Tania Tibergyn (Katrien De Becker)

Gesloten
Kiki_Dee
Poster rang 3
Poster rang 3
x 20
x 135

Bericht door Kiki_Dee » za 16 apr 2022, 06:17

Heel jammer, was een levendig personnage die veel positiviteit bracht.
3 x
#TeamKarin

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 434
x 563
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 16 apr 2022, 09:07

Kiki_Dee schreef:
za 16 apr 2022, 06:17
Heel jammer,
Een personage waarmee ze nog alle kanten mee uit konden nu ze het geld kreeg. :yup: En inderdaad, bracht wat gezelligheid en levendigheid in de Thuis avonturen. Waarom hebben ze dat pannenkoeken bakkende saaie individu dat flesje niet gegeven?? :yup: Maar ja, dan zou Vic z'n dosis choco natuurlijk niet meer krijgen. :lolno:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 494
x 714

Bericht door satine » za 16 apr 2022, 09:26

Inderdaad, er waren wel dingen die voor een nieuwe verhaallijn konden zorgen.
En de schrijvers hadden ook een nieuw personage kunnen introduceren, als ze single-zijn dan toch zo vreselijk vinden.
Nu is ook een belangrijke getuige in de gaybashing-zaak er niet meer.
En Simonne is haar alibi kwijt. Samen gaan shoppen zit er niet meer in.

Ik zal haar missen.
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 76

Bericht door apestaart » za 16 apr 2022, 09:33

satine schreef:
za 16 apr 2022, 09:26
Nu is ook een belangrijke getuige in de gaybashing-zaak er niet meer.
En dat komt voor Robrecht & Co goed uit, ik geloof zelfs dat ze er niet rouwig om zullen zijn dat Tania dood is.
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 282
x 240

Bericht door jessie V. » za 16 apr 2022, 09:54

In vind het ook jammer dat ze weg is. Het feit dat ze single was kan toch niet meegespeeld hebben. Dat zou al te gemakkelijk zijn.
Wat hier al eerder gezegd is: ze konden nog alle kanten uit met dat personage.
Ze was voor mij een van de sympathiekste.
3 x

Icarus123
Nog geen rang
x 2
x 27

Bericht door Icarus123 » za 16 apr 2022, 14:52

Zonde dat het zo moest aflopen. Ik vraag me af voor welk doelpubliek ze dit nu weer bedacht hebben, ik vind dit flauw. Want ik denk niet dat iemand zat te wachten op de exit van Tania. Haar vriendschap met Simonne, de cruise en Dirk, de gaybashing, Bowie, haar relatie met dokter Ann... dat lijken me nu allemaal zaken die nog helemaal niet afgerond waren.

Jammer dat we zo weinig van haar te zien kregen. Haar enige noemenswaardige verhaallijn was die met Xander, maar daar wil ik niet te veel aan terugdenken.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 60

Bericht door johan1969 » za 16 apr 2022, 16:04

Het plotse einde van haar is wel een heel gemakkelijke verhaallijn. Waarom geen opening laten waardoor ze terug zou kunnen komen, bv tijdelijke verhuis naar zee of Ann bezoeken ?
0 x

Reseda
Nog geen rang
x 10
x 22

Bericht door Reseda » za 16 apr 2022, 17:34

johan1969 schreef:
za 16 apr 2022, 16:04
Het plotse einde van haar is wel een heel gemakkelijke verhaallijn. Waarom geen opening laten waardoor ze terug zou kunnen komen, bv tijdelijke verhuis naar zee of Ann bezoeken ?
Personages laten sterven vind ik ook een vorm van gebrek aan respect naar de acteur toe. Alsof de makers het er nog eens goed willen inwrijven dat ze niet moeten hopen op een terugkeer.
1 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 494
x 714

Bericht door satine » za 16 apr 2022, 21:32

Dat vind ik ook - aan de andere kant moet Chris wel op een bepaald moment tegen de lamp lopen.
En dan niet alleen voor dingen in het verleden en het betalen van wat zwartwerk.
Met die drugszaak kunnen ze weer een aantal kanten op en dit een hele tijd laten aanslepen.
Of weer ettelijke weken een whodunnit?
Maar ik vind het dan wel jammer dat hiervoor een personage als Tania moest opgeofferd worden.
Ze hadden haar niet per se moeten laten overlijden, een (al dan niet lang) herstel had ook gekund.
Bij haar ouders of idd - zoals Johan zegt - bij Ann.
En dan hadden ze haar daarna gewoon laten terugkomen als er een nieuwe verhaallijn voor haar bedacht was.

