die pasvragen niet te nemen en 5000euro in die pot te steken wel iets dat een mol niet zou doen.

Dus moeilijk... :lolno: moet ik me dan toch fixeren op Thomas? Want hij was ook rap mee met Lancelot dat ze wél alle drie vlogen. En door de naam "Peter" niet te vermelden bij dat kind.... :thumbdown: vorige week vond ik hem voor het eerst verdacht door steeds foute antwoorden te geven in die dierentuin...en "werekeren" niet verstaan, hij is toch een West-Vlaming? :lol:

Maar van al die vorige afleveringen kan ik niets herinneren dat ik raar vond. Hij stuurt wel graag de groep aan en neemt graag de leiding, maar het is dan ook een leerkracht.

Conclusie: ik weet het niet :lol: . Misschien moet ik lancelot los laten na vorige week, maar ook weer niet te los.. :lol: en Thomas sinds vorige week. :lol:
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 384
x 360

De Mol

Bericht door martha » ma 17 apr 2023, 17:03

hannanaske schreef:
ma 17 apr 2023, 11:17
werekeren" niet verstaan, hij is toch een West-Vlaming?
Inderdaad. Alhoewel hij woonachtig is ergens in het kortrijkse, geeft hij les hier in Ieper en "keer ekeer were" is hier een begrip. En nu Lieselot terug in rollegem-kapelle is ga ik, nadat ik bekomen ben van haar exit me focussen op :denk: :denk: :denk: :denk: :denk: Ruben en toos worden overal als de mol beschouwd. Misschien ga ik me focussen op Comfort (de stille aanwezige in de groep :denk: ) In ieder geval hoop ik dat het niet Lancelot is, noch als Mol noch als winnaar.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 660
x 928
Contacteer:

De Mol

Bericht door daffy duck » ma 17 apr 2023, 17:06

martha schreef:
ma 17 apr 2023, 17:03
focussen op Comfort (
enige vrouw in de groep, en we zouden kunnen op een dwaalspoor gezet zijn door haar zogezegde exit! Gok op haar of Lancelot. Vind dat hij een beetje lijkt op Van Aert, maar dan dikker.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 31
x 647

De Mol

Bericht door Tiboko » ma 17 apr 2023, 19:15

Ik mag hopen voor de makers dat Comfy niet de mol is, want anders hebben ze toch wel heel erg ingegrepen in het spelverloop vorige week door Comfort een rood scherm te geven...

Al even erg als die mol die ooit 10 000 euro uit de groepspot haalde om pasvragen te kopen.

Zo wil je toch niet spelen ?
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 28

De Mol

Bericht door hannanaske » ma 17 apr 2023, 20:37

Je bedoelt Lennart? :shock: Ik vond hem nochtans wel één van de beste mollen. Hij deed zo'n grote "molacties" op een onschuldige manier en hij lag zo goed in de groep, waardoor niemand het verdacht vond. Ik heb die NOOOOOIT verdacht
Ik herinner me nog dat hij via zo'n lift naar boven getild werd en boodschappen moest doorgeven aan andere kandidaten die daar boven in zo'n kamer zaten. Maar je mocht geen "euh" zeggen. 't Was 't eerste wat ie deed "euh" :lol: Die kwam gewoon over als een superenthousiaste jongen die soms een beetje te spontaan 'leek" En als er toen al zo'n onhandige kandidaat in zit zoals de Phillippe is't zeker genieten dat de verdenking nie top jou valt, en kun je er een beetje mee van profiteren. :yup:

Persoonlijk denk ik niet dat het Comfort is: In die fysieke proef met die zware rugzak heeft die dat wél enorm goed gedaan, terwijl ze daar perfect had kunnen mollen (als ze de mol zou zijn) zonder daar verdacht over te zijn als het niet lukte.
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 28

De Mol

Bericht door hannanaske » ma 24 apr 2023, 11:26

maar nondepietjes, net nu ik de lancelotfixatie een beetje begon te lossen en de laatste weken ook meer richting Thomas begon te gaan, ligt ie er toch wel uit zeker. :crazy: Vooral gisteren vond ik het raar dat Thomas lancelot aanwees om les te geven, en ie is zelf leraar. Maar bon: hij is het dus niet. :naughty: maar wie dan wel? toch wéér alle aandacht naar lancelot: hij zat wel in de beste positie daar.
(maar twee weken geleden wel die pasvragen laten liggen en 5000 euro in de pot: dat blijft me tegenhouden, terwijl die anders veel laat mislopen)

en wat waren de "signalen vd mol om al dan niet te stoppen. misschien was dat naar rechts of links kijken. en dan zat lancelot wel mooi in het midden.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 962
x 1439

De Mol

Bericht door satine » ma 24 apr 2023, 11:36

Ik heb - zoals altijd al het geval was - geen flauw idee. Ik ben een beetje te lui, denk ik, om echt te zoeken en alles tot in detail te bekijken en te analyseren. :D

