Eddy Van Notegem (Daan Hugaert)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2572
Ik weet niet waarom Joren hem niet zou kunnen (blijven) helpen.
Elektriciteit is elektriciteit. Die basis verandert niet en die heeft Eddy wel degelijk goed onder de knie.
En als hij zo goed is als iedereen zegt, zal hij wel snel met de nieuwe methodes mee zijn, als iemand hem dat leert of voordoet.
Hij moet alleen even zijn trots opzij zetten en wat uitleg vragen aan Adil of Joren.
Als hij dat doet, zal hij in de praktijk veel meer leren dan wat theoretische sites op het web hem kunnen bij brengen.
Daar is helemaal niks mis mee, een mens is nooit te oud om te leren.
Elektriciteit is elektriciteit. Die basis verandert niet en die heeft Eddy wel degelijk goed onder de knie.
En als hij zo goed is als iedereen zegt, zal hij wel snel met de nieuwe methodes mee zijn, als iemand hem dat leert of voordoet.
Hij moet alleen even zijn trots opzij zetten en wat uitleg vragen aan Adil of Joren.
Als hij dat doet, zal hij in de praktijk veel meer leren dan wat theoretische sites op het web hem kunnen bij brengen.
Daar is helemaal niks mis mee, een mens is nooit te oud om te leren.
0 x
-
ikke
- x 435
Gisteren was (voor mij toch) duidelijk dat de moderne technologie niet zijn ding is. Misschien kan hij het nog leren, maar hij zag het gisteren duidelijk niet zitten. 't is niet zijn trots die hij zal moeten opzij zetten, hij moet courage vinden om te leren omgaan met de moderne technieken en computergestuurde electriciteit. Dat Joren hem zal willen blijven helpen, daar twijfel ik niet aan. Maar moest ik in Eddy's schoenen staan, dan zou ik het ook niet meteen aan Adil (of Christine) laten weten dat ik geen weg mee kan met die moderne gedigitaliseerde toestanden...
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1369
- x 1726
- Contacteer:
Denk dat dit een goed idee is. Maar in zo'n klusbedrijf zijn er toch altijd jobkes die zijn naam dragen. Of willen ze totaal overschakelen en de routine klussen vanaf nu weigeren? Zou wel heel dom zijn!ikke schreef: wo 11 nov 2020, 12:11 Maar moest ik in Eddy's schoenen staan, dan zou ik het ook niet meteen aan Adil (of Christine) laten weten dat ik geen weg mee kan met die moderne gedigitaliseerde toestanden...
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2572
Misschien heb je gelijk, ikke, maar Eddy is al heel lang electricien.
Al van in de tijd dat de zekeringen nog in porselein waren, met koperdraad, denk ik.
Hij zal dus in de loop van zijn carrière al wel meer veranderingen gezien hebben en hij heeft zich aangepast aan de 'nieuwigheden'.
Een mens moet meegaan met zijn tijd - en als je de basis van iets onder de knie hebt, is de rest vaak gewoon logisch.
Dus waarom zou hij dit niet aankunnen?
Omdat hij twijfelt aan zichzelf. Maar met een beetje hulp van Joren en de opleidingen die Adil hem beloofd had, moet dat lukken.
En inderdaad Daffy, er zullen altijd mensen zijn die een 'gewone' elektrieker nodig hebben voor een reparatie of een aanpassing.
Al van in de tijd dat de zekeringen nog in porselein waren, met koperdraad, denk ik.
Hij zal dus in de loop van zijn carrière al wel meer veranderingen gezien hebben en hij heeft zich aangepast aan de 'nieuwigheden'.
Een mens moet meegaan met zijn tijd - en als je de basis van iets onder de knie hebt, is de rest vaak gewoon logisch.
Dus waarom zou hij dit niet aankunnen?
Omdat hij twijfelt aan zichzelf. Maar met een beetje hulp van Joren en de opleidingen die Adil hem beloofd had, moet dat lukken.
En inderdaad Daffy, er zullen altijd mensen zijn die een 'gewone' elektrieker nodig hebben voor een reparatie of een aanpassing.
