Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 73

Bericht door johan1969 » vr 11 nov 2022, 08:50

Toen Rosa het had over de nieuwe werkneemster die Feniks kwam redden, dacht ik 'eindelijk een nieuwe personage' maar dat was dus ijdele hoop.
0 x

Icarus123
Nog geen rang
x 3
x 30

Bericht door Icarus123 » vr 11 nov 2022, 16:48

Ik vond de nieuwsuitzending over Alexander toch echt tenenkrullend gisteren. Wim De Vilder deed nog zijn best om het realistisch te houden, maar Alexanders monoloog daarna was niet om aan te zien. Het zag er voor mij te nep uit om over te komen als een realistisch item in het journaal. Bovendien zou zoiets volgens mij nooit het nieuws halen.
1 x

catherine
Nog geen rang
x 23
x 39

Bericht door catherine » vr 11 nov 2022, 17:01

@Icarus
Inderdaad, zoiets haalt hoogstens de gazet en pas NADAT hij zou veroordeeld zijn.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 489
x 664
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 11 nov 2022, 20:12

Icarus123 schreef:
vr 11 nov 2022, 16:48
Het zag er voor mij te nep uit om over te komen als een realistisch item in het journaal. Bovendien zou zoiets volgens mij nooit het nieuws halen.
1 x
Ja, en zo gepast qua timing! Tom duwde de afstandscontrole in en pats! Daar was hij! Qua toevalligheid kan dat tellen! :D
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 25
x 490

Bericht door Tiboko » vr 11 nov 2022, 21:46

Rosa die gisteren zei "ik zal wel composteren en dan sluit ik de shop wel voor één dag" waarop Karin "Best niet Rosa, op zo'n vrije dag komen er net veel wandelaars en fietsers voorbij." En dan blijkt in een andere scène (vandaag) dat Tamara blijkbaar een dagje met Bob, Lowie & co naar de Dierentuin trekt. Zouden ze de wijnshop op een feestdag open houden vanwege veel passage, maar tegelijk het café dicht houden? Raar.

Verder Femke die wel flink down leek omdat Peter blijkbaar goed opschiet met kuisvrouw Vicky. Zelfs Nancy merkte het op, want ze zei "En wat is dat met jou?"

Tenslotte vreemd hoe Dieter zo kwaad is op Vince, terwijl Vicky tegen Peter zei dat er geen contactverbod of iets dergelijks tegen haar ex werd uitgesproken. Snap niet goed dat Vicky geen direct gevaar in hem ziet (quote: "hij deed daar op school niks verkeerd") en Dieter hem het liefs terug in de cel zou gooien. Hum.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 73

Bericht door johan1969 » za 12 nov 2022, 04:19

Ik vind het ook raar dat Dries, Vince 'verbiedt' om zijn kinderen te zien, ik weet niet of er een uitspraak in die zin was ? Bovendien is Ilias toch al 18 als ik me niet vergis en kan hij dus zijn pa zien, zelfs als zijn ma dat niet zou willen.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 73

Bericht door johan1969 » za 12 nov 2022, 04:20

Bloeit er iets tussen Veerle en Dirk ? Seks op oudere leeftijd of met mensen met Alzheimer hebben we nog niet gehad. Voor de rest hebben we al wel ongeveer alles gehad in Thuis.
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 489
x 664
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 12 nov 2022, 08:32

weet niet hoor, heb ergens in m'n achterhoofd toch het idee dat hij een zwakke plek zoekt in heel die familie om stilletjes binnen te dringen. Waarom?? Reden nog een groot vraagteken! :problem:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 930
x 82

Bericht door nounake » za 12 nov 2022, 09:19

johan1969 schreef:
za 12 nov 2022, 04:19
k vind het ook raar dat Dries, Vince 'verbiedt' om zijn kinderen te zien, ik weet niet of er een uitspraak in die zin was
Touwens, tot hiertoe schijnt die Vince mij een fatsoenlijke man die zijn straf ( terecht of niet) heeft uitgezeten en geen kwade bedoelingen heeft ...
1 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 628
x 918

