Tania Tibergyn (Katrien De Becker)

Gesloten
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 434
x 562
Contacteer:

Bericht door daffy duck » ma 18 apr 2022, 17:25

Tiboko schreef:
ma 18 apr 2022, 12:44
Resultaat daarvan is dat er voor de "ouderen" minder ruimte is.
dan moeten ze Thuis maar op Ketnet uitzenden! Er zijn wel wat ouderen, maar de middenmoot, waar Tania in paste, samen met Tom en Karin, worden stilaan onderbemand.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Reseda
Nog geen rang
x 9
x 21

Bericht door Reseda » ma 18 apr 2022, 22:50

Het probleem is niet zozeer dat acteurs verdwijnen, dan wel de manier waarop: het personage sterft, amen en uit, bedankt en tot nooit meer. Terwijl ze Tania met haar geld gerust een wereldreis konden laten maken, of iets anders, waardoor de actrice wel uit de serie verdwijnt maar het personage voortleeft en al dan niet nog eens door de achterblijvers ter sprake wordt gebracht.

En verjongingskuur, oké, maar ik vond Tania zeker niet oud, niet qua leeftijd en niet qua levensstijl. In vergelijking met Frank, Marianne, Angèle en Eddy behoorde zij toch tot een andere generatie.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1435
x 537

Bericht door Christel » di 19 apr 2022, 10:50

Tiboko schreef:
ma 18 apr 2022, 12:44
Net zoals Leo is het personage Tania het slachtoffer geworden van de verjongingskuur die de makers van Thuis meenden te moeten doorvoeren. Met Ilias, Silke en Niels hebben ze jongeren geïntroduceerd die allemaal hun eigen verhaallijn moeten hebben, wat dan weer tot andere nieuwe personages (o.m. het gezin van Stefaan) leidde. Resultaat daarvan is dat er voor de "ouderen" minder ruimte is.

Zo werd Frank baby- en dogsitter, zijn Rosa en Waldek decoratie en is Marianne op haar oude dag een huishoudster geworden. Ik vrees dat ze op termijn ook allemaal uit de serie zullen verdwijnen, net zoals Angèle en Eddy...
Tania is inderdaad eigenlijk helemaal niet oud, hè? En dat geldt voor meer personages die er tegenwoordig eerder als figuranten bijlopen...
Ik vind het hoe langer hoe duidelijker worden dat ze niet zitten te wachten op personages met substantie. Karakters die uitgediept worden en aan de hand daarvan handelen. En natuurlijk heeft iemand die wat ouder is, meer "bagage" dan de jongeren die ze de laatste tijd introduceren. Dat is ingewikkelder om te schrijven, denk ik, als je ziet wat voor verhaallijnen ze voor Angèle, Eddy, Frank, Rosa, Waldek en Marianne (om maar wat personages te noemen) bedenken. Die gaan helemaal nergens over, eigenlijk.

Heel jammer vind ik dat. En ook dat personages als Tania daarvoor moeten wijken. Het maakt dat de kwaliteit van Thuis er in mijn ogen flink op achteruit gehold is de afgelopen jaren...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Thuister
Nog geen rang
x 2
x 1

Bericht door Thuister » di 19 apr 2022, 11:20

Dat haar personage en de actrice uit thuis verdwijnt vind ik heel jammer. Ik had ook wel graag iemand anders van het flesje zien drinken. Ze bracht een heel open en vrolijke vibe binnen in thuis. Er zijn al zoveel acteurs/actrices uit thuis verdwenen, maar dit vind ik toch echt wel een heel jammerlijke keuze van de scenaristen.
1 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 439

Bericht door Tiboko » di 19 apr 2022, 11:43

Christel schreef:
di 19 apr 2022, 10:50
Tania is inderdaad eigenlijk helemaal niet oud, hè?
Was een beetje een foute woordkeuze, ik bedoelde eigenlijk meer routiniers. Mensen die al een hele tijd meedraaien. Zoals Tania - die afklopte op net 750 afleveringen, zal wel symbolisch geweest zijn. Zoals ik eerder al schreef vind ik het heel erg dat ze verdwijnt, want het was één van de weinige positieve personages.

Dat verdwijnen komt doordat er veel nieuwkomers zijn geweest het jongste half jaar (ik dacht minstens vijf, zonder dan nog Harry en Nora mee te rekenen, die ook nog maar een goed jaar meedraaien) en dan wordt de groep heel groot natuurlijk, met als gevolg dat een aantal vaste waarden veel minder "exposure" krijgen of zelfs afvloeien, zoals Leo en dus Tania. Verder verwacht ik dat er op termijn nog figuren zullen verdwijnen, want op dit ogenblik lopen er nog een aantal bij voor spek en bonen (Angèle, Rosa, Waldek...).
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 163
x 206

Bericht door martha » di 19 apr 2022, 13:56

Tania moest verdwijnen omdat er teveel personages zijn :crazy: En dan introduceren ze "Dirk" ook geen goedkope acteur denk ik toch en binnenkort de herrijzenis van Anouk ? :denk:

En als de thuismakers met het introduceren van jeugdige acteurs denken dat ze doelpubliek jeugd zullen aanboren dan zeg ik "droom maar lekker verder thuismakers" of anders gezegd "mijn g*t" :angel:
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 59

Bericht door johan1969 » vr 22 apr 2022, 09:01

Klopt ms wel maar zo oud was Tania ook niet (50 ?). En ze had toch wel n beetje een 'dragende' rol bij Bowie.

Je hebt ook jongere figuren in de serie die een decorstuk of aanhangsel zijn (Tamara, Viv, Ilias)...
1 x

Julia56
Nog geen rang
x 2
x 1

Bericht door Julia56 » do 12 mei 2022, 12:43

Logische keuze om Tania er uit te schrijven, geen familie en banden na vertrek van Ann. Wel jammer, aangezien Tania 1 van de normaalste personages was zonder al te veel gedoe. Resultaat: een hoop eigenwijze kids of egoïstische personages die overblijven
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 434
x 562
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 12 mei 2022, 17:31

Julia56 schreef:
do 12 mei 2022, 12:43
Logische keuze om Tania er uit te schrijven,
vond ik niet...was een frisse wind waar ze nog alle kanten mee op konden. Nu is het toch wat inteelt van soms toch wel erg engdenkende inwoners. Ik denk hierbij aan Christine, Tamara, ook wel Lowie, Bob, waar alles rond hun wereldje draait!
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Gesloten