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1369
- x 1726
- Contacteer:
Ben ik volledig mee akkoord, maar soms zijn de veranderingen zo ver doorgevoerd en vernieuwingen zo drastisch dat het heel moeilijk wordt. Neem nu een oldtimer auto en een wagen van deze tijd: volop elektronica, waar niemand zelf nog kan aan werken; Denk dat het een beetje hetzelfde is met elektriciteit. Als alles computergestuurd wordt, dan leer je daar niet van de één op de andere dag mee werken. En ook de leeftijd kan een rol spelen, het niet meer zo vlug iets opnemen als vroeger. Denk dat Eddy hier ook onder valt.
0 x
- Kiki_Dee
- Poster rang 4

- x 173
- x 551
Dat Ace wil vernieuwen snap ik, maar je hebt sowieso nog iemand als Eddy nodig om het harde labeur uit te voeren. Dat hij het moeilijk heeft met de nieuwe technologieën is normaal. Maar om die zonnepanelen op het dak te krijgen heb je nog steeds iemand nodig die kennis heeft om dingen naar boven te sjouwen. Hij weet waar je op moet letten op zo'n dak. Joren heeft op dat gebied geen ervaring en kan veel leren van een ouwe rot als Eddy
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1369
- x 1726
- Contacteer:
Was wel heel verwonderd dat hij niet de volle laag kreeg van Christine, toen die binnenkwam en hoorde dat hij afwezig zou zijn. Het was 'nippe'!
0 x
-
ikke
- x 435
Dat bedoelde ik dus. Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik nu nog zou moeten leren het werk dat ik al sinds mijn 17de handmatig uitvoer, nog zo moeten leren computergestuurd te doen. De leeftijd speelt heel zeker een grote rol.daffy duck schreef: wo 11 nov 2020, 19:53 Als alles computergestuurd wordt, dan leer je daar niet van de één op de andere dag mee werken. En ook de leeftijd kan een rol spelen, het niet meer zo vlug iets opnemen als vroeger. Denk dat Eddy hier ook onder valt.
2 x
-
tvx1
- x 435
Het mes snijdt echter vaak aan twee kanten. Je wordt ivm met auto's ook bijvoorbeeld vaker en vaker geconfronteerd met jonge recent opgeleide mecaniciens die enkel geleerd hebben dat de computer wel de diagnose zal stellen en die het dan moeilijk hebben om iets te herstellen aan een oudere zuivere mechanische auto's. Ook de oudere vakkennis blijft belangrijk.daffy duck schreef: wo 11 nov 2020, 19:53 Neem nu een oldtimer auto en een wagen van deze tijd: volop elektronica, waar niemand zelf nog kan aan werken; Denk dat het een beetje hetzelfde is met elektriciteit. Als alles computergestuurd wordt, dan leer je daar niet van de één op de andere dag mee werken.
1 x
-
tvx1
- x 435
Ik vrees eerder dat hij de schijn zal proberen ophouden totdat er iets serieus misloopt op een werf.daffy duck schreef: di 10 nov 2020, 23:04 Denk dat dit toch op de duur problematisch wordt , zo altijd op de toppen van z'n tenen moeten staan. Binnenkort is hij uitgeput! Zo kan hij toch niet doorgaan
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 979
- x 582
-
ikke
- x 435
Dat vroeg ik mij gisteren ook af.martha schreef: vr 13 nov 2020, 13:12 Hoe lang gaat die nog zijn "enkelbewaarder" nog moeten dragen ?
0 x
-
tvx1
- x 435
En mag die eigenlijk met een enkelbewaarder zo lang buiten zijn geregistreerde woonplaats verblijven.martha schreef: vr 13 nov 2020, 13:12 Hoe lang gaat die nog zijn "enkelbewaarder" nog moeten dragen ?
0 x
- apestaart
- Poster rang 4

- x 185
Tot dat zijn straf ten einde loopt en aangezien dat het voor onopzettelijke doodslag jegens Lucas is zal dat nog wel een aantal jaren duren.martha schreef: vr 13 nov 2020, 13:12 Hoe lang gaat die nog zijn "enkelbewaarder" nog moeten dragen ?
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1369
- x 1726
- Contacteer:
Had ik ook m'n bedenkingen bij. moet je niet op een bepaald uur binnen zijn op een opgegeven adres??tvx1 schreef: vr 13 nov 2020, 15:48 En mag die eigenlijk met een enkelbewaarder zo lang buiten zijn geregistreerde woonplaats verblijven.
0 x