satine schreef: vr 22 nov 2019, 09:19
En ja, Paulien gaat door met dingen die ze goed kan - en graag doet.
En ze loopt weg van alles wat haar niet zint.
Hoe een ander zich daarbij voelt en of dat anderen in nauwe schoentjes brengt, dat is niet haar probleem.
En dat vind ik voor iemand van haar leeftijd behoorlijk onvolwassen.
Dat vind ik ook. En niet alleen onvolwassen, maar ook ontzettend egoïstisch.
Ik heb Paulien lang een leuk personage gevonden, totdat ze een paar jaar geleden een relatie kreeg met Adil. Vanaf die tijd draait alles alleen nog maar om
haar. Er is niks "warms" meer aan, en dat lijkt alleen maar erger te worden.
De manier waarop haar relatie met Adil is afgelopen, heeft haar in mijn ogen uiteindelijk de das om gedaan. Ik kan haar echt niet meer uitstaan...
Natuurlijk is het verschrikkelijk wat haar allemaal overkomen is. Maar alleen al het feit dat ze geen moment naar haar omgeving gekeken heeft toen dat alles gebeurde (ze was tenslotte niet de enige die er last van had), en er achteraf zelfs geen seconde op teruggekomen is toen het weer wat beter met haar begon te gaan, laat in mijn ogen zien dat Paulien echt alleen zichzelf ziet. En dat vind ik een redelijk walgelijke karaktertrek.
En dan laat ik haar werkhouding nog buiten beschouwing, want ze lijkt inderdaad totaal niet tegen wat voor kritiek dan ook te kunnen. Bob reageerde vrij lomp, maar dat doen klanten wel vaker. Het zou eruit zien als alle bedrijven dan maar gewoon af zouden haken.