Maar de zogezegde exit van Commy is wel blijven hangen. :denk:
hannanaske schreef:
ma 24 apr 2023, 11:26
(maar twee weken geleden wel die pasvragen laten liggen en 5000 euro in de pot: dat blijft me tegenhouden, terwijl die anders veel laat mislopen)
Er is vroeger eens gezegd dat de Mol ook niet te veel mag laten mislukken, dat die af en toe ook een proef gewoon mag laten slagen om de verdenking niet te veel op zichzelf te vestigen.
Dus dat is misschien een reden?
Ik moest wel lachen met zijn twenty-onest gisteren :D
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 384
x 360

De Mol

Bericht door martha » ma 24 apr 2023, 16:37

Na Lieselot is ook mijn reservemol Thomas naar huis gestuurd :cry: Ik ga me maar met de meerderheid aansluiten en voluit voor Ruben gaan. Het kan natuurlijk ook nog Toos zijn :denk: of Lancelot :denk: of Comfort :denk:

Maar ... veel geld in de pot is er (nog) niet :mrgreen:
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 28

De Mol

Bericht door hannanaske » ma 24 apr 2023, 16:58

Ik heb in een vorige post gezegd dat ik Lancelot niet goed kan peilen: Ofwel is hij de mol ofwel speelt hij het spel héél competitief. Maar sinds enkele weken terug heb ik "tegen mijn goesting" mijn tunnelvisie moeten laten varen :cry: én I KNOW, als mol moet je af en toe een opdracht winnen zodat je niet verdacht wordt bij de andere spelers, maar 5000€? Da's wel echt veel. En maakt ge u verdachter omdat je pasvragen neemt? De meeste mensen doen dat. Maar zoals ik al zei: Da's echt het enige wat mij enorm tegenhoudt om niet meer voor Lancelot te gaan, want er zijn anders wel al veel dingen die naar hem leiden.
Dus het zal dan toch een competitieve kandidaat zijn zeker? :lol:

En comfort heeft idd ni zoveel geld in de pot gebracht, al vind ik het dan wel enorm straf dat ze in die loopproef met die zware rugzak wel goed gedaan heeft, ook al is dat maar een klein deeltje van de som, dusjah...het kan wel, maar persoonlijk denk ik van nie. :crazy:

Toos? Die heeft samen met Lancelot al het meest geld in die pot gestoken.

Dus 't zal dan misschien toch die Ruben zijn?

OH JONG; IK MOET HET GEWOON TOEGEVEN: Ik bak er dit jaar niet veel van! :mrgreen:

Vorig jaar had ik Uma door, en drie jaar geleden Alina: Maar al mijn andere verdachten: Joeri, Lloyd, Sven,...ik zit altijd op de winnaar of op de verliezer :roll:
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 28

De Mol

Bericht door hannanaske » ma 24 apr 2023, 17:04

Dat van Lancelot was idd wel grappig, beetje gelijkaardig in die situatie met die bingo en die vrouw. Hij lijkt me sociaal soms een beetje onhandig, maar de eerste indruk is inmiddels wel rechtgetrokken;
In het begin vond ik hem ook té cliche, een beetje de arrogante vastgoedmakelaar, maar hij komt de laatste weken toch al een stuk liever en menselijker in beeld, en soms zelfs ook grappig idd.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 31
x 647

De Mol

Bericht door Tiboko » di 25 apr 2023, 11:33

Lancelot heeft ervoor gezorgd dat er niks verdiend werd met de schoolproef, hierbij netjes geassisteerd door Ruben (met het prop schieten). Welke van beiden een mollenstreek uithaalde is onduidelijk, al leek Commy (en Thomas) in die proef toch ook wel in de "driver's seat" te zitten om dingen te laten mislukken. In de proef met de bus was Ruben dan weer de saboteur (donkergroen vs geel, plus dat tele geleid autootje dat rare bochten maakte). Toch geloofden ze hém nog boven Commy, maakt dat de rest eerder in haar mogelijk de mol ziet ?

Duidelijk is alvast ook dat "geld verdienen" voor de kandidaten ondergeschikt is aan "overleven" en dat ze daarom met zijn allen zoveel mogelijk saboteren, bij iedere kandidaat kan je wel één of meerdere acties vinden. Zo wordt het ons kijkers heel lastig gemaakt :lol:

Voor mij blijft Comfort toch wel net iets teveel onder de radar - met andere woorden voorlopig mijn hoofdverdachte.
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 28

De Mol

Bericht door hannanaske » zo 30 apr 2023, 22:22

hannanaske schreef:
ma 24 apr 2023, 16:58
Dus 't zal dan misschien toch die Ruben zijn?
ja ma zeg. :wtf:
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 28

De Mol

Bericht door hannanaske » zo 30 apr 2023, 22:33

zal lieven scheire citeren: "ik WIL dat comfort de mol is", en ik ga gokken op Toos als winnaar. Lancelot zal dan toch die ijverige mol zijn die in zijn enthousiasme veel laat schieten. :lol:

Als mijn eerste mol dan toch volgende week de mol gaat zijn, dan ga ik pissed zijn en van frustratie 10 paar schoenen opfretten :shh:
0 x

Plaats reactie