Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Gesloten
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

@ Mario.
Ja. Beroepshalve heb ik heel veel te maken gehad met niet alleen kanker maar ook met alle andere nare ziektes die je niemand toewenst waaronder de 2 ergste (voor mij dan toch) Huntington en ALS. Op bepaalde punten heb je gelijk, Thuis kan maatschappelijk moeilijke punten zéker bespreekbaar maken, het is veelal een strijd van hier naar daar en terug, niet iedereen heeft een sociaal vangnet, velen denken aan wat er de achterblijvers te wachten staat ... maar het gaat over de tenenkrullende manier waarop het wordt neergezet. Er waren natuurlijk uitzonderingen, maar de meesten die ik heb gekend hebben gevochten tot de laatste snik, soms met de moed der wanhoop maar wel altijd zonder het melodramatische geneuzel en gezemel van Bob. DAT is waar sommigen onder ons zich groen en geel aan ergeren, NIET dat kanker bespreekbaar wordt gemaakt want dat hebben we al twee maal met wijlen Jenny gehad.
Privé krijg ik ook wel één en ander achter de kiezen, mijn oma is jaren geleden op redelijk jonge leeftijd gestorven aan kanker, en het zijn ook geen mooie cadeau's die ons nú gepresenteerd worden.

@Nounake.
Nogmaals heel veel sterkte voor jou en je familie. Ik hoop dat de zon ooit weer voor jullie zal schijnen💕💕💕
2 x
Mario Bonkers
Nog geen rang
x 2

Bericht door Mario Bonkers »

Ik ervaar die ' tenenkrullende manier ' niet. Het is een mooie manier om dingen bespreekbaar te maken. De realiteit is voor sommigen inderdaad anders, maar ik ken er die het wel ervaren zoals in thuis. Bepaalde scenes kloppen inderdaad niet met de realiteit daarom is het ook een soap. Als ik realiteit wil dan kijk ik naar The Doctors op Play7, Dr Phil en naar Ambulance UK en Mystery Diagnosis.
Bovendien is dat dramatische er maar al te goed. Het blijft enkel binnenskamers. Zaken genoeg gezien en gehoord op de chemoafdeling. Schrijnende taferelen meegemaakt ook met 2 directe buren. Dat is pas drama.
Het beste nog, veel sterkte.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Het is een beetje cherry picking en dat is wat de meeste mensen hier stoort.

Je pakt inderdaad iets erg uit de realiteit - Bob met kanker. En dan giet je er een serieuze soap-saus over, wat het onverteerbaar maakt.

Zoals Bob die na een serieuze chemo-kuur even bij de huisarts gaat logeren. Euh :doh:
Zoals Bob die net terug is van een serieuze chemo-kuur en door een huisgenote wordt getrakteerd op een romantisch kaarslicht dinertje :doh:
Zoals Bob die net terug is van een serieuze chemo-kuur en dan de hele avond gaat dansen met zijn vrouw :doh:
Zoals Bob die net terug is van een serieuze chemo-kuur en beslist nog even een avondje te gamen met de huisgenoten :doh:

enz enz.
2 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Het verdriet is enorm en het is dan ook heel, heel moeilijk te aanvaarden dat een acteur zo de zielepoot speelt . Zo voel ik het ook aan.
2 x
Mario Bonkers
Nog geen rang
x 2

Tiboko schreef: zo 30 mei 2021, 13:52 Het is een beetje cherry picking en dat is wat de meeste mensen hier stoort.

Je pakt inderdaad iets erg uit de realiteit - Bob met kanker. En dan giet je er een serieuze soap-saus over, wat het onverteerbaar maakt.

Zoals Bob die na een serieuze chemo-kuur even bij de huisarts gaat logeren. Euh
Zoals Bob die net terug is van een serieuze chemo-kuur en door een huisgenote wordt getrakteerd op een romantisch kaarslicht dinertje
Zoals Bob die net terug is van een serieuze chemo-kuur en dan de hele avond gaat dansen met zijn vrouw
Zoals Bob die net terug is van een serieuze chemo-kuur en beslist nog even een avondje te gamen met de huisgenoten

enz enz.
Ja er zijn mensen die zich ontfermen over iemand na een heftige chemokuur, Thuis trekt deze register open om duidelijk te maken aan de maatschappij : doe eens iets voor een ander.
Ja er zijn partners die hun uitputting na een chemo verbergen en als ze thuiskomen zich laten verwennen ook al zouden ze evengoed kunnen in bed gaan liggen.
En niet elke kuur , het is ook te zien welke kuur , ben je niet altijd halfdood.

