Christine Leysen (Daphne Paelinck)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

daffy duck schreef: do 13 okt 2022, 09:48 En ze zal het daar niet bij laten!
Wees maar gerust, ik durf te wedden dat zij zal proberen om dat draagmoederschap te saboteren. :thumbdown:
1 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

apestaart schreef: do 13 okt 2022, 09:42 .
1 x
't is waar , het zijn haar zaken niet maar ...en ik zeg het niet graag omdat Christine een onsympathieke personnage is , ze heeft wel voor een groot deel gelijk! Heel dat zottespel is een echte klucht en aan de kinderen, Leo en de "mogelijke" baby wordt niet gedacht .
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Mja...normaal gesproken walg ik ook nogal van mensen die zich in andermans zaken mengen, laat ik dat voorop stellen, maar vooral na Tamara's reactie op de in mijn ogen zo goed als allemaal terechte punten die Christine aanstipte, kan ik niet anders zeggen dan dat ik ook blij was om eindelijk iemands gezonde verstand te horen spreken in heel deze kwestie, ook al was het weer op Christine's typische venijnige manier.

Hoezeer ik ook walg van moeials, ik walg nog meer van leugenaars en bedriegers die alleen met het oog op hun eigen wensen aan iets belangrijks als een kind beginnen. Wat mij betreft is Christine dus vergeven, maar enkel en alleen omdat zij kennelijk de enige is in heel dat dorp dat in feite aan het nog ongeboren kind denkt, en ook aan Leo, want ook daar had Christine een heel goed punt toen ze aanhaalde dat de 9 maanden zwangerschap van Tamara, ook een grote invloed gaan hebben op dat manneke zijn leven. Triest dat dit blijkbaar niet eens bij zijn eigen moeder is opgekomen voordat ze besliste om in te gaan op iets ontzettend ingrijpends als draagmoederschap...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ook al is het uitgangspunt van Christine - dat heel die zaak gewoon fout is - correct en bewonderenswaardig. Zij ziet dit als enige inderdaad nuchter. Alleen is haar aanpak weer totaal op zijn Christine's = niet okee dus.

Ze vergeet ook dat Viv nog extreem veel van Lowie houdt en dat Viv hem wel degelijk steunt in zijn plan. Als blijkt dat Christine op een of andere manier, waarop het nu lijkt af te stevenen, heel die zaak saboteert, zou het wel eens kunnen dat ze binnenkort voor haar trouw niet meer op Viv moet rekenen, net zomin als op Tamara en nog enkele anderen die (zeker en vast ten onrechte) wél in het proces meegaan.

Het brengt ook de hernieuwde samenwerking ACE-Boowie in het gedrang, want zou best eens kunnen dat Adil van dit alles het grote slachtoffer wordt. Ik zou - Christine zijnde - hier toch nog wel eens over nadenken.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: do 13 okt 2022, 10:37 Alleen is haar aanpak weer totaal op zijn Christine's = niet okee dus.
Goh, ik weet niet... Christine heeft een naar karakter, dus de gesprekken met haar zijn in mijn ogen altijd ongemakkelijk en opgelegd. In feite snap ik niet zo goed waarom mensen met haar op willen trekken, als ze daar duidelijk allemaal eigenlijk helemaal geen zin in hebben.
Maar buiten dat, hebben ze het allemaal over de plannen van Lowie en Paulien. Het feit dat de rest hen allemaal naar de mond praat, wil niet zeggen dat Christine haar mening niet mag geven omdat die als enige negatief is, toch?
Het is aan Tamara zelf wat ze daar uiteindelijk mee doet...
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Wellicht loop ik wat voor op wat Christine wellicht van plan is.

Als ik haar goed kan inschatten, gaat ze mogelijk zo ver om anoniem (?) te gaan melden dat die twee geen koppel zijn. Dit is geen spoiler, gewoon een beetje speculatie - haar karakter kennende...

Dus mijn vraag is eigenlijk of het doel "altijd" de middelen heiligt.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Tiboko schreef: do 13 okt 2022, 10:37 Ze vergeet ook dat Viv nog extreem veel van Lowie houdt en dat Viv hem wel degelijk steunt in zijn plan.
Dat klopt, maar zij steunt hem dan ook alleen maar net omdàt ze hem zo graag ziet.
Ik ben er zeker van dat zij het liever anders zou zien, want als zij bij haar standpunt blijft en Lowie krijgt inderdaad zijn goesting, dan is een relatie tussen hen beiden definitief verleden tijd.
Ergens ben ik blij dat ze zo standvastig is en niet naar Lowie zijn pijpen danst, aan de andere kant zie ik hier een Moeder Theresa- gehalte dat ik niet bij Viv vind passen.
Maar ik denk wel dat Lowie ook Viv nog heel graag ziet en dat hij begint door te krijgen dat - als hij zijn goesting krijgt - die relatie nooit meer zal kunnen zijn.
En ik had gisteravond toch wel het gevoel dat hij soms heel toch over wat hij nu precies wil.

