Tiboko schreef: di 25 mei 2021, 21:26
Een iets spannendere afwikkeling had best welkom geweest
Normaal gezien wel inderdaad!
Maar ik ben persoonlijk al lang blij dát ze het afronden, want ik kon al lang niet meer volgen (dat kan heel goed aan mij liggen, overigens, want ik let de laatste maanden echt niet meer op) en was het echt wel grondig beu allemaal.
Jacques is van een vrij aimabele man "ineens" veranderd in een psychopaat. Die overgang was misschien iets geleidelijker verlopen als je de boeken en nevenserie (weet even de naam niet meer) gelezen en gekeken had, maar ik had daar zelf totaal geen behoefte aan en vind het ook storend dat ze dat als een soort nieuwe regel ingevoerd lijken te hebben: lees de boeken, anders mis je behoorlijk wat logica in de verhaallijnen.
Hoe dan ook kwam het op mij allemaal totaal niet overtuigend over. Hoe hij daar gisteren ook weer stond te "grommen", en zogezegd "gevaarlijk" stond te kijken; ik moest er bijna om lachen, en het gaf de scène voor mij zo'n belachelijk randje dat ik maar doorgespoeld heb om te kijken of er nog wat noemenswaardigs na kwam. Dat was niet zo, dus we zien vanavond wel hoe het afloopt.
Het zal voor veel mensen misschien (of hopelijk, eigenlijk) een hele cliffhanger geweest zijn, maar ik vond het eerder belachelijk en lachwekkend.
Ook het ge-blunder van "topspeurders" Tim en Dieter, heeft bijna wat weg van slechte slapstick af en toe, vind ik. En dat zeg ik met alle respect voor de acteurs, want die doen echt wel hun best, maar de geforceerde zinnen die die 2 af en toe uit moeten kramen (en dan heb ik het nog niet over hun acties), zorgen er bij mij voor dat m'n tenen krom in m'n schoenen staan...
En dan last but not least: die verhaallijn heeft al zoveel onlogische en vage kronkels doorgemaakt, dat ik persoonlijk niet meer kan-, en ook niet meer wíl volgen.
Snel op naar een klein beetje realisme, hopelijk...