Sam De Witte (An Vanderstighelen)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Kiki_Dee
Poster rang 3
Poster rang 3
x 15
x 126

Bericht door Kiki_Dee » wo 21 apr 2021, 12:22

satine schreef:
wo 21 apr 2021, 10:03
Want de kans is groot dat als Harry een andere gerante kiest, de twee zussen ook zonder werk vallen
Hij heeft Angèle rond zijn vinger gedraaid, dus Angèle zal wel kunnen blijven of misschien gerante worden. Of dat laatste een slimme zet is, is weer een ander verhaal...
0 x
I do not have a bitch resting face. I am a mom. I just have a bitch face. There is no resting going on here!

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 773
x 362

Bericht door ikke » do 21 okt 2021, 13:35

Ik snap helemaal niet waarom Sam tegenwoordig zo weinig begrijpt van haar neef Joren die ze indertijd zo liefdevol in huis haalde. Ze zou toch moeten weten dat hij met plezier op Hanneke past?
En 't is toch ook niet dat hij al zoveel heeft kunnen opzij leggen in de korte tijd dat hij voor ACE werkt dat hij nu op één twee drie een geschikte woning kan vinden en betalen. Om het even of het nu om kopen of huren gaat. Een eigen nest financiëren is voor een jonge vrijgezel een heikele kwestie. Joren heeft nu ook nog hulp nodig. Sam toch! Ik mocht je nochtans wel. Maar je paardenbril wordt met de dag groter. :thumbdown: :(
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1227
x 529

Bericht door Christel » do 21 okt 2021, 16:39

Inderdaad. Ook ik snap helemaal niks van die rare houding tegenover Joren ineens.
Eigenlijk vond ik de enige plezierige eigenschap van Sam, de manier waarop ze de afgelopen jaren voor Joren opkwam en met hem omging. Verder heb ik haar altijd vrij egoïstisch en dominant gevonden met maar weinig oog voor de mensen in haar omgeving, dus het was altijd een soort van hartverwarmend om hun band te zien, ook omdat het Sam een zachte, menselijke kant gaf. Maar die is nu ineens helemaal weg blijkbaar... :-?
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1227
x 529

Bericht door Christel » vr 22 okt 2021, 10:59

Oké, en Sam doet ineens weer normaal... Blijkbaar maakt het in Thuis tegenwoordig niet uit hoe logisch of onlogisch iemands gedrag of een situatie is; als er maar wat drama rond gemaakt kan worden. :crazy:

Maar desalniettemin; wel heel mooi, het gesprek tussen Joren en Sam gisteren. :yup:
4 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 773
x 362

Bericht door ikke » vr 22 okt 2021, 12:57

Christel schreef:
vr 22 okt 2021, 10:59
Maar desalniettemin; wel heel mooi, het gesprek tussen Joren en Sam gisteren.
Die Sam mag blijven!
1 x

frankbomans
Poster rang 1
Poster rang 1
x 3

Bericht door frankbomans » do 25 nov 2021, 03:10

Sam in het ooit zo chique doktershuis, dat slaat toch echt als een tang op een varken...
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 336
x 639
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 25 nov 2021, 08:24

frankbomans schreef:
do 25 nov 2021, 03:10
Sam in het ooit zo chique doktershuis,
Hopelijk haalt ze ook niet alle mooie oude elementen uit dat huis, deze zijn het juist die het zo speciaal maken. Dat gebeurt zoveel tegenwoordig en er wordt afgebroken wat niet gelijkwaardig kan herteld worden. En Sam...ja, ik denk dat de kop- en geldzorgen haar boven het hoofd zullen groeien! :problem:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1227
x 529

Bericht door Christel » do 25 nov 2021, 09:48

daffy duck schreef:
do 25 nov 2021, 08:24
En Sam...ja, ik denk dat de kop- en geldzorgen haar boven het hoofd zullen groeien! :problem:
Daar lijkt het nu al op, inderdaad.
Nou vond ik die hele koop van dat huis al compleet belachelijk door de manier waarop ze dat gedaan hebben, maar ik heb gisteren toch weer met opgetrokken wenkbrauwen zitten kijken toen de factuur van Viv zelfs al zo'n fronsend voorhoofd veroorzaakte bij Sam.
Ineens merkte Tim ook op dat hij door hun lening de aankomende jaren sowieso niet meer goed zou slapen.