Maar vermits het hier over Christine gaat: ik vond het net goed dat ze Tamara op een aantal praktische zaken wees.
Het is inderdaad anders dan even een boodschap voor iemand anders gaan doen - het gaat over iets dat lichamelijk heel ingrijpend is en ook wel doorweegt op je relatie.
Zowel de relatie met Bob, als die met Leo. En die laatste heeft hier niet de keuze gehad.
Vooral omdat ze onder hetzelfde dak wonen, denk ik dat de impact niet te onderschatten is.
Ook al is het genetisch niet het kindje van Tamara en Bob, toch is het een zwangerschap, een bevalling en gierende hormonen.
Dus het is niet niks.
En ook al brengt ze dit op de haar geheel eigen 'Christine-manier' - ik kan haar geen ongelijk geven.
Jammer genoeg staat ze hierin alleen, als we bompa Frank niet mee tellen.
Ik begrijp nog steeds niet dat iedereen hier zo licht over gaat, hier vind ik dat Christine de enige is die verder denkt dan haar neus lang is.
3 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

moeilijk te geloven dat ze het echt klaargespeeld heeft om een afspraak te versieren met dat fertiliteitscentrum. Dat kan toch niet dat een wildvreemde daar binnenkomt en haar mening komt spuwen over een lopend dossier en er haar zegje komt doen over de aanvragers. Hopelijk grijpt die dame tijdig in en wijst haar terecht over haar bemoeial gedrag.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Bemoeial gedrag of niet, het zal in ieder geval de dame van het fertiliteitsbureau even doen nadenken en verder doen doorvragen bij de volgende ronde. Hoop ik.
Het feit dat er blijkbaar nog zoveel onbeantwoorde vragen en niet afgesproken dingen blijken te zijn, doet mij vermoeden dat dit een 'Ja, komaan we doen dit' gevalletje is.
En hoe nobel ook, het gaat hier om het leven van een kind, om een draagmoeder die dit 9 maanden moet beleven, een jong kind dat zijn mama zwanger ziet en zijn broertje/zusje opeens bij de buren ziet wonen en vooral: duidelijkheid voor iedereen, die er nu niet is.
Het lijkt alsof er een weekendje naar zee gepland is, onder de invloed van meer dan genoeg flessen bubbels.
Maar dit is veel serieuzer dan dat.
Christine heeft de 'algemene opinie' tegen, zeker omdat de kijker informatie heeft die Christine niet heeft - over hoe scheef het nu al allemaal loopt - maar ik kan haar echt niet over de hele lijn ongelijk geven.
3 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Opnieuw is de vraag of het doel de middelen heiligt?

Wat ik nu zag is een Christine die een soort van rechter speelt en persoonlijk beslist dat dit foute boel is en niet mag? Uiteraard is dit foute boel, maar de vraag is of ze het recht heeft dit alles te doen?

Hoe ver mag je gaan in dit soort gevallen? Wat als een leek (ik heb het nu over andere situaties) een zaak fout inschat en hierdoor onterecht ellende veroorzaakt ??
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Tiboko schreef: do 13 okt 2022, 23:17 Uiteraard is dit foute boel, maar de vraag is of ze het recht heeft dit alles te doen?
Tuurlijk is dit een eigenaardige, moeilijke situatie die heel wat meer informatie hoeft en moeilijk te vatten is, dat ze die beslissing nemen om een kind samen te delen en Tamara erin betrekken als draagmoeder. Maar het gaat hier over iemand die het nodig vindt om rechter te spelen en de boel naar haar hand te zetten, al of niet uit wraak. Het gaat dus om de manier waarop ze meent dat zij hier op haar eentje de zaak moet redden. Dit is toch echt haar rol niet.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ze heeft geen idee van de gevolgen van haar gedrag als dat allemaal openbaar wordt.
En dan bedoel ik niet voor de hele club maar vooral ook voor haar zelf.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

jessie V. schreef: vr 14 okt 2022, 10:25 Ze heeft geen idee van de gevolgen van haar gedrag als dat allemaal openbaar wordt.
En dan bedoel ik niet voor de hele club maar vooral ook voor haar zelf.
Inderdaad... Ik heb zelfs het vermoeden dat ze - al is het maar in haar achterhoofd - misschien wel een idee heeft van die gevolgen, maar dat deze haar op dit moment niks kunnen schelen, gewoon omdat haar focus ligt op het niet door willen zien gaan van dat draagmoederschap.

Hoewel ik haar geen ongelijk kan geven in haar redenering daarover, heb ik ook wel mijn twijfels over de manier waarop ze die leugens daar naar buiten is gaan brengen bij de instanties.
Niet omdat het gevolgen heeft voor Lowie en Paulien (die 2 hadden zelf maar eerlijk moeten zijn. Ik vind hun leugens en egoïsme minstens even kwalijk en ergerlijk), maar eerder omdat het iets over Christine's karakter zegt. En dat is toch wel dat ze op z'n minst heel obsessief en nietsontziend kan zijn in het najagen van haar gelijk. Akelig wel, als je daarover nadenkt, zeker omdat het grote gevolgen kan hebben voor haar relatie met Adil en haar gezin.

Maar als ik het karakter van Christine even opzij zet, kan ik ook niet zeggen dat ik er rouwig om ben dat de dame van de fertiliteitskliniek nu in elk geval wel de eerlijke feiten voorgeschoteld krijgt, en geen rooskleurig toneelstukje van 2 mensen die letterlijk en figuurlijk over de hele lijn, glashard hebben zitten liegen.
2 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Lowieke en co zijn natuurlijk fout bezig maar wie is Christine om haar daarmee te bemoeien ? t Is niet omdat zij n kindje verloren is, dat ze andere mensen hun geluk moet ontzeggen.
1 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Blijkbaar heeft Christine Lowieke en Paulien niet 'verlinkt', maar wat heeft ze dan gezegd ? Die consulente zal het toch ook maar raar gevonden hebben dat ze er voor iemand anders was ...
0 x
Plaats reactie