Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik heb met stijgende verbazing naar dat betoog van Peter zitten kijken. En ik snap echt niet dat Femke daarmee akkoord gaat. Hij is nou niet direct
de treurende echtgenoot wiens huwelijk naar de knoppen is.
Het is duidelijk dat hij zichzelf het slachtoffer vindt. Wat een sukkel :thumbdown:
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

tvx1 schreef: ma 06 sep 2021, 14:11 Moet zij dan gewoon lijdzaam toekijken hoe die onschuldige Vic afziet enkel en alleen omdat ze zelf in het verleden in de fout ging?
Hoe Nancy zich gedraagt, is niet de manier waarop je haar hier beschrijft, hè? Als ze alleen maar zou proberen om Femke in te laten zien dat het raadzaam is de dingen zo rustig mogelijk op te lossen, zodat Vic er zo min mogelijk last van heeft, dan zou ik dat wel begrijpen.
Maar dat is helemaal niet wat ik haar zie doen als ze met Femke "praat"... :nope:

Het zou Nancy sieren als ze Femke tijd en ruimte gaf om het feit dat haar man haar jarenlang belogen heeft, te verwerken. Het zou haar sieren als ze Femke zou steunen en in elk geval een beetje begrip op zou brengen voor Femke's moeilijke situatie, en als ze haar dochter in elk geval het gevoel zou geven dat ze er voor haar is, en dat ze er niet alleen voor staat.
Maar het enige wat Nancy doet is commentaar leveren en de schuld bij Femke leggen, terwijl ze Peters aandeel in deze ellende bijna tot een futiliteit minimaliseert. Ze had nog het liefste gezien dat Femke over alles de spons had geveegd alsof er niks gebeurd is, alles om dat huwelijk in stand te houden.

Buiten dat ik dat heel kwalijk vind, is dat niet de Nancy zoals we haar jarenlang gekend hebben. Ze was altijd iemand die opkwam voor de mensen die ze graag ziet, zelfs soms tegen beter weten in. Dat opportunisme nu, dat siert haar niet in mijn ogen. Zeker niet ten voordele van iemand als Peter, die haar over het algemeen als een soort veredelde huishoudster ziet en die haar in het beste geval maar ternauwernood in zijn nabijheid tolereert...

En inderdaad; ook ik heb met stijgende verbazing naar dat hele gedoe tussen Femke en Peter zitten kijken. Als Femke nog niet geschokt genoeg was door zijn jarenlange leugens, zou de koele manier waarop meneer de rest van hun sores nu afhandelt toch wel genoeg moeten zijn om haar voor eeuwig en 3 dagen een afkeer te doen krijgen van hem.
Onbegrijpelijk hoe hij zich opstelt... De ijspegels vielen hier bijna van het TV-scherm. :sick: :silent: :thumbdown:
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Lucske_Bomans
Nog geen rang
x 2
x 9

Bericht door Lucske_Bomans »

Ook ik heb met stijgende verbazing naar dat gesprek tussen Peter en Femke zitten kijken, en dan vooral hoe zakelijk en onpersoonlijk Peter erin zat. Als het nog niet duidelijk was dat hij een gevoelloze en harde advocaat is, dan is het nu wel. Vooral toen hij doodleuk een door hemzelf opgesteld contract tevoorschijn haalde vroeg ik me af of hij wel emoties kent. Het was alsof hij een gewone zaak met een onbekende cliënt aan het afhandelen was, in plaats van in overeenstemming te komen met zijn vrouw nu ze (geheel op zijn initiatief ook) uit elkaar zijn.
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1494

Bericht door heidiw »

Christel schreef: ma 06 sep 2021, 22:10 Als Femke nog niet geschokt genoeg was door zijn jarenlange leugens, zou de koele manier waarop meneer de rest van hun sores nu afhandelt toch wel genoeg moeten zijn om haar voor eeuwig en 3 dagen een afkeer te doen krijgen van hem.
Onbegrijpelijk hoe hij zich opstelt... De ijspegels vielen hier bijna van het TV-scherm.
Ik denk dat ze die afkeer al had van de eerste keer dat ze besefte wie Yasmine was.
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Dit is inderdaad ongelooflijk. Hij is al volop bezig met de herorganisatie van z'n leven die duidelijk erop gericht is van het vaderschap voor Jasmine meer voor z'n rekening te nemen. En oh ja, hij heeft dat andere venteke gemist en al een paar dagen niet meer gezien, dat toevallig ook nog z'n zoontje is. En tussendoor nog even aangeven dat Femke ook nog eens de helft moet betalen voor z'n nieuwe stulpje. Ge moet maar durven, de egoïstische zak! Kijk eens wat ik met zo'n echtgenoot zou doen: :obscene-hanged:
Ja, hij heeft toch enkele jaren geleden ook Luc Bomans in 't zak gezet!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

martha schreef: ma 06 sep 2021, 19:01 Heeft hij die flat destijds niet gekocht (zonder dat Jenny het wist) ? Ze moesten toen uit de withoeve weg door jawel ons peterke
Was dat trouwens geen serviceflat?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: ma 06 sep 2021, 16:47 In dat laatste geval moet die binnenkort ontruimd worden, waarna Jasmine (in de veronderstelling dat Nina in de cel belandt) dakloos wordt.
Daarom is Peter alvast op zoek naar een woonplaats met voldoende plaats om ook Yasmine onderdak te kunnen geven.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Kan me vergissen, maar vond Peter wel héél hard pushen om officieel het vaderschap te krijgen. Denk dat Nina - eens ze in de gevangenis zit - zich dit nog zal beklagen.

