Nancy De Grote (Ann Pira)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

martha schreef: wo 29 jan 2020, 13:33 Voor nancy

Het is hier ook nooit goed : Judith wordt verweten dat zij een slechte moeder is omdat ze Stan heeft "verwaarloosd" en haar affectie geeft aan Emma en nu wordt Nancy verweten dat ze een slechte moeder is omdat ze teveel affectie voor Britney heeft. Voila, dat moest mij van het hart. En dat Nancy hysterisch doet, awel, dat is nu eenmaal Nancy, ze is altijd al zo geweest. En Britney, die zou beter ook haar mond opendoen. Zij is indertijd wel begonnen met die filmpjes hé. Over bepamperde pubers.

Omdat zij affectie nu eenmaal op de verkeerde manier geeft. Nu pas sinds vorige week valt haar frank dat er behoorlijk meer aan de hand is met Britney, terwijl Dieter toch al min of meer het idee had, dat er zich meer afspeelde. Maar nee, Nancy zoals zij alleen maar dingen op Nancyse wijze ziet ,doet het probleem maar af als ldvd en daarmee is de kous af :roll:

Dat Nancy nou éénmaal Nancy is.... Een beetje meer nadenken en vooral het advies van anderen (zeker Dieter) opvolgen , voordat ze uitgaat , zou haar niet misstaan. Hoe zij gisteren op het punt stond om tegen Britney uit vliegen , vond ik niet normaal :shock: Britney heeft ook niet voor deze ellende gevraagd, en als Nancy eens niet leert om eens te nuanceren, gaat Britney zich in de toekomst nog meer van haar afzonderen.

Dat Britney met de filmpjes begonnen is, tja dat is waar. En ja, ze reageerde toen zeker niet netjes toen Peter, Femke en Nancy haar erover aanspreken, maar dat wilt niet zeggen dat ze geen slachtoffer is , en nog wel van haar eigen succes. Een meisje van 13 dat moet ondervinden dat sociale media ook zeer negatieve impact kan hebben op haar leven, en ze weet met haar emoties geen blijf, zo zie ik haar. En ze kan voor haar gevoel nergens terecht omdat ze met Hysterische Nancy ziet en ik kan me moeilijk voorstellen dat ze er opeens met Femke of Peter over zou begonnen. Pesterijen van die aard kunnen iemand kapot maken, dus ik kan me zeker voorstellen dat zij niks gezegd heeft.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Thom schreef: wo 29 jan 2020, 14:11 En ze kan voor haar gevoel nergens terecht omdat ze met Hysterische Nancy zit.
Da's wat kort door de bocht hé Thom.

Je hebt ook nog Dieter die regelmatig met haar huiswerk maakte en waarmee ze een prima band heeft. Dat ze haar "probleem" voordien niet met haar familie wou bespreken is logisch. Vaak verergert "pestgedrag" als het slachtoffer gaat klikken.

In dit geval is er een grens overschreden. Ze heeft iemand "zomaar" aangevallen en dus denkt iedereen dat ze compleet gek is. Dus nu heeft ze niks meer te verliezen door het aan haar moeder of Dieter te vertellen. Waarom ze het niet doet is een raadsel, want ze maakt het er alleen maar erger mee.

En dat Nancy te vaak voorbarige conclusies trekt (zoals met dat zogezegd vriendje) ligt ook deels aan Britney zelf. Ze had meteen kunnen zeggen dat daar niks van aan is en dat ze een ander probleem heeft, zonder in detail te treden.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Tiboko schreef: wo 29 jan 2020, 15:50 Waarom ze het niet doet is een raadsel, want ze maakt het er alleen maar erger mee.
Ja , maar als je maandenlang geïntimideerd en vernederd wordt, gaat je mond niet ineens op 1,2,3 open. Ik vermoed ook voor een stukje dat ze niks zegt , uit schrik voor Peter en Femke hun reactie . Want als ze gaat beginnen met praten, gaat ze ook moeten toegeven dat ze Vic mee liet doen aan die filmpjes. Ik denk niet dat zij daar zwaar aan gaan tillen , buiten misschien Nancy dan, maar zij zal zelf wel denken dat ze razend ook haar gaan zijn omdat ze Vic zomaar heeft uitgeleend voor filmpjes , terwijl ze dat dus niet wilden.

Trouwens, Charlotte en die jongen kunnen nog altijd de boel nog verdraaien , en zeggen dat Britney hun zelf voorstelde om die filmpjes met Vic te maken? En Nancy kennende gaat er direct op af , dat het nog waar is ook.
Tiboko schreef: wo 29 jan 2020, 15:50 En dat Nancy te vaak voorbarige conclusies trekt (zoals met dat zogezegd vriendje) ligt ook deels aan Britney zelf. Ze had meteen kunnen zeggen dat daar niks van aan is en dat ze een ander probleem heeft, zonder in detail te treden

Buiten vorige week dan, heeft Nancy toch geen enkele keer aangesproken over haar zogezegde lief? Het enige wat ze deed was haar afluisteren en eens troosten, zonder gelijk te vragen waarom ze het moeilijk had/heeft.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Thom schreef: wo 29 jan 2020, 16:20 Ik denk niet dat zij (Peter en Femke)daar zwaar aan gaan tillen
Ik denk net dat vooral Peter er heel zwaar zal aan tillen. Hij en Femke hadden Britney verboden om nog filmkes met Vic te maken en op internet te zetten. Ik hou mijn hart vast voor Britney als het eindelijk uitkomt wat er gebeurd is met Vic, door haar toedoen.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Wanneer wordt die eens volwassen?
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Ik begrijp haar wel. Ze heeft hard moeten studeren om haar brevet te halen en dan heeft ze eindelijk een job die ze echt graag doet en wordt ze weer gedegradeerd tot keukenhulpje/poetsvrouw/meid van alle werk. Met veel respect voor de mensen die deze jobs uitoefenen, maar ik kan me inbeelden dat als je vanuit je eigen standpunt gezien promotie hebt gemaakt en bovendien zonder hulp van anderen (behalve je partner) je dan niet graag terugkeert naar je vorige job. En al zeker niet op amper een week tijd. Ik vind het bovendien schitterend dat ze eindelijk eens in opstand komt tegen dat omhooggevallen wicht van een dochter en de van azijn gemaakte suikerspin genaamd Simonne Achterbackx.
1 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

heidiw schreef: ma 17 feb 2020, 23:14 wordt ze weer gedegradeerd tot keukenhulpje/poetsvrouw/meid van alle werk.
En de nadruk zal voor haar waarschijnlijk weer op het poetswerk zijn , dat werkomschrijving zal wel weer veel te mooi ingekleed zijn door Peter en Femke :roll: Ze reageerde natuurlijk weer zoals ze is, maar deze keer geef ik haar geen ongelijk. Sterker , het werd tijd dat ze Femke eens van repliek diende, want hoe Nancy al die jaren zich zo hard voor haar dochter en Peter heeft uitgesloofd en daar bitter weinig voor in de plaats kreeg, buiten wat gesnauw en gesneer dan.

Eigenlijk heb ik met haar te doen. Waren er eerst de problemen van Britney en Vic , komt er dit ook nog eens bij.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik kan me goed voorstellen dat ze protesteert. Maar niet als een klein kind met je neus in de lucht rond lopen tetteren.
0 x
pnele
Poster rang 1
Poster rang 1
x 8
x 7

Bericht door pnele »

Als Nancy zo graag taxichauffeur wilt zijn kan ze toch kijken of er in de buurt bij een ander taxibedrijf een plaats is voor haar. Niets houdt haar toch tegen om ergens anders te solliciteren? En ik ben zeker dat Femke en Simonne, als werkgevers, wel een goede referentie zouden geven aan een eventuele andere werkgever.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Ik vind ook dat Nancy irritant en kinderachtig doet.
Hoe omhooggevallen Femke en Simonne zich ook gedragen, hoeveel kansen heeft ze daar al gekregen die ze op een ander nooit zou gekregen hebben?
Waar had ze gestaan als Femke en Peter haar indertijd niet binnen gepakt hadden na haar breuk met Eddy?
Hoeveel keer zou ze al ontslagen zijn geweest in een andere (horeca)zaak als ze voor de zoveelste keer stoom aflaat met klanten in de buurt?
Hoe ze daar (alweer!) tegen Isolde stond te blaffen laatst - het was echt niet de eerste keer dat zoiets gebeurde.
In een andere zaak had haar C4 al lang klaar gelegen.
En daar had ze zeker niet van haar oren moeten maken zoals ze nu doet. Gelijk of niet.
En inderdaad, waarom niet elders solliciteren als chauffeur?
Omdat het makkelijker is als ze het in haar schoot gelegd krijgt?
Of gewoon omdat ze wil dat andere mensen nog jaren lang tegen hun zin gaan werken alleen maar om haar een plezier te doen???

Haar bazen hebben dit niet netjes aangepakt - maar Nancy doet dit ook niet.
En het is niet omdat 1 van deze bazen haar dochter is, dat ze zo hoeft te reageren.
Dat zou ze op een ander ook niet moeten proberen.
Maar misschien is dat net (een deel van) het probleem: dat ze zelf in haar achterhoofd ook wel weet dat ze dit bij een nieuwe werkgever niet meer kan doen.
Ontploffen zonder nadenken, waar en wanneer haar dat uitkomt.

Ik ben lang fan geweest van Nancy en ze heeft een gouden hart, maar de laatste tijd irriteert ze mij mateloos.
1 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik lees hier heel tegenstrijdige dingen : Nancy mag blij zijn dat ze er mocht werken en anderzijds mochten Peter en Femke blij zijn dat Nancy zoveel deed …
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

pnele schreef: di 18 feb 2020, 09:05 Als Nancy zo graag taxichauffeur wilt zijn kan ze toch kijken of er in de buurt bij een ander taxibedrijf een plaats is voor haar. Niets houdt haar toch tegen om ergens anders te solliciteren? En ik ben zeker dat Femke en Simonne, als werkgevers, wel een goede referentie zouden geven aan een eventuele andere werkgever.
Dat zou ze inderdaad kunnen doen maar bij andere taxibedrijven zal zij ook eens 's nachts en in het weekend moeten werken want het zal geen 9 to 5 job zijn zoals bij Taxi Lev, trouwens bij mijn weten draaien alle taxibedrijven 24/24 en 7 dagen op 7.
0 x
pnele
Poster rang 1
Poster rang 1
x 8
x 7

Bericht door pnele »

apestaart schreef: di 18 feb 2020, 12:16 trouwens bij mijn weten draaien alle taxibedrijven 24/24 en 7 dagen op 7.
Als ze die job zo graag doet zou dit geen probleem mogen zijn denk ik dan.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

waarom dit leefbare bedrijf niet samen met Dieter overnemen en eventueel een boekhouder aannemen voor het zakelijke gedeelte.?
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Bij een ander taxi bedrijf zal ze natuurlijk niet de privileges krijgen die ze bij haar dochter wel kreeg natuurlijk.

Privileges zoals tijdens de werkuren even op de Withoeve binnen springen voor een koffie met haar Didi, of zoals het een tijdje geleden (toen ze nog dik bevriend was met Marianne) was tijdens de werkuren privé-chauffeur spelen én gaan shoppen met haar vriendin. Of - en dat is de belangrijkste - zélf haar uren kiezen.
0 x
Plaats reactie