Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: di 25 okt 2022, 14:03 Dat Rosa dit na al die keren nog altijd niet door heeft :doh:
Inderdaad :yup:
Maar dat punt waren we wat mij betreft al ruimschoots voorbij toen ze alleen al weer vriendschappelijk met hem op begon te trekken. Dat kon ik me nog een klein beetje voorstellen nadat ze de eerste keer uit elkaar gegaan zijn (na Kris en Jelena), maar echt niet meer nadat ze de 2e keer uit elkaar gegaan zijn en hij haar wéér langs alle kanten bedonderde en gebruikte.

Iets met een ezel en een steen... :silent: :mrgreen:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Greet_62
Nog geen rang
x 2

Bericht door Greet_62 »

Katrien is een paar jaar geleden voor de trouw van Julia en Luc toch nog eens in België geweest, dus geen tien jaar geleden zoals de in de aflevering vertelde.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1668
x 2577

Bericht door satine »

Ze heeft inderdaad in 2015 nog een kort bezoekje gebracht aan het Thuisdorp voor het huwelijk van haar moeder.
Maar het ging erover dat ze elkaar 10 jaar niet gezien hadden - ik herinner mij niet of Tim toen op die bruiloft was of dat ze elkaar toen gezien hebben.
Indien niet, kan het wel kloppen.
0 x
Greet_62
Nog geen rang
x 2

Bericht door Greet_62 »

Ik kan me herinneren dat ze toen in het gemeenschapshuis verbleef, waar Tim en Sam op dat moment woonden en dat ze hen daar ook een paar keer heeft gezien. Maar omdat ook dat zo lang is geleden, is het waarschijnlijk niet meer dan normaal dat Tim haar nu nog eens updatet over hoe zijn leven er nu uitziet!
0 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Bericht door catherine »

Dat Katrien nu ze eindelijk nog eens in het land is het terecht nodig vond om haar moeder te gaan bezoeken, hoe geestesziek die mag zijn, ze zit daar toch maar heel alleen weggestopt in een instelling. Het blijft je moeder!… En hoe Paulien daarop reageerde, het sujet (Julia) bijna ontkennen in haar bestaan alsof die nooit haar moeder is geweest.
Katrien staat duidelijk veel meer met haar twee voeten op de grond dan Paulien die labiel is, zoals we allemaal weten. Die voelt ook verantwoordelijkheid tov haar moeder, een bezorgdheid die Paulien blijkbaar vreemd is.
Zonder dat we een vervolg kennen staat het in de sterren geschreven dat Paulien nog voor heel veel onheil zal zorgen. Ik zag het daarstraks in haar reactie tegen Katrien. 🙀
Ben benieuwd naar de invloed die Katrien nu gaat brengen, ze lijkt me wel een veel nuchterdere en ongeschade vrouw dan Paulien…
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

catherine schreef: do 27 okt 2022, 23:57 Die voelt ook verantwoordelijkheid tov haar moeder, een bezorgdheid die Paulien blijkbaar vreemd is.
Nu ze toevallig een keertje in het land is, voelt ze plots "verantwoordelijkheid" tegenover haar moeder. Hum :denk:

De voorbije zes jaar (hoe lang zit Julia al vast ?) had ze blijkbaar geen last van die bezorgdheid, want het zette haar geen enkele keer aan om even over en weer naar België te komen. Ze heeft dus eigenlijk geen recht van spreken, toch :thumbdown:
2 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1668
x 2577

Bericht door satine »

catherine schreef: do 27 okt 2022, 23:57 Katrien staat duidelijk veel meer met haar twee voeten op de grond dan Paulien die labiel is, zoals we allemaal weten.
Ik ben geen fan van Paulien, nooit geweest trouwens. En ze is niet de meest stabiele, maar dat is dan ook geen keuze.
Ik denk dat Julia regelmatig (moeten) bezoeken haar niet veel goed zou doen trouwens.
Verder komt Katrien 'haar ei leggen' en is daarna weer weg. Zij neemt het niet op zich om haar moeder regelmatig te bezoeken want ze woont aan de andere kant van de wereld.
Maar ze verwacht wel dat Paulien dat wel gaat doen? :denk:
Katrien was ook niet in het land toen heel die historie rond en met Julia gaande was - ze weet het maar van horen vertellen en was er verder niet bij betrokken.
Ze vond het toen ook niet de moeite doen om naar België terug te komen. Niet om Paulien te steunen, niet voor haar moeder.
Ook toen Paulien te horen kreeg dat ze nooit kinderen zou kunnen baren, was Katrien nergens te bespeuren.
Zelfs niet toen Paulien zelfmoordplannen had en daarna moeizaam weer probeerde haar leven op de rails te krijgen.
Ik heb er geen flauw idee van hoe oud haar kinderen zijn, misschien speelden de zwangerschappen/geboortes toen een rol, dat kan.
Maar als ze geen kandidaat-donor was geweest, zou ze ook nu niet terug gekomen zijn.