Verder: kan iemand Bob aub eens een paar weken met vakantie sturen?. Zijn gezeur over dat "chemobrein" is echt niet te genieten, net als dat geruzie tussen Nora en Harry rond Zihame's slechte schoolresultaten. We weten het intussen wel.

Tenslotte. Marianne lijkt van de ene dag op de andere wel helemaal over haar gigantisch verlies heen te zijn. Hoe vrolijk ze daar liep te huppelen in de Withoeve - alsof er niks was gebeurd. Geloofwaardig, not :thumbdown:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tiboko schreef: wo 08 sep 2021, 00:37 Kan me vergissen, maar vond Peter wel héél hard pushen om officieel het vaderschap te krijgen. Denk dat Nina - eens ze in de gevangenis zit - zich dit nog zal beklagen.
Dat gevoel had ik ook, maar de reden die hij opgaf vond ik wel heel aannemelijk. Yasmine zou wellicht wel in een pleeggezin moeten opgevangen worden. Maar Peter als papa krijgen vind ik (mijn heel persoonlijk gevoel) ook niet ideaal.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

ikke schreef: wo 08 sep 2021, 07:45 Maar Peter als papa krijgen vind ik (mijn heel persoonlijk gevoel) ook niet ideaal.
vond het al een raar moment toen hij Yasmine ging ophalen en daar op Vic botste. Wat een raar moment moet dat geweest zijn voor hem. dacht dat z'n papa hem kwam ophalen, maar neen, hij is zoveel blijer om Yasmine te zien.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

Tiboko schreef: wo 08 sep 2021, 00:37 Kan me vergissen, maar vond Peter wel héél hard pushen om officieel het vaderschap te krijgen. Denk dat Nina - eens ze in de gevangenis zit - zich dit nog zal beklagen.
ikke schreef: wo 08 sep 2021, 07:45 Dat gevoel had ik ook, maar de reden die hij opgaf vond ik wel heel aannemelijk. Yasmine zou wellicht wel in een pleeggezin moeten opgevangen worden.
Dat dacht ik ook - buiten Nina heeft Yasmine inderdaad geen familie meer in België.
En misschien is het dan toch beter dat het meisje door haar vader erkend wordt, dan dat ze misschien ooit door haar grootmoeder opgeëist wordt.
Want ook al is die voortvluchtig, het is en blijft Thuis. ;)
Of dat ze - zoals gezegd - in pleegzorg terecht komt.
En ik ben geen fan van Nina, dus ik ben nog steeds niet overtuigd van haar 'ommekeer'. Ze beseft ook wel dat haar geldkraan weg is, ze doet er niet slecht aan om ervoor te zorgen dat er op een andere manier goed voor haar dochter gezorgd wordt.
(Want dat moet ik haar wel nageven: ze ziet haar dochter graag en wil dat Yasmine goed terecht komt en verzorgd wordt.)
Iemand die al die jaren braaf en stipt 900 euro per maand ophoestte is dan echt geen slechte keuze.
Dus of Nina zich dat nog gaat beklagen, valt nog af te wachten.
Hoe Femke gaat reageren, daar kan ik mij wel iets bij voorstellen.
Zij heeft nu al het gevoel dat voor Peter Yasmine veel belangrijker is dan Vic, heb ik de indruk.
Dus die erkenning zou wel eens voor vuurwerk kunnen zorgen.
Hopelijk is Peter mans genoeg om het zelf en rustig tegen Femke te vertellen.
daffy duck schreef: wo 08 sep 2021, 08:08 vond het al een raar moment toen hij Yasmine ging ophalen en daar op Vic botste. Wat een raar moment moet dat geweest zijn voor hem. dacht dat z'n papa hem kwam ophalen, maar neen, hij is zoveel blijer om Yasmine te zien.
Inderdaad, een heel vreemd moment - dat moet wel verwarrend geweest zijn voor Vic.
En Peter huppelde nog net niet, toen hij zei dat ze pannenkoeken gingen eten.
Ik vind het dan ook heel raar dat hij van plan is om Vic en Yasmine - twee kinderen die elkaar van haar noch pluim kennen, een kamer te laten delen.
Vic heeft altijd zijn eigen space gehad en de verandering zal voor dat manneke sowieso al heel groot zijn.
Is Peter echt zo cheap? Of zo dom? :denk:
1 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef: wo 08 sep 2021, 09:14 Inderdaad, een heel vreemd moment - dat moet wel verwarrend geweest zijn voor Vic.
En Peter huppelde nog net niet, toen hij zei dat ze pannenkoeken gingen eten.
Ik vind het dan ook heel raar dat hij van plan is om Vic en Yasmine - twee kinderen die elkaar van haar noch pluim kennen, een kamer te laten delen.
Vic heeft altijd zijn eigen space gehad en de verandering zal voor dat manneke sowieso al heel groot zijn.
Is Peter echt zo cheap? Of zo dom?
Ik denk, zo oliedom!
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: wo 08 sep 2021, 09:14 En ik ben geen fan van Nina, dus ik ben nog steeds niet overtuigd van haar 'ommekeer'. Ze beseft ook wel dat haar geldkraan weg is, ze doet er niet slecht aan om ervoor te zorgen dat er op een andere manier goed voor haar dochter gezorgd wordt.
(Want dat moet ik haar wel nageven: ze ziet haar dochter graag en wil dat Yasmine goed terecht komt en verzorgd wordt.)
Iemand die al die jaren braaf en stipt 900 euro per maand ophoestte is dan echt geen slechte keuze.
Dus of Nina zich dat nog gaat beklagen, valt nog af te wachten.
Daar sluit ik me volledig bij aan, en ik moet zeggen dat ik gisteren met interesse naar die scène in Bar Madam heb zitten kijken toen die 2 tegenover elkaar zaten. Ik heb helemaal geen idee of het ook echt zo bedoeld werd, maar ik zag letterlijk de (geslepen) raderen draaien in Nina's ogen, toen Peter haar voorstelde om Yasmine te erkennen.

