Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

Als het inderdaad Adil was, is het logisch dat hij in shock rap is weggevlucht. Maar mij verbaast dan wel dat hij niet meteen is beginnen spreken of, zoals in een ander topic werd aangehaald, zich kenbaar heeft gemaakt. Adil is niet het type persoon dat erg snel in paniek raakt vanwege een onverwachte reactie, dus het lijkt me straf dat hij niets gedaan zou hebben om Frederieke gerust te stellen.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1371
x 1727
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Vond de dialoog tussen Karen en Marianne toch weer zo voorspelbaar! Snuivende actie en snijdende tegenreactie!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

We zagen (denk ik) op de achtergrond dat Frederieke en Adil samen naar de berging verdwenen. Wat ze daar hebben gedaan, weet ik niet, maar er zal wel DNA van Adil gevonden
worden op het lichaam van Frederieke. Misschien hebben ze dan ruzie gekregen, is Adil kwaad weggegaan en is Jasper dan binnengekomen? Ik acht Adil alleszins niet in staat tot doodslag.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: do 02 jan 2020, 11:19 Vond de dialoog tussen Karen en Marianne toch weer zo voorspelbaar! Snuivende actie en snijdende tegenreactie!
Vond ik ook. Heel geforceerd en voorspelbaar allemaal. En hoewel iedereen wel weet dat Marianne niet bepaald de meest genuanceerde vrouw is als het op spontaan haar mening geven aankomt, vond ik veel van haar opmerkingen echt bijna tenenkrommend en onfatsoenlijk op een nieuwjaarsfeestje. Alsof ze zich van tevoren al bewust had voorgenomen het voor sommige mensen zo ongezellig mogelijk te maken.
Welk normaal mens doet zoiets nou? :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1371
x 1727
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Christel schreef: do 02 jan 2020, 15:29 Welk normaal mens doet zoiets nou?
Ja, weinig respectvol voor de gastvrouw en ook : Robin zal z'n oma toch niet leren kennen als de meest sociale persoon. En dan krijgt ze nog een kop met de tekst: liefste oma! Was niet aan haar besteed op dat moment! :thumbdown:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 936
x 1497

Bericht door heidiw »

Christel schreef: do 02 jan 2020, 15:29 Welk normaal mens doet zoiets nou?
Dat is de normaal volgens Marianne Bastiaens :yup:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Icarus123 schreef: do 02 jan 2020, 12:42 Ik acht Adil alleszins niet in staat tot doodslag.
Het was ook geen doodslag. Het was een schermutseling waarbij Frederieke haar evenwicht verloor en slecht viel. Haar dood was een ongeluk.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Coke in het keukenkastje bij Waldek. Jasper had zomaar een voorgevoel dat de politie in dat kastje ging zoeken. :roll:
Hij wist blijkbaar ook dat Adil daar woonde. :roll: :roll:
0 x
marliesvdw
Nog geen rang

Bericht door marliesvdw »

Of Jasper had een paar dingen verkeerd ingeschat: hij wilde Thilly vermoorden en Waldek framen, maar hij heeft zich vergist en Frederike vermoord en nu dus Aldek geframed
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1668
x 2577

Bericht door satine »

jessie V. schreef: vr 03 jan 2020, 21:25 Coke in het keukenkastje bij Waldek. Jasper had zomaar een voorgevoel dat de politie in dat kastje ging zoeken.
Misschien heeft Jasper dat poedertje daar gelegd in de hoop dat Waldek het zou vinden en dat dit het einde van de relatie met Thilly zou zijn? :denk:

Edit:
Blijkbaar lag het poedertje in 1 van de slaapkamers (of de badkamer).
Laatst gewijzigd door satine op za 04 jan 2020, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Trouwe kijker
Nog geen rang
x 113
x 27

Bericht door Trouwe kijker »

Coke heeft toch helemaal niks te maken met die moord in dat café :roll: Ze deden net of ze Amerika ontdekt hadden! :lol: :crazy:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

marliesvdw schreef: vr 03 jan 2020, 23:10 Of Jasper had een paar dingen verkeerd ingeschat: hij wilde Thilly vermoorden en Waldek framen, maar hij heeft zich vergist en Frederike vermoord en nu dus Aldek geframed
Denk ik niet. Wat in het café gebeurde was geen moord of zelfs poging daartoe. Niet elke dood is een moord. Frederieke verloor haar evenwicht toen ze zich verdedigde en viel verkeerd. De persoon in de overall schrok ook echt van wat er gebeurde. Hij had duidelijk niet de intentie om haar te doden.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Heel teleurstellende aflevering. Alweer een serieuze karaktermoord gepleegd. Olivia die Arne veel ergere dingen vergaf en ook de fouten van Tamara en Bob opzij legde en er terecht in blijven is geloven dat die twee konden herenigd worden verbreekt nu ineens haar langdurige relatie voor één fout van Lowie. Kan mij echt niet van de indruk ontdoen dat deze ontwikkeling alleen maar ontstond omdat het de scenaristen goed uitkwam. En ik vraag mij af wie die achterbakse persoon is die Olivia heeft ingelicht?? Wat heeft die daar nu mee gewonnen? Wat kunnen genieten van Lowie zijn miserie???
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

tvx1 schreef: zo 05 jan 2020, 21:37 Alweer een serieuze karaktermoord gepleegd. Olivia die Arne veel ergere dingen vergaf en ook de fouten van Tamara en Bob opzij legde en er terecht in blijven is geloven dat die twee konden herenigd worden verbreekt nu ineens haar langdurige relatie voor één fout van Lowie.
Goh...karaktermoord? Ik weet niet...

Het is de tweede keer dat Lowie haar bedrogen heeft, uiteindelijk, en niet iedereen vergeeft hun partner dat meerdere keren. Ik denk dat bijvoorbeeld Simonneke daarin een heel grote uitzondering is, en ook mensen die behandeld zijn zoals Tamara gaan niet standaard terug naar hun ex. Wat dat betreft denk ik dat Bob heel veel geluk heeft gehad, net zoals Frank al heel vaak geluk heeft gehad, zoals hij zelf al opmerkte tegenover Lowie.
Olivia is zeker vergevingsgezind, maar ik kan me wel voorstellen dat daar toch ook ergens grenzen aan zitten.

Daarbij heeft Olivia dat nieuws net vernomen, dus het kan ook gewoon haar eerste reactie zijn. Misschien denkt ze er nog wel eens rustig over na als de eerste boosheid gezakt is?

En tenslotte: haar gedrag van de laatste weken liet al wel zien dat hun relatie sowieso niet echt lekker verliep. Het is geen bijzonder goed teken als iemand maar met moeite tijd vrij maakt voor zijn/haar partner als je zo'n eind uit elkaar woont en elkaar bijna nooit ziet. Het is nu Lowie die is vreemdgegaan en dat is de druppel geweest, maar voor hetzelfde geld was de hele boel na verloop van tijd anders toch wel doodgebloed. Ik denk dat dat zeker ook meeweegt, zowel met het vreemdgaan van Lowie, als de manier waarop Olivia er een eind aan gemaakt heeft...

Wat ik wél heel jammerlijk vind, is dat een ander het tegen Olivia gezegd heeft en Lowie niet eens zelf de kans kreeg. Ook het feit dat zowel Adil als Tamara kandidaat waren om het door te brieven en dat ook Bob meteen met een oordeel klaar stond, vind ik best wel waardeloos.
Dat vind ik dan ook het meest frappante aan het hele gebeuren, en dat geldt niet alleen voor het vreemdgaan van Lowie maar ook voor andere situaties de laatste tijd: vriendschappen worden daar blijkbaar vrij eenvoudig opgepikt en weer aan de kant geschoven, net naar gelang het uitkomt.
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

De filmpjes die Tim en Lexi bekeken, denk ik niet dat dit echt in het voordeel van Thilly en Waldek gaan spelen, integendeel denk ik.
0 x
Plaats reactie