Hebben die 2 zich pas gerealiseerd wat dat huis precies kost toen het bedrag al afgeschreven was of zo? :crazy: :-?
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 389

Bericht door Tiboko » do 25 nov 2021, 11:22

Dat is weer een hele plotlijn die kant noch wal raakt. Niemand koopt in een opwelling een huis, laat staan een huis van die ouderdom, zonder éérst een budgettering te laten opmaken van wat de prijs + verbouwingen gaat zijn.

En dat voor iemand die zélf een klusbedrijf had, vreemd :crazy:
1 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 773
x 362

Bericht door ikke » do 25 nov 2021, 13:23

Tiboko schreef:
do 25 nov 2021, 11:22
Niemand koopt in een opwelling een huis, laat staan een huis van die ouderdom
Toet, toet, maar niet als de koopprijs niet navenant is. Maar dan nog gaan er enkele maanden over eer men eigenaar is van een huis...
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 20
x 78

Bericht door tvx1 » zo 28 nov 2021, 01:51

Ik snap Sam haar redenering totaal niet. Ze heeft schrik dat ze de verbouwingen niet kan betalen……. dus wil ze er zo snel mogelijk zo veel doen?? Ik zou het net omgekeerd doen. Op ‘t gemak. Telkens een beetje sparen en dan weer een stuk doen.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1227
x 529

Bericht door Christel » ma 29 nov 2021, 09:34

Iedereen zou het omgekeerd doen, denk ik. Of dat is toch wel het meest logische.
Ook ik snap er helemaal niks meer van.
Sowieso laat je van tevoren kijken hoe een huis eraan toe is voordat je het koopt, en daarna is het vrij standaard dat je de verbouwingen doet aan de hand van je budget en de urgentie van de herstellingen/aanpassingen.

Dat Sam daar nu zit te stressen om de centen, komt op mij vooral heel dom over eigenlijk.
Alsof ze er compleet blind ingestapt zijn.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 445
x 694

Bericht door satine » ma 29 nov 2021, 09:55

Ik denk dat ze vooral niet aan Tim wil toegeven dat ze zich mispakt heeft en dat een en ander (veel) meer gaat kosten dan oorspronkelijk geraamd.
Die koudebruggen, dat zijn misschien wel zorgen voor later, maar opstijgend vocht laat je beter niet rusten tot het echt een probleem wordt.

Maar ik vind het ook vreemd dat ze de indruk geeft te denken dat die problemen zichzelf gaan oplossen als ze maar snel genoeg is.
En dat ze dit niet op voorhand gezien heeft, zeker dat vochtprobleem niet - daar heb je toch geen warmtecamera voor nodig?
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 389

Bericht door Tiboko » ma 29 nov 2021, 14:56

satine schreef:
ma 29 nov 2021, 09:55
En dat ze dit niet op voorhand gezien heeft, zeker dat vochtprobleem niet - daar heb je toch geen warmtecamera voor nodig?
Het is een rare kwestie, als dat zichtbaar was, had Sam dat tijdens haar bezoek aan die woning altijd moeten opmerken. En als het niet zichtbaar was, kan je misschien gaan nadenken of het geen "verborgen" gebrek was (m.a.w. een ruimte waar bijvoorbeeld hoge kasten de muur aan het zicht onttrekken of iets dergelijks). Vaak is vocht ook het gevolg van een lek in het dak of in een of andere muur, maar ook dan had iemand met haar ervaring dat toch bij de rondleiding in de woning moeten opmerken?

Daarnaast. Judith had pas heel recent besloten die woning te verkopen. Vond zij het als medisch geschoold persoon voordien dan niet erg dat er in haar huis vochtproblemen waren? Vreemd.
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 165
x 210

Bericht door jessie V. » ma 29 nov 2021, 18:33

Ook "medisch geschoolde personen"kunnen vochtvlekken over het hoofd zien.
1 x

Plaats reactie