Moet een soap die deze dingen bespreekbaar maakt er dan hard op inhakken, het zou ook niet goed zijn.

Met alle respect voor jouw ervaringen, de mijne en die van vele anderen.

Ik ben blij dat dit eindelijk bespreekbaar gemaakt wordt zoals haaruitval en kaalheid.
Het hevige kotsen in zijn ziekenbed.
Zijn harde berekende stipte karakter die gebroken wordt door kanker.
En ook de boodschap dat mensen zich sterker voordoen dan ze zijn , zeker Bob.

Het verdriet van Tamara, het meevechten.

Ik vind het vooral ook omdat het een soap is zeer goed neergezet.

Het is voor iedereen verteerbaar.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Mario Bonkers schreef: ma 31 mei 2021, 11:28 Het is voor iedereen verteerbaar.
Het is voor jou blijkbaar verteerbaar aan je reacties te lezen, en dat is fijn :yup:
Maar dat geldt kennelijk niet voor iedereen, als je alleen al sommige reacties hier leest.
En dat mag ook.
Zoveel mensen zoveel smaken...
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Wij mogen er geen andere mening op nahouden wat betreft het "realistisch" weergeven en bespreekbaar maken van rampen, ziektes en miserie? 't Is ver gekomen!
Een soap is er in de eerste plaats als ontspanning. Als er meer ergernis is dan ontspanning, is er ergens iets serieus uit balans. En dat een ander mijn mening niet deelt, vind ik niet zo erg, maar het mag op een vriendelijke manier gezegd/geschreven worden. Niet proberen anderen van jouw gelijk te overtuigen. Het omgekeerde wil je ook niet. :angel:
1 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Mario Bonkers schreef: ma 31 mei 2021, 11:28En ook de boodschapdat mensen zich sterker voordoen dan ze zijn , zeker Bob
Bob sterk? Hij bereidt zijn dood al tot in de puntjes voor , hij zoekt een vader voor Leotje, hij spreekt , of nee, leest een videoboodschap voor , hij regelt alles met de notaris al, en als het aan het hem ligt , ook zijn hele begrafenis, van muziek tot zijn kist (is dit al geweest , want ik sla geregeld stukken over :lolno: )

En dat terwijl hij ,geloof ik ,een vrije grote overlevingskans heeft. Nee, Bob is zeker niet sterk , maar zwartgallig en melodramatisch die alles tot in de puntjes en voor mij stilaan het ergerlijke onder controle wilt houden.
3 x
Mario Bonkers
Nog geen rang
x 2

Thom schreef: ma 31 mei 2021, 12:23 Bob sterk? Hij bereidt zijn dood al tot in de puntjes voor , hij zoekt een vader voor Leotje, hij spreekt , of nee, leest een videoboodschap voor , hij regelt alles met de notaris al, en als het aan het hem ligt , ook zijn hele begrafenis, van muziek tot zijn kist (is dit al geweest , want ik sla geregeld stukken over )

En dat terwijl hij ,geloof ik ,een vrije grote overlevingskans heeft. Nee, Bob is zeker niet sterk , maar zwartgallig en melodramatisch die alles tot in de puntjes en voor mij stilaan het ergerlijke onder controle wilt houden.
Jeetje... ik heb kanker meegemaakt en ik ben ook iemand die graag alles sterk onder controle heeft, dat heeft ergens wel een reden, echter kanker laat zich niet berekenen en in vakjes gieten, en daar kreeg ik een knauw toen, net zoals Bob. Iedereen 't zijne maar zeker niet zwartgallig en melodramatisch, het is verstandig zulke zaken zeer goed te regelen - voor je nabestaanden. Creepy ? Neen : moedig, slim en verstandig.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Thom schreef: ma 31 mei 2021, 12:23 En dat terwijl hij ,geloof ik ,een vrije grote overlevingskans heeft. Nee, Bob is zeker niet sterk , maar zwartgallig en melodramatisch die alles tot in de puntjes en voor mij stilaan het ergerlijke onder controle wilt houden.
Inderdaad! En vooral dat laatste vind ik ook ontzettend ergerlijk.
Hij wandelt daar al vanaf de eerste dag na zijn diagnose rond zonder ook maar een beetje rekening te houden met Tamara, bijvoorbeeld, en je ziet haar met ieder moment wanhopiger worden. Dat begrijp ik ook goed, als je partner alleen maar bezig is met het feit dat hij dood kan gaan en zich constant gedraagt alsof dat al een uitgemaakte zaak is. Dat lijkt me verschrikkelijk moeilijk.
Dat is dan ook het belangrijkste wat ik meekrijg van deze verhaallijn; dat het gruwelijk moeilijk voor een partner/omgeving kan zijn om met zo iemand samen te leven en om te gaan. Het staat voor mij ook compleet los van zijn ziekte inmiddels, zeker na het maken van zijn ingestudeerde afscheidsvideo. Je zal als zoon maar zo'n "spontaan, warm en liefdevol" filmpje te zien krijgen van je vader, later...
Dat kan toch niet de (enige) reden zijn van deze verhaallijn, lijkt me. :nope:

Nou moet ik wel eerlijk toegeven dat me dat al veel langer stoort aan Bob; dat ontzettend rechtlijnige en egoïstische gedrag van hem.
Dit is niet de eerste keer dat zijn manier van doen mijn neus uit komt.
Dus ja...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
eviva
Nog geen rang
x 28
x 13

Bericht door eviva »

Ik snap eerlijk gezegd ook de negatieve reacties op deze verhaallijn totaal niet. Ik vind het net zowat de meest waardevolle scènes in jaren. Dat de zware momenten getoond worden is net zo goed, want die zijn er volgens mij altijd, bij iedere patiënt. Het is net een vaak gehoorde wanhoopskreet dat dat gevoel er voor de buitenwereld niet mag zijn. En die video: ik kan je verzekeren dat mijn kinderen er àlles zouden voor geven om zo'n "ingesproken" boodschap van hun papa te hebben.

Ook de aandacht voor het regelen van zaken bij een - mogelijk of nakend - overlijden kan ik alleen maar toejuichen. Het taboe daarrond is nog steeds enorm groot en eigenlijk is goed geregelde zaken het mooiste cadeau dat je je geliefden kan nalaten.
Verder hoop ik gewoon dat Bob geneest, want ik hou van zijn personage.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

eviva schreef: ma 31 mei 2021, 17:49 Ik snap eerlijk gezegd ook de negatieve reacties op deze verhaallijn totaal niet. Ik vind het net zowat de meest waardevolle scènes in jaren
Ik kan die negatieve reacties wel enigszins plaatsen: we worden al bijna2 jaar met Corona geconfronteerd. Ziekenhuis in, ziekenhuis uit, in programma's, journaals, tijdschriften, kranten,...da's heel normaal dat we geïnformeerd worden. Maar dan in een soap, die toch bedoeld is om te ontspannen, je gedachten wat te verzetten, weer in een ziekenhuis terecht te komen , dat is misschien wel realistisch, maar niet zo gepast in tijden waarin mensen al met zoveel miserie en ziekte geconfronteerd worden. En dan nog, zoals Christel terecht zegt, het rechtlijnige en vaak egocentrische gedrag van Bob voorgeschoteld krijgen, dat kan soms toch wat het enthousiasme om te kijken, bederven!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
ikke
x 435

Bericht door ikke »

De reacties hangen ook af van wat men zelf al dan niet al meemaakte. Ik kon mezelf ook totaal niet vinden in het snelle herstel van Rosa toen ze na haar miskraam in een zware(????) depressie belandde.
't Zelfde voor Paulien, die net geen zelfmoord pleegde. Zonder opname of intensieve begeleiding was haar depressie ook in een mum van tijd compleet verleden tijd. 't Kwam wel efkes ter sprake in het adoptieverhaal, maar tot zover de "realiteit".
Dat er mensen zijn die vechten tegen kanker en er een show van maken, zoals Bob, kan ik wel geloven, maar ik kan het niet aanzien in Thuis. Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik al meerdere mensen heb zien vechten. En er ongelooflijk veel respect en bewondering voor heb en overhou (aan degenen waarvan ik al afscheid moest nemen) . Ze blijven in mijn hart. De dappere vechters zonder sterallures.
Laatst gewijzigd door ikke op wo 08 sep 2021, 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Bob en geduld gaan toch duidelijk ook niet samen. Ik snap de frustratie enigszins wel maar het is niet omdat je "kankervrij" bent dat de rest ook weer direct compleet normaal wordt.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Het is inderdaad niet erg fijn om naar te kijken - en Bob en geduld is nooit een goede match geweest.
Maar ik denk dat hij het vooral moeilijk heeft met het feit dat dokter Amrani hem niet kon garanderen dat het opnieuw in orde zou komen.
Dat is voor niemand makkelijk, maar zeker niet voor iemand die zo punctueel is als Bob.
En dan bleek ook dat het nog te vroeg was voor de braintrainingen.

Ik hoop in ieder geval dat het snel betert en dat hij er wat minder geconstipeerd bij loopt dan.
1 x
Gesloten