Dat ze daar twijfels over heeft, kan ik me overigens heel goed voorstellen. Het moet verschrikkelijk moeilijk zijn om het lot van je dochter (waar Nina inderdaad echt wel van houdt) in handen te leggen van de man die jou jaren geleden tot op het bot gekwetst heeft, en die je zelf als tegenactie compleet financieel geruïneerd hebt. Dat is een grote gok op verschillende niveaus, en hoewel Peter er vanwege Yasmine iets "enthousiaster" in lijkt te staan, heb ik momenteel echt het idee dat ze elkaar totaal niet vertrouwen, dus ik ben eens benieuwd waar dat op uitdraait.

Persoonlijk ben ik ook geen fan van zowel Nina als Peter, maar ik moet wel zeggen dat ik die 2 tegenover elkaar, interessante TV vind. :twisted: ;)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

Christel schreef: wo 08 sep 2021, 10:59 Persoonlijk ben ik ook geen fan van zowel Nina als Peter, maar ik moet wel zeggen dat ik die 2 tegenover elkaar, interessante TV vind.
Ik ook. :yup:

Maar wat ik mij gisteren afvroeg, is hoe het indertijd met die DNA-test gegaan is.
Peter zei tegen Tom dat daaruit bleek dat Peter wel degelijk de vader van Yasmine is.
Is die test hier gebeurd of in Belize?
Worden die gegevens onderling uitgewisseld, of staan die in een soort van databank?
Nu weet ik daar niet veel van, maar kunnen zo'n resultaten vervalst worden?

Vermits het hier om Thuis gaat, zou het mij niet eens echt verwonderen als op termijn blijkt dat Yasmine helemaal niet de dochter van Peter is...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: wo 08 sep 2021, 11:47 Maar wat ik mij gisteren afvroeg, is hoe het indertijd met die DNA-test gegaan is.
Peter zei tegen Tom dat daaruit bleek dat Peter wel degelijk de vader van Yasmine is.
Is die test hier gebeurd of in Belize?
Worden die gegevens onderling uitgewisseld, of staan die in een soort van databank?
Nu weet ik daar niet veel van, maar kunnen zo'n resultaten vervalst worden?
Ook geen idee hier hoe vervalsbaar dat is. Als zoiets gewoon op papier afgedrukt wordt, dan is het niet moeilijk om zelf zoiets na te maken denk ik.
Van de andere kant zou ik van Peter dan wel verwachten dat hij misschien zelf contact op zou nemen met die instantie, om de uitslag te vragen voordat Nina ermee kon prutsen. Hij lijkt me niet iemand die jarenlang zoveel geld zou betalen voor iets wat hij niet zeker weet, en ik kan me ook niet voorstellen dat hij Nina daar klakkeloos in vertrouwde.

Wat ik ook apart vind, is dat ze toch DNA van Peter gehad moeten hebben om die test te laten doen. Als de test in België gedaan is, dan is dat niet zo'n probleem, maar als dat in Belize gedaan is... :-? Hij zou het in dat geval opgestuurd kunnen hebben, maar echt betrouwbaar is dat dan ook niet. Dus dat zou dan betekenen dat hij naar Nina toe gereisd is om het zelf ter plekke af te staan.
Wel een beetje raar dan, dat Femke daar nooit wat van gemerkt heeft. Hij moet dan wel een heel goede smoes gehad hebben om een tijd weg te kunnen blijven.

Hoe dan ook, ik ben daar het spoor dus ook even helemaal bijster. En in Thuis is veel mogelijk, natuurlijk... :angel: :mrgreen: :lol:
0 x
Plaats reactie