Maar dit is inderdaad wel een vorm van gebrek aan respect, zowel voor de actrice als voor de kijker.
Want dat is wel wat ik lees op social media, iedereen is er het hart van in.
En dat had kunnen voorkomen worden - just my two cents.
0 x

Icarus123
Nog geen rang
x 2
x 27

Bericht door Icarus123 » za 16 apr 2022, 21:56

Akkoord met wat hierboven wordt gezegd. Het laten sterven van een vast personage tegen de zin van de acteur/actrice kan ik alleen maar aanvaarden als het 'noodzakelijk' is om het verhaal te laten verdergaan. Maar als het gebeurt omwille van gebrek aan inspiratie (Leo) of omwille van het schokeffect (Jens die omvergereden werd door Paulien, kleine Sandrine die werd doodgeschoten), dan zijn ze echt fout bezig.
Ik kan me ook echt niet inbeelden dat het voor deze verhaallijn nodig was dat Tania zou sterven. Ik zie geen enkele meerwaarde. Het enige wat er nu kan veranderen, is dat Simonne niet meer met Dirk kan afspreken. Maar goed, de schrijvers zullen de komende maanden maar moeten bewijzen dat het opofferen van Tania wel degelijk de moeite waard was.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 60

Bericht door johan1969 » zo 17 apr 2022, 10:02

Ik denk dat de reden van het verdwijnen van Tania vooral financieel was... Er zouden teveel acteurs meespelen. Frank en Simonne noch Tom en Marianne kunnen ze laten verdwijnen want die zijn er al van in t begin bij. Anderzijds zijn er wel heel veel personages in Thuis die niet echt n rol hebben of dingen meemaken en gewoon 'partner van' zijn ...
0 x

Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 66
x 135

Bericht door Johnny » zo 17 apr 2022, 10:09

Haar laatste woorden waren:
'De toekomst ziet er niet slecht uit'.
Zo jammer dat het anders is uitgedraaid.

Thuis postte een afscheidsfilmpje.

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/thuis/00/thuis-s00a11/

Voor de Nederlandse forummers: het staat ook op Facebook.
Normaal kan je het daar zien, ook als je geen account hebt.

https://www.facebook.com/watch/?v=3177328755882916

Ik ga haar ook missen.
Ze was een echt lichtpuntje tussen alle vreemde en lang aanslepende verhaalijnen van de laatste tijd.
Dit had inderdaad anders opgelost kunnen worden.
Maar het is wat het is.
Jammer genoeg.
1 x

Reseda
Nog geen rang
x 10
x 22

Bericht door Reseda » zo 17 apr 2022, 23:19

johan1969 schreef:
zo 17 apr 2022, 10:02
Ik denk dat de reden van het verdwijnen van Tania vooral financieel was... Er zouden teveel acteurs meespelen. Frank en Simonne noch Tom en Marianne kunnen ze laten verdwijnen want die zijn er al van in t begin bij. Anderzijds zijn er wel heel veel personages in Thuis die niet echt n rol hebben of dingen meemaken en gewoon 'partner van' zijn ...
Goh ja, Jenny bijvoorbeeld was er ook van bij het begin bij en die hebben ze toch ook zonder blikken of blozen - weliswaar buiten beeld - laten doodvallen in Marokko. Het is nu niet alsof pakweg Frank nog veel te doen heeft de laatste tijd, buiten gaan wandelen met Pips en lachen met de miserie van Eddy en Angèle. Waldek en Rosa zijn dan weer bordkartonnen personages geworden: hun wereld is Stevenson en buiten met Kobe en Femke hebben ze eigenlijk nauwelijks contact met de andere bewoners van Thuisdorp. Tenzij Stefaan uit beeld verdwijnt en Waldek zijn liefdespijlen op Nora gaat richten. En wat loopt Tom eigenlijk nog te doen, buiten afwisselend ruziemaken en rollebollen met Karin?
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 434
x 563
Contacteer:

Bericht door daffy duck » ma 18 apr 2022, 09:25

johan1969 schreef:
zo 17 apr 2022, 10:02
Ik denk dat de reden van het verdwijnen van Tania vooral financieel was... Er zouden teveel acteurs meespelen.
Dat kan zijn en is waarschijnlijk wel de harde realiteit. Maar het is niet de kwantiteit, wel de kwaliteit dat moet primeren als ze de kijkcijfers willen behouden. Thuiskijkers zijn een fair, maar kritisch publiek, waar jammer genoeg niet altijd rekening mee gehouden wordt in de keuze van verhaallijnen en spelers.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 440

Bericht door Tiboko » ma 18 apr 2022, 12:44

Net zoals Leo is het personage Tania het slachtoffer geworden van de verjongingskuur die de makers van Thuis meenden te moeten doorvoeren. Met Ilias, Silke en Niels hebben ze jongeren geïntroduceerd die allemaal hun eigen verhaallijn moeten hebben, wat dan weer tot andere nieuwe personages (o.m. het gezin van Stefaan) leidde. Resultaat daarvan is dat er voor de "ouderen" minder ruimte is.

Zo werd Frank baby- en dogsitter, zijn Rosa en Waldek decoratie en is Marianne op haar oude dag een huishoudster geworden. Ik vrees dat ze op termijn ook allemaal uit de serie zullen verdwijnen, net zoals Angèle en Eddy...
1 x

Gesloten