Louis & Paulien

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
Thomasvermeeren
Nog geen rang

Louis & Paulien

Bericht door Thomasvermeeren » vr 23 sep 2022, 00:08

Ik vind da ze gewoon moeten gaan, er zijn aseksuele mieren en bacteriën planten zich ook gewoon voort alles om de voortplanting en liefde komt daar niet bij, ook designerbabies uit labo die dan tegen veel dingen meer tegen kunnen dan mensen die natuurlijk geboren worden, het is gewoon de toekomst, en ze willen dit aankaarten, dat liefde op verschillende manieren kan en seks niet altijd kan en zo is mijn nicht en neef ter wereld gekomen tijdens lockdown, want op natuurlijke wijze ging het niet ook bij mijn tante, dus da ze ervoor gaan!
0 x

Thomasvermeeren
Nog geen rang

Louis & Paulien

Bericht door Thomasvermeeren » vr 23 sep 2022, 00:09

Wat vindt de rest?
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 451
x 602
Contacteer:

Louis & Paulien

Bericht door daffy duck » vr 23 sep 2022, 08:07

Dat los van elke vorm van verhouding, waar ik altijd 100% achtersta, deze situatie voor heel wat frustratie en miserie kan zorgen. Het gaat wel om een kind, dat al een een wereld terechtkomt, waar je tegenwoordig goed gek moet zijn om te overleven, dat nog eens belast wordt met te voorspellen kibbelmomenten, onstabiele situaties, ...., Kortom een vrijgeleide voor heel wat frustratie! :yup:
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 533
x 766

Louis & Paulien

Bericht door satine » vr 23 sep 2022, 08:36

Ten eerste is 'de kinderwens' van Lowie op een bepaald moment uit de lucht gevallen.
Vorig jaar rond Kerstmis kwam hij ineens tot de vaststelling dat hij een kind wou en plots kon dat niet rap genoeg gaan.
Hij is nog jong genoeg om nog even af te wachten wat er in zijn leven nog gaat gebeuren, maar nee, Lowie wil het kind NU.
Want zo is hij nu eenmaal.
Hij heeft zo goed als geen sociaal vangnet, ook Paulien niet - geen ouders, geen broers of zussen die in de buurt wonen, alleen 'nonkel Frank'.
Alle andere mensen uit hun entourage werken full time.
Verder heb ik de indruk dat Lowie nog niet helemaal door heeft dat zelf een kind hebben, nog iets helemaal anders is dan af en toe eens de plezante nonkel uithangen.

Van Paulien ben ik nooit fan geweest.
Zij is degene die in situaties altijd kijkt wat het beste is voor HAAR en dan ook alleen daarvoor gaat.
De eeuwige betweter, die alles kan.
Hoe ze Adil en Kobe gedumpt heeft toen die niet meer in haar plaatje pasten, haar gedweep met Jacques ondanks alle waarschuwingen van anderen...
En de meest stabiele is ze ook niet.

Dan is er nog het feit dat ze geen koppel zijn, als er een kindje zou komen, wordt het sowieso geboren in co-ouderschap.
Een situatie die voor geen enkel kind de meest stabiele is.
Iets waarover ze nog met geen woord over gerept hebben.
Sterker nog, zo gauw het over de praktische kant van de zaak gaat, zit het er bovenarms op.
Ze praten erover alsof het over een plezierreisje gaat, terwijl ze hier zitten te beslissen over het leven en de toekomst van een kind.
Een mens.
Ondertussen gaan ze wel aan alle belangrijke dingen voorbij, ze vinden het zelf een geweldig plan, maar hebben echt geen flauw idee waar ze aan beginnen.
Het feit dat ze moeten liegen en doen alsof ze een relatie hebben, zegt ook wel wat.
Een ethische commissie is er niet voor niks. Die kijkt eerst en vooral naar het belang van het kind, terwijl Lowie en Paulien alleen naar zichzelf kijken.
Ze kijken niet eens naar elkaar.
Ze denken zelfs dat het met 'een eitje' allemaal wel goed zal komen.

En dan kan je zeggen dat elk levend wezen kan zich voortplanten, dat maakt het voor mij geen stabiele en gezonde situatie hier.
Dat Paulien een kinderwens heeft die ze anders nooit in vervulling zal zien gaan, vind ik erg voor haar.
Ze zei zelf tegen Peter 'Dit is mijn laatste kans'.
Maar wanhoop is een slechte raadgever.
En Lowie moet gewoon wat geduld leren hebben. Het feit dat hij tegen Simonne zei 'kunt gij een geheim bewaren' - iets wat niemand anders mocht weten dus - bewijst voor mij dat hij eigenlijk wel weet dat dit niet de juiste oplossing is.
Hij moet het alleen tegenover zichzelf nog willen en durven toegeven.
3 x

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 751
x 71

Louis & Paulien

Bericht door nounake » vr 23 sep 2022, 10:32

Dit kan niemand zo juist verwoorden !!! :clap: :clap: :clap: :clap:
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1500
x 566

Louis & Paulien

Bericht door Christel » vr 23 sep 2022, 14:03

Inderdaad. Ik sluit me daar ook voor de volle 100% bij aan :yup:
satine schreef:
vr 23 sep 2022, 08:36
En dan kan je zeggen dat elk levend wezen kan zich voortplanten, dat maakt het voor mij geen stabiele en gezonde situatie hier.
Precies! Dat is iets wat eigenlijk alle mensen in ogenschouw zouden moeten nemen voordat ze aan kinderen beginnen, of ze die nu makkelijk of moeilijk(er) kunnen krijgen en of ze die nu heel graag of wat minder graag zouden "willen".
Als mens heb je die keuze, en het zou heel fijn zijn als die keuze bewust en weloverwogen gemaakt wordt, vooral ook met het oog op het welzijn van het toekomstige kind. Iets wat ik in de situatie van Lowie en Paulien totaal niet terug zie. :nope:
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Plaats reactie