En van Katrien ben ik wel fan.
Alleen heb ik nu het gevoel dat ze haar eigen schuldgevoel wil afschuiven op de schouders van haar zus.
En vanop afstand is het altijd makkelijk(er) om de nuchtere te zijn.
Dus nee, ik ga niet met haar akkoord.
2 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 936
x 1498

Bericht door heidiw »

catherine schreef: do 27 okt 2022, 23:57 Het blijft je moeder!…
Het blijft een gedeeld stukje DNA, in veel gevallen gelukkig veel meer maar in sommige gevallen ook niet meer dan dat. En JIJ (in dit geval Paulien) en je eigen welzijn komen nog altijd op de eerste plaats.
"Het blijft nog altijd je moeder/vader/welk familielid dan ook..." is een tenenkrommende boutade die al veel mensen kapotgemaakt heeft door een onnodig schuldgevoel. Misschien hard, maar zo denk ik erover. Vooral omdat zoals hier al aangehaald in dit geval Paulien, alle ellende heeft meegemaakt terwijl degene die durft zeggen "het blijft je moeder" in geen velden of wegen te bespeuren was toen Paulien er bijna aan kapot ging. Zoals het IRL meestal ook wel het geval is helaas
2 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 983
x 584

Bericht door martha »

satine schreef: vr 28 okt 2022, 13:40 Verder komt Katrien 'haar ei leggen' en is daarna weer weg
:laughing-rolling:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1371
x 1727
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

heidiw schreef: vr 28 okt 2022, 14:30 tenenkrommende boutade die al veel mensen kapotgemaakt heeft door een onnodig schuldgevoel.
is heel juist. Zoveel mensen hebben elkaars leven al kapotgemaakt alleen omdat er een familieband is. Echt niet nodig want vrienden kunnen soms zomaar heel wat meer familie zijn en iets voor je betekenen dan die bloedband. Dus Katrien, wat meer meeleven toen je zus je echt nodig had kon er wel bij en nu de heilige uithangen met een blitzbezoek...neen, zo werk het niet!
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Aanvulling bij hierboven: ik denk dat Paulien wel enkele weken naar Katrien is afgereisd na de periode met Julia (of was het na haar miskraam?). En de échte reden waarom Katrien zo lang weg was, is natuurlijk praktisch/budgetair, zo gaat dat met verdwenen Thuis-personages.

Iets wat me de laatste tijd stoort, is de plots heel hechte en gezellige band tussen Rosa, Karin en Femke. Dat Rosa en Femke tegenwoordig goed overeenkomen, is duidelijk. Maar het blijft mij een raadsel waarom, gezien ze elkaars bloed konden drinken toen Peggy er nog was. En nu is Femke ook opeens beste vrienden met Karin? Erg geloofwaardig is dat toch niet allemaal...
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1371
x 1727
Contacteer:

Icarus123 schreef: za 29 okt 2022, 21:03 En nu is Femke ook opeens beste vrienden met Karin? Erg geloofwaardig is dat toch niet allemaal...
denk dat dit hoofdzakelijk komt door Kobe. De band hebben ze toen opgebouwd en ik denk elkaar wat meer leren appreciëren ? En dan elkaar meer gevonden in het verdriet met het verlies van hem.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1668
x 2577

Bericht door satine »

Icarus123 schreef: za 29 okt 2022, 21:03 ik denk dat Paulien wel enkele weken naar Katrien is afgereisd na de periode met Julia (of was het na haar miskraam?).
Dat zou kunnen, dat herinner ik mij niet meer precies.
Maar als dat zo is, dan zullen ze het waarschijnlijk wel over Julia gehad hebben. Ik kan me niet voorstellen dat Paulien dan niet gezegd heeft dat ze Julia niet meer zag.
Dat bespreek je toch met je zus?

Misshien was ze beter naar hier gekomen om Paulien te steunen, dan had ze alles vanop de eerste rij kunnen zien.
En ook dat Paulien een jaar later samen met Adil klacht neerlegt tegen Julia en een contactverbod aanvraagt, zoiets vertèl je toch aan je zus?
Als het niet IRL is, er zijn zoveel mogelijkheden om met elkaar te communiceren.
Dat Katrien dan nu - na 1 bezoekje aan haar moeder - alles een beetje probeert te minimaliseren, vind ik nogal apart.

Maar misschien bedoelde je gewoon de reden is dat Katrien al zolang niet meer in het Thuisdorp is geweest. ;)
Ik ga hier nogal in op omdat ik Katrien altijd de nuchtere en verstandige van de twee vond en dit gedrag niet meteen kan plaats.
'Onze moeder'...

daffy duck schreef: zo 30 okt 2022, 08:24 denk dat dit hoofdzakelijk komt door Kobe. De band hebben ze toen opgebouwd en ik denk elkaar wat meer leren appreciëren ? En dan elkaar meer gevonden in het verdriet met het verlies van hem.
Inderdaad, toen Karin merkte hoeveel Femke voor Kobe betekende, is daar een 'aanvaarden' en later min of meer toch ook 'appreciëren' bij gekomen.
En Kobes overlijden heeft dat nog versterkt.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Wat Kobe betreft...

Misschien heb ik het gemist, maar heeft iemand (Rosa?) Waldek intussen verteld dat Kobe dood is? Lijkt me toch redelijk dringend....
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1371
x 1727
Contacteer:

Tiboko schreef: zo 30 okt 2022, 16:44 heeft iemand (Rosa?) Waldek intussen verteld dat Kobe dood is
Heb dt blijkbaar ook gemist, want volgens mij niet! Is echt geen luttel detail lijkt me!
0 x
Plaats reactie