Bericht door satine » za 12 nov 2022, 09:39

johan1969 schreef:
za 12 nov 2022, 04:20
Bloeit er iets tussen Veerle en Dirk ? Seks op oudere leeftijd of met mensen met Alzheimer hebben we nog niet gehad. Voor de rest hebben we al wel ongeveer alles gehad in Thuis.
Er bestaat ook nog zoiets als vriendschap. Daar hoeft niet altijd seks bij te zijn.
daffy duck schreef:
za 12 nov 2022, 08:32
weet niet hoor, heb ergens in m'n achterhoofd toch het idee dat hij een zwakke plek zoekt in heel die familie om stilletjes binnen te dringen. Waarom?? Reden nog een groot vraagteken!
Mij lijkt dat niet - ik denk dat Dirk er gewoon bij gekomen is om Frank en Simonne nog iets of wat van verhaallijn te geven.
En een maatje voor Veerle, die anders - buiten wat Rummikub met Frank en de boekenclub om de zoveel tijd - ook maar wat alleen zit weg te kwijnen in haar eentje overdag.
Ik vind hem een aangenaam personage, zie hem veel liever dan 'het oerkoppel'.

Maar misschien is Dirk inderdaad een wolf in schapenvacht, dat zullen we moeten afwachten.
1 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 88

Bericht door apestaart » za 12 nov 2022, 09:53

johan1969 schreef:
za 12 nov 2022, 04:19
Bovendien is Ilias toch al 18 als ik me niet vergis en kan hij dus zijn pa zien, zelfs als zijn ma dat niet zou willen.
Dat is het hem juist, Ilias wil zijn vader niet zien.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 628
x 918

Bericht door satine » za 12 nov 2022, 10:01

Tiboko schreef:
vr 11 nov 2022, 21:46
Rosa die gisteren zei "ik zal wel composteren en dan sluit ik de shop wel voor één dag" waarop Karin "Best niet Rosa, op zo'n vrije dag komen er net veel wandelaars en fietsers voorbij." En dan blijkt in een andere scène (vandaag) dat Tamara blijkbaar een dagje met Bob, Lowie & co naar de Dierentuin trekt. Zouden ze de wijnshop op een feestdag open houden vanwege veel passage, maar tegelijk het café dicht houden? Raar
Het is niet omdat Femke slecht gezind was, dat ze de mensen in de Withoeve niet meer kan bedienen. Die werkt daar ook nog.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1633
x 656

Bericht door Christel » ma 14 nov 2022, 12:11

apestaart schreef:
za 12 nov 2022, 09:53
Dat is het hem juist, Ilias wil zijn vader niet zien.
Dat klopt, maar dat is een beslissing die Ilias zelf mag nemen, en niet "ome Dieter" die daar uit z'n dak stond te gaan toen bleek dat Vince door Vicky aan school gezien was...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 25
x 490

Bericht door Tiboko » di 15 nov 2022, 22:34

Dat Alexander nu weer "gewoon" advocaat is, is vrij opmerkelijk. Maar qua verhaallijn ook ergens logisch, want hoe zou hij anders nog in beeld kunnen komen...

Ongetwijfeld wordt hij nu de advocaat van Vince, die bezoekrecht zal opeisen voor zijn dochter Febe. En Tom, Peter of Dries wordt dan de advocaat van Vicky...

Al vraag ik me af - na de uitspraak van Vicky vanavond tegen Peter - op welke grond ze hem bezoekrecht gaan ontzeggen? Omdat hij tien jaar geleden het gezin in de steek liet? Dat was ongewild, hij vloog vanwege doodslag immers in de gevangenis. Omdat hij een ex-gedetineerde is? Of nog een andere reden?

Heel benieuwd hoe die verhaallijn zich nu verder gaat ontwikkelen...
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 88

Bericht door apestaart » wo 16 nov 2022, 09:46

Nog iets: Vince is op zoek naar een advocaat maar kan hij wel een advocaat betalen? Ik denk het niet, als hij 10 jaar opgesloten was dan heeft hij waarschijnlijk geen rooie duit en zijn loon dat hij in de gevangenis heeft verdiend heeft zal ook geen vetpot zijn en moet hij geen schadevergoeding betalen aan de familie van het slachtoffer?
Dan vraag ik mij af hoe hij dat allemaal zal betalen, hij zal mogen een aanvraag indienen voor een pro deo advocaat.
0 x

Plaats reactie