Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1668
x 2577

Bericht door satine »

heidiw schreef: wo 28 sep 2022, 13:26 Een kind van 6 snapt dat nog niet dat papa er mentaal doorzit. Op die leeftijd draait het allemaal rond hun eigen beleving.
Het gaat mij er ook niet om of Hannah dat kan plaatsen of niet. ;)
Maar wel om het feit dat Sam deed alsof haar verwend dochtertje net een dik pak rammel had gekregen, terwijl Tim alleen van in de gang naar boven heeft geroepen.
En als het kind botweg weigert van iets tegen haar vader te zeggen als ze van school komt, heeft ook niks met Tim te maken, noch met zijn mentale toestand op dit moment.
Dat lijkt mij gewoon elementaire beleefdheid.
1 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Bericht door catherine »

De kandidaat-draagmoeder moet aan heel wat voorwaarden voldoen:

Ze moet meerderjarig zijn en in staat om vrijwillig in te stemmen met het draagmoederschap en de hele (medische/andere) procedure.
Ze moet passen binnen de leeftijdsgrenzen die het fertiliteitscentrum heeft voor vruchtbaarheidsbehandelingen.
Ze moet enkele medische en psychologische tests vlot doorgekomen zijn.
Haar eigen gezin moet voltooid zijn, ze mag dus zelf geen kinderwens meer hebben.

Tijdens de screening wordt toegezien op deze punten. Het uitgangspunt is steeds al het mogelijke te doen om medische of andere risico’s te vermijden. Als er op voorhand al kans bestaat op een risicozwangerschap of andere complicaties, begint de procedure zelfs niet.
Bron: https://www.demaakbaremens.org/themas/v ... en-waarom/

Vermits Bob en Tamara hun kinderwens tijdelijk ‘on hold’ hebben gezet na een moeizame vruchtbaarheidsbehandeling, lijkt het uitgesloten dat Tamara in aanmerking kan komen voor het draagmoederschap.
1 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat snap ik nou ook helemaal niet. Ze heeft allerlei behandelingen doorstaan voor dat tweede kind en nu wordt ze draagmoeder voor een ander. :roll:
En gaat Bob daar nou gewoon in mee?
0 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Bericht door catherine »

Wat Bob ervan vindt moeten we nog afwachten..
Maar Tamara heeft duidelijk nog een kinderwens, al wou ze er wat tijd over laten gaan. Maar volgens de Belgische regels kan ze dus niet in aanmerking komen om draagmoeder te zijn. Logisch, er bestaat dan een risico dat ze het kindje misschien wil houden en we hebben geen wetgeving om zoiets te voorkomen denk ik.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Als ze het kind zou willen houden krijg je helemaal een rare situatie. Enfin, dat hebben we natuurlijk al volop.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

heidiw schreef: wo 28 sep 2022, 13:26 Simonne heeft wel degelijk Dirk gezien op de Withoeve, hij huurt daar een kamer. Maar iets zegt mij dat hij bij Rosa zal eindigen, die is al te lang alleen .
Ik heb nog liever dat hij toenadering zoekt bij Rosa zo zal hij tenminste niet proberen om het huwelijk van Frank en Simonne kapot te maken maar ik vrees er toch voor. :thumbdown:
1 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 982
x 584

Bericht door martha »

dat leootje waarvan nog niet zo geleden sprake was dat hij best een kleuterklasje zou overslaan omdat het ventje zo intelligent is, nog een fopspeen nodig heeft :crazy:

Dirk, stalker ? :denk: Ik geloof geen snars van het verhaal van het overlijden van die tante en dat huisje. Waarom neemt hij dan daar niet voorlopig zijn intrek in ? :denk:

En dan heb ik hier nog een bak rotte tomaten staan voor Thilly, Tamara, Tom, Lowie, Paulien en ik vergeet nog misschien enkele :boo: :boo: :boo: :boo: :boo: Peter en Bobbie krijgen van mij voorlopig nog uitstel van executie :mrgreen: Peter omdat die nuchter kijkt naar de idolisatie van Tom voor Alexander en Bob omdat die het plan van het draagmoederschap analyseert op zijn manier.
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1371
x 1727
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

martha schreef: do 29 sep 2022, 15:28 Dirk, stalker ?
weet niet! Zou wel kunnen. Ziet er mij hoe langer hoe meer ook een gladde paling uit! En natuurlijk was gemakkelijk te beïnvloeden Gèlleke al weer helemaal weg van hem. Ja, waarom slaapt hij niet in dat huisje. Heb het mij ook afgevraagd! :problem:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 936
x 1497

