Paulien Snackaert (Tina Maerevoet)

Gesloten
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: za 08 mei 2021, 18:35 Analoge foto's hebben ook geen nut voor het werk dat ze doet voor het immokantoor.
Een stilliggend immokantoor met een gevluchte uitbater? Het mag nu toch wel duidelijk zijn dat ze haar fotografieactiviteiten niet kan en wil beperken tot foto's maken voor een immosite. Er zijn ook heel wat mensen die een donker kamer hebben voor hun eigen privé-foto's. Mijn vader heeft zo ook nog zelf wat van onze gezinsfoto's ontwikkeld.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

daffy duck schreef: za 08 mei 2021, 23:13 ben ik ook bang voor! Je hebt daar nogal wat materiaal voor nodig: vergroter, speciale belichting, ontwikkelingsmateriaal,... en met Jakske uit 'the picture' zullen de inkomens ook navenant zijn!
En toch zijn er zelfs mensen die dat gewoon voor hun hobby hebben...
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: ma 10 mei 2021, 20:53 En toch zijn er zelfs mensen die dat gewoon voor hun hobby hebben...
't Gaat om het(bij?) beroep van Paulien.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

tvx1 schreef: ma 10 mei 2021, 20:53 En toch zijn er zelfs mensen die dat gewoon voor hun hobby hebben...
Natuurlijk, maar daar gaat het hier niet over. Ik spreek over de nogal forse investering die in haar geval niet realistisch is. :-?
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

tvx1 schreef: ma 10 mei 2021, 20:52 Een stilliggend immokantoor met een gevluchte uitbater? Het mag nu toch wel duidelijk zijn dat ze haar fotografieactiviteiten niet kan en wil beperken tot foto's maken voor een immosite. Er zijn ook heel wat mensen die een donker kamer hebben voor hun eigen privé-foto's. Mijn vader heeft zo ook nog zelf wat van onze gezinsfoto's ontwikkeld.
Precies - dus of ze haar loon van april en de maanden die daarop volgen zal ontvangen, is verre van zeker.
Ze had daar een fulltime job, dus zo ontzettend veel opdrachten als 'zelfstandig fotograaf' zal ze niet gehad hebben.
En dan spreekt ze over een doka, alsof ze die met 100 euro kan inrichten, hetzelfde voor haar 'atelier'.
Dus vraag ik me af welke fotografieactiviteiten ze heeft - die 'prachtige' foto van de wijngaard?
Die foto's die ze heeft mogen maken voor die kok een hele tijd geleden?
En verder...?

Ik denk niet dat die dingen veel geld in het laatje brengen, als ze maar heel sporadisch opdrachten krijgt.
Want zo'n topfotograag is ze nu ook weer niet, ook al riep iedereen dat om ter hardst.

Dus nee, dit soort investering is op dit moment in het leven van Paulien niet realistisch, zoals Daffy ook al zei.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Als "realistisch" de norm wordt in Thuis, kunnen we veel scènes uit de reeks halen hé :smile:

Bijvoorbeeld. Tom heeft beroepsgeheim, maar 5' na zijn gesprek met Nina belt hij naar Peter om het "goede nieuws" te melden.

Goede nieuws als in "het zal niet lang meer duren voor Nina de bak indraait".
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tiboko schreef: di 11 mei 2021, 09:56 Als "realistisch" de norm wordt in Thuis, kunnen we veel scènes uit de reeks halen hé
Thuis is nooit 100% realistisch geweest, en dat verwacht ik ook niet van deze soap, maar zoals men vroeger meermaals schreef: men wil wel bepaalde actuele onderwerpen brengen. Wel, dan zouden die wel realistisch mogen gebracht worden.
En ja, er mogen heel wat dwaze verhaallijnen geschrapt of verbeterd worden voor mij.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Natuurlijk zijn er heel veel goede hobbyfotografen met een eigen doka. In heb er geen ervaring mee maar wellicht is er een groot prijsverschil tussen professioneel en hobbymateriaal?
Maar het gaat over Paulien die door het ophemelen van Jacques alle voeling met de realiteit kwijt is. Ik heb haar ook nog nooit over haar financiële situatie bezig gehoord. En behalve die paar dagen met Kobe heeft ze nog nooit op eigen benen gestaan maar altijd met een hoop andere mensen samengewoond. Zelfs toen ze met Adil was en een goeddraaiend café had. Ik heb de indruk dat Paulien voor eeuwig en 3 dagen labiel en afhankelijk zal blijven.
2 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

