Paulien Snackaert (Tina Maerevoet)

Gesloten
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tiboko schreef: do 12 sep 2019, 12:24 Dat Paulien de ene week op een dak staat om eraf te springen en twee weken nadien haar leven weer terug opneemt, is behoorlijk vreemd. Misschien hebben ze (zonder het te melden) een tijdsprong gemaakt van twee jaar of zo
Maar nee, zo gaat dat in Thuis: de ene dag een zware depressie en de ander dag alweer levensmoed te koop!
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ze kunnen ook niet zo'n heel proces laten zien. Dat zou pas saai worden.
Waar ik me bij Paulien nog steeds over verbaas is het feit dat ze in een vloek en een zucht Adil de laan uit heeft gestuurd. En hem blijkbaar volledig uit haar leven en haar gedachten heeft geveegd. In geen enkel gesprek over haar problemen komt hij ter sprake. Heel vreemd.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

jessie V. schreef: za 21 sep 2019, 10:12 Ze kunnen ook niet zo'n heel proces laten zien. Dat zou pas saai worden.
Nee, dat klopt.
Maar ze hadden het wel realistisch kunnen houden en haar een tijdje kunnen laten opnemen.

Nu wordt de boodschap gegeven: neem wat pillen, praat eens met je huisdokter, ga eens naar buiten en alles is binnen de maand opnieuw ok.
Terwijