Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

johan1969 schreef: za 05 feb 2022, 08:47 Dat Silke in het advocatenkantoor mag werken ... Ze heeft 1 jaar rechten gedaan, wat kent ze dan van het recht ? En wanneer gaat ze dan lessen volgen en studeren als ze overdag op kantoor zit ???
1 x
Ze zou niet voltijds in het kantoor werken, dat hadden de 3 wijzen zo afgesproken dat ze iemand zochten die halftijds kan werken en verder beweert Silke dat zij dat kan combineren met haar studies of dat zo is dat valt af te wachten want zij kon evengoed dat als argument gebruikt hebben om de 3 wijzen er van te overtuigen om haar aan te nemen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Waarom zou dat niet kloppen? Het is gewoon administratief werk, met een vleugje rechtspraak in. Als Simonne, Tania of zelfs Sam dit hadden aangekund, dan zou dat voor Silke geen probleem mogen zijn? En ze mag toch zelf haar uren kiezen?
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Simonne of Sam hadden dit ook niet gekund. t Is toch meer dan telefoons opnemen en afspraken maken ? En wie kan er nu zelf zijn uren kiezen ???
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

johan1969 schreef: za 05 feb 2022, 16:32 t Is toch meer dan telefoons opnemen en afspraken maken ? En wie kan er nu zelf zijn uren kiezen ???
Denk dat het zelfs dat niet is wat ze zoeken, want als ze permanentie aan de telefoon hadden gewild, dan hadden ze wel iemand aangenomen die voltijds kan werken. Anders zou de telefoon blijven liggen op tijden dat hun administratrice er niet is...
Dus wat zal dat baantje dan wel inhouden? Zoals Tiboko ook zei; administratief werk, dus documenten klasseren, dingen uittypen, dossiers opbergen, denk ik ook. In dat geval hadden Simone, Tania en Sam dat alle drie best wel kunnen doen, lijkt mij, en dat is ook werk wat je een paar keer per week op eigen gekozen tijden kunt doen, omdat er geen tijdsdrang is. Als het maar ergens een keer in die betreffende week gebeurt, is het goed... :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1362
x 1721
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Christel schreef: ma 07 feb 2022, 10:27 Simone, Tania en Sam dat alle drie best wel kunnen doen,
Ja, en voor ons was het net iets aangenamer geweest. `want hoelang zal het duren voor ze daar weer iemand 'bitch' zal noemen op het advocatenkantoor. Want zo hartelijk in de omgang is ze nu ook weer niet! :thumbdown:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Tim die in uniform een paar pinten pakt op cafe (withoeve). Ms was het na zijn shift maar doe het dan niet in uniform ! Dat geeft een slecht voorbeeld.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Nog iets wat niet klopt : flik Didi claxonneert om de bestuurder voor hem wakker te maken / zijn/haar aandacht te trekken. Je mag enkel claxonneren om een nakend ongeval te vermijden. Ze hadden toch gewoon ff de sirenes of de flikkerlichten kunnen aansteken ?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

johan1969 schreef: do 03 mar 2022, 08:52 Je mag enkel claxonneren om een nakend ongeval te vermijden. Ze hadden toch gewoon ff de sirenes of de flikkerlichten kunnen aansteken ?
Nou... Ik denk dat iemand die zit te suffen zich juist helemaal kapot schrikt als er ineens sirenes of zwaailampen aan gaan :mrgreen: :lol:
En de politie mag die ook niet zomaar gebruiken hè ;)
Bovendien; wie heeft er niet al eens geclaxonneerd als hun voorganger bijvoorbeeld niet oplet bij het stoplicht? Gewoon een keer kort, zodat diegene weer "wakker" is? Ik geloof niet dat dat zo'n probleem is...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Als ik als gewone bestuurder zou claxonneren als n auto voor mij stilstaat aan de lichten en er staat n combi achter mij, heb ik gegarandeerd een boete.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Mag je ook ’s nachts claxonneren?

Tenzij er gevaar dreigt, mag je ’s nachts níét claxonneren. De wegcode stelt dat je dan moet knipperen met je grootlichten in de plaats.

Dus inderdaad, het mocht niet.
0 x
Reseda
Nog geen rang
x 13
x 26

Bericht door Reseda »

Tiboko schreef: vr 04 mar 2022, 14:57 Mag je ook ’s nachts claxonneren?

Tenzij er gevaar dreigt, mag je ’s nachts níét claxonneren. De wegcode stelt dat je dan moet knipperen met je grootlichten in de plaats.

Dus inderdaad, het mocht niet.
Sowieso zou het voor een politieman een eerste reflex moeten zijn om eens van dichtbij poolshoogte te gaan nemen als een bestuurder kennelijk niet meer normaal reageert, in plaats van ongeduldig te zitten claxonneren. Voor hetzelfde geld is die chauffeur onwel geworden of onder invloed, en dan kun je hem beter van achter het stuur halen dan hem doen schrikken.
0 x
Reseda
Nog geen rang
x 13
x 26

Bericht door Reseda »

We zien Simonne op de bus stappen onderweg naar haar werk in Bar Madam, en even later zit ze met Frank en Lowie aan de ontbijttafel :eh:
1 x
Renée
Nog geen rang
x 5
x 36

Bericht door Renée »

We zien Simonne op de bus stappen onderweg naar haar werk in Bar Madam, en even later zit ze met Frank en Lowie aan de ontbijttafel :eh

Had ik ook opgemerkt :denk:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Foutje in de timing, wellicht.
0 x
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

Misschien ging ze met de bus naar de bakker zoals Angele of Eddy (ik weet niet meer wie van de twee) een paar dagen geleden.
Ze was natuurlijk wel op tijd terug thuis, voor Lowie onverwachts over de vloer kwam. Echt heel geloofwaardig allemaal!
0 x
Plaats reactie