Bericht door heidiw »

daffy duck schreef: do 29 sep 2022, 16:55 Ja, waarom slaapt hij niet in dat huisje. Heb het mij ook afgevraagd!
Misschien kan hij er pas in nadat alles geregeld is met de notaris en de successierechten betaald zijn?
tv Is maar een idee, ik heb nog nooit geërfd :nope:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1668
x 2577

Bericht door satine »

Toen mijn vader overleed, was ik ook niet meteen geneigd om in zijn bed te gaan slapen, maar dat kan aan mij liggen.
Zoals Heidi zegt, we weten ook niet of hij de sleutel al heeft en zo...

Het viel mij wel op dat Frank niet mee kan plukken voor zijn rug, maar met dozen wijn sleuren is dan weer geen probleem.
Iemand heeft die toch in de auto/camionette moeten zetten? :denk:

Verder kabbelt het wat verder:
Thilly is weer haar eigen 'grappige' zelve... Ik denk zelfs dat ze die kleren expres op de zetel heeft laten liggen.
Ik vind het ook wel vreemd dat er (alweer) over safe sex met geen woord gerept werd, tijdens het maken van 'de afspraken'.

Frank mag weer van niks weten, alsof die Dirk niet tegen het lijf gaat lopen.
Simonne zou beter eerlijk zijn en zeggen dat ze hem daar gezien heeft en waarom hij daar is.
Maar nee, want haar Baby zou dat weer niet verstaan, alsof hij er later wel begrip voor zou kunnen opbrengen, als hij weet hoe de vork aan de steel zit.

Paulien die de hemel wordt in geprezen voor haar toffe foto's, maar plukt die eigenlijk wel mee?
Alle hens on deck, behalve zij? :razz:
Maar wel polsen naar de 'vernieuwde vriendschap' tussen Viv en Lowie.
Als die terug samen komen, dan vrees ik voor haar mentale gezondheid.

Christine - zucht!!!
Die ziet Viv niet als getuige, maar als gratis wedding planner. :roll:

En ik ben geen fan van Bon Jovi, maar objectief gezien vind ik toch dat Ilias beter kan zingen dan zijn moeder. ;)
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Toch wel redelijk verbaasd dat er bij Frank geen alarmbelletje afgaat nu er ineens op de Withoeve een zekere Dirk opduikt. Jammer eigenlijk dat Simonneke hem eerder niet verteld heeft dat ze die gast "toevallig" op de Muziekacademie tegen het lijf liep.

Mij lijkt het duidelijk dat Dirk niet "zomaar" is opgedoken. Die voert ongetwijfeld iets in het schild.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1668
x 2577

Bericht door satine »

Frank denkt misschien dat Dirk nog steeds op zijn schip is?
Dirk is nu ook niet zo'n speciale naam, dat die meteen opvalt.

Maar dat Simonne Frank had moeten inlichten, daar ben ik het wel mee eens.
Zeker nu ze weet waarom hij daar is - tenzij het niet waar is van die overleden tante natuurlijk.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Gaat blijkbaar niet zo best meer met de kijkcijfers van populaire programma's als Thuis en The Voice van Vlaanderen...

Enkel de leuke reeks Chantal gaat nog boven het miljoen kijkers.

Bijvoorbeeld vrijdag 30/9 haalde de recentste aflevering (live en uitgesteld kijken) van Thuis via TV "maar" 883 000 kijkers.

Nu weet ik wel dat er ook veel mensen online kijken en dat die cijfers veel later komen, maar dit is toch een indicatie dat het allemaal minder loopt de laatste tijd...

https://tvvisie.be/nieuws/belgie/3oktob ... 22_117779/
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1668
x 2577

Bericht door satine »

En Bob heeft dus al zijn ethische bezwaren aan de kant gezet en leent zijn vrouw uit.
Opeens is 'de boel bedotten' niet meer van tel.
Want zijn beste vriend die nog geen 30 is, heeft al bijna een jaar een kinderwens... :roll:

En het was goed geacteerd - maar het deed me niks.
Deze verhaallijn is voor mij van hetzelfde niveau als de dubbelganger van Frank. Heel laag niveau dus.
Ik miste alleen nog een hoop violen op de achtergrond.
3 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

^ Daar sluit ik me graag voor de volle 100% bij aan. Het moet niet gekker worden... :crazy: :roll: :nope:
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Plaats reactie