Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: za 06 mar 2021, 10:35 En Simonne's loon met zijn loon betalen is ook weer een dwaze zet. Alsof Lowie geen rekeningen te betalen heeft (zijn hypotheek, de kosten van zijn huis, verzekeringen e.d.) Kan Boowie geen investeerder zoeken, wellicht is Jacques ook bij hen geïnteresseerd
Heeft hij heeft toch nog altijd een deel van de omzet van Boowie. En hij heeft ook nog de huurinkomsten van zijn deel van zijn huis. Maar inderdaad, ze hadden ook gewoon alledrie een stukje van hun loon kunnen inleveren.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: za 06 mar 2021, 10:40 Ik vind dat ook heel vreemd - uiteindelijk was wat Roxanne deed, niet niks.
En volgens mij ook strafbaar. Lowie heeft eigenlijk geluk gehad dat hij op tijd gevonden is.
Hij had hier blijvend letsel kunnen aan overhouden.
Lowie krijgt dus ook niet de kans om klacht tegen haar neer te leggen.
De twee 'speurders' vinden het blijkbaar ook niet nodig om hierover een PV op te stellen.
Het wordt langs de neus weg verteld dat ze hem een bad trip wou bezorgen, net als Jasper, en dat is het dan...
Inderdaad. Vind het ook heel raar dat ze daar niet voor vervolgd wordt. Dat valt toch onder poging tot moord of tot doodslag of toch minstens tot opzettelijke slagen en verwondingen. En ook niet te snappen dat Lowie niet op de hoogte wordt gesteld van haar verklaring.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: vr 05 mar 2021, 22:52 Ik denk niet meteen de biologische (die gaf toch les aan de unief), maar de nieuwe partner van haar moeder.

Of zou Harry ook professor zijn
Of misschien is het net omgekeerd. Ze vertelde deze week in het park dat ze haar vader eind van de week sinds enige tijd nog eens ging zien en dat ze er naar uitkeek. Waarschijnlijk is Harry dus wel degelijk de papa en is de nieuwe vriend van de mama de professor.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: di 02 mar 2021, 23:38 Ook wat die camerabeelden betreft. Adil zegt dat ze iedere maand automatisch gewist worden en dat is okay voor hen, ze doen niet de moeite om even die bedrijfslaptop (waar normaal de beelden bewaard worden) door de technische afdeling te laten nakijken.
Dat mogen ze ook niet zomaar doen hé. Zonder bevelschrift kunnen ze dat enkel als Adil die vrijwillig meegeeft en dat zie ik hem niet doen aangezien hij die dagelijks nodig heeft. En aangezien die dagelijks gebruikt wordt is er weinig kans dat ze daar nog iets van gaan kunnen recuperen aangezien die bewuste opslagplaatsten in het geheugen intussen meermaals overschreven geweest zijn.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: za 06 mar 2021, 15:22 En hij heeft ook nog de huurinkomsten van zijn deel van zijn huis.
Zijn vrienden wonen mee, voor een appel en een ei, als ze al huur moeten betalen! Dat is eigenlijk iets heel wazigs.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: za 06 mar 2021, 15:20 Volgens de Thuis Wiki zou Harry inderdaad de vader zijn van Zihame, maar zijn hij en mama Nora al jaren uiteen.
https://nergensbeterdanthuis.fandom.com ... ry_Peeters
Waarom Zihame dan de naam van haar moeder heeft, is me niet duidelijk, waar deze info vandaan komt, ook niet.
Maar het zal dan waarschijnlijk de huidige vriend/man van Nora zijn die prof is aan de universiteit.
En haar moeder is dus de arts van Bob?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ikke schreef: za 06 mar 2021, 15:38 Zijn vrienden wonen mee, voor een appel en een ei, als ze al huur moeten betalen! Dat is eigenlijk iets heel wazigs.
Ik heb toch altijd begrepen dat die gewoon huur betalen hoor. En Dries bijvoorbeeld zou ik nu niet een vriend noemen. Hoe vaak spreken die eigenlijk tegen elkaar?
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: za 06 mar 2021, 15:42 Ik heb toch altijd begrepen dat die gewoon huur betalen hoor. En Dries bijvoorbeeld zou ik nu niet een vriend noemen. Hoe vaak spreken die eigenlijk tegen elkaar?
Ik heb al meermaals begrepen dat die huurprijzen niet veel voorstellen.
En als men "samen woont" is er wel iets van vriendschap of op z'n minst een goede verstandhouding. Anders zou dat gemeenschapshuis al lang een vechthuis zijn geworden.
Mijn punt is eigenlijk dat Lowieke heel genereus is door zijn loon aan Simonneke te willen geven, maar dat hij eigenlijk verder geen echt inkomen heeft om van te (over)leven. Hij zal moeten teren op wat zijn huisgenoten hem voorschotelen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Hij zei ook "ik heb mijn familie (dus Frank & Simonne) in de steek gelaten", al begrijp ik niet goed hoe dat dan was.