En Paulien heeft dus antwoord gegeven waarom het niet alleen digitale foto's zijn die ze maakt.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

In tegenstelling tot Rosa is Paulien duidelijk niet bang in dat huis van Jacques, want nu al voor de derde keer op een week tijd liet ze een deur openstaan, zodat iemand (in dit geval Rosa) zomaar kon binnenstappen.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Het moet daar nogal een verward boeltje zijn in dat hoofd van Paulien! Haar carrière kan nu wel heel belangrijk zijn voor haar, maar de manier waarop ze zich organiseert om dit te bereiken begint zielig te lijken. Vastklampen aan een strohalm om toch te bereiken wat ze vooropgesteld heeft. En zoals ze Rosa en de mensen die het goed met haar menen, behandelt...ik vind dat ze het allemaal nog goed voorhebben met haar en het lang volhouden.
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Toch heel bizar dat ze zich zomaar kan installeren in een huis van iemand die gezocht wordt. Je zou toch denken dat de politie dat kan en mag verhinderen?
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: wo 12 mei 2021, 23:13 En zoals ze Rosa en de mensen die het goed met haar menen, behandelt...ik vind dat ze het allemaal nog goed voorhebben met haar en het lang volhouden.
Dat vind ik ook. En ik vraag me ook af waar ze dat op baseren, want Paulien is al jaren heel egoïstisch bezig en geeft in feite niks terug qua gevoelens aan de mensen die haar door de jaren heen gesteund en goed behandeld hebben. Er is normaal gesproken toch wel een limiet aan wat mensen "pikken" van iemand voordat ze helemaal afhaken, en ik vrees dan ook dat ze in het werkelijke leven inmiddels echt wel helemaal alleen had gestaan.

Hoe dit ook uitdraait, hoop ik dat ze nu toch eens met haar neus tegen de muur loopt en dat er wordt afgerekend met de manier waarop ze de mensen rondom haar gebruikt en afdankt, want het is - voor mij toch - inmiddels méér dan irritant...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Christel schreef: do 13 mei 2021, 12:16 Hoe dit ook uitdraait, hoop ik dat ze nu toch eens met haar neus tegen de muur loopt en dat er wordt afgerekend met de manier waarop ze de mensen rondom haar gebruikt en afdankt, want het is - voor mij toch - inmiddels méér dan irritant...
Ik vind het heel onrealistisch. Ik denk dat ze in het echte leven al eerder alleen zou zijn te komen staan. En dat ze zich zeker niet zou kunnen installeren in een huis die niet van haar is.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Iedere dag wordt ze meer en meer Julia. Opgesloten in haar eigen wereld en iedere dag een graad meer griezeligheid en er vooral rotsvast van overtuigd dat de evenaar door haar achterste passeert. En maar blijven volhouden dat ze niks van Jacques heeft gehoord... en zelfverzekerd genoeg om zich te installeren in een huis dat meer dan waarschijnlijk onder observatie staat en dan nog steeds de deur open laten. En de hoek waaruit haar "gesprek" met Rosa gefilmd werd😬 ronduit creepy. Tiboko zou wel eens gelijk kunnen hebben dat dat huis een grote rol zal spelen in de seizoensfinale.
IRL was ze bij mij al lang in het verticaal klassement gearriveerd, ik heb nu eenmaal niet zoveel geduld als de Thuispersonages, en ik ben evenmin zo vergevingsgezind :nope:
1 x
Gesloten