Hij heeft een heel scherpe prijs gemaakt voor die "renovatie" van het afgebrande huis (zelfs eigen werkuren rekende hij niet mee) en toen zei Frank "dat is veel te duur, dan ga ik wel op een ander".

Wat had Frank dan verwacht? Dat al die materialen en werkuren door de stielmannen ook door Lowie gingen betaald worden?

Wat Boowie betreft. Waarom geen verzoening met Adil & ACE, dan kunnen ze projecten delen. Is toch win-win voor beide partijen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: za 06 mar 2021, 16:22 Wat had Frank dan verwacht? Dat al die materialen en werkuren door de stielmannen ook door Lowie gingen betaald worden?
Er is toch niets gezegd over Frank die iets verwachtte? Hij verwijt Lowie toch niets? Lowie vind gewoon van zichzelf dat hij zijn familie tekortgedaan heeft.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

En blijkbaar doet niemand (Tania, Simonne...) iets om hem ervan te overtuigen dat dit niet zo is. Hij maakte fouten, maar om nu te zeggen dat "alles" zijn schuld is?

Zo zou het al veel helpen als Tania & co zouden weten dat zijn overdosis eigenlijk gewoon een vergitiging was. Maar blijkbaar wil niemand daar precies het fijne van weten...

En dan te weten dat zijn huisgenoot Tim degene is die het onderzoekt leidt en hem tenminste zou op de hoogte zoi kunnen brengen dat hij zich wat die overdosis betreft niks te verwijten heeft.

Dan zou bv Tamara iets vriendelijker doen tegenover haar huisbaas. Nu stuurde ze hem deze week nog met verwijtende woorden naar zijn bed. Alsof hij een kleuter is die door zijn moeder de vingers moet worden getikt.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Die onvrijwillige overdosis zou hen misschien kunnen overtuigen van het feit dat Lowie gestopt is met coke.
Maar het feit dat Lowie tegen het advies van Tania en van Dries toch doorging met het aangepaste contract van Harry en dat hij zijn belofte om alle contact met Roxanne te verbreken niet hield, veranderen hierdoor natuurlijk niet.
0 x
slipstreamdrive
Nog geen rang
x 1

Bericht door slipstreamdrive »

tvx1 schreef: za 06 mar 2021, 15:23 Inderdaad. Vind het ook heel raar dat ze daar niet voor vervolgd wordt. Dat valt toch onder poging tot moord of tot doodslag of toch minstens tot opzettelijke slagen en verwondingen. En ook niet te snappen dat Lowie niet op de hoogte wordt gesteld van haar verklaring.
Ze weten toch niet dat Roxanne die drugs stiekem in Lowie zijn koffie heeft gedaan? Dat heeft ze toch niet bekend? Volgens mij weten ze enkel dat ze hem die drugs bezorgd heeft, en gaan ze er van uit dat hij die vervolgens vrijwillig ingenomen heeft.

Of heb ik ergens iets gemist?
Laatst gewijzigd door slipstreamdrive op zo 07 mar 2021, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Dat is inderdaad niet expliciet gezegd, voor zover ik weet.
Maar wel heeft Roxanne toegegeven dat ze Lowie een bad trip wou bezorgen.
Vreemd toch, dat daar niet verder op in gegaan is.
Zelfs als Lowie dan vrijwillig die drugs genomen zou hebben, blijft het toch een actie die bedoeld was om hem schade te berokkenen.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vond de rel ivm de uitspraak 'flietchinees' wel overdreven en belachelijk. Het was niet racistisch bedoeld en zo spreken Chinezen ook echt.

Ik vond het erger dat foie gras gepromoot werd alsof het iets heel normaals is. En dat met Gaia-boegbeeld 'Frank' in de serie ???
1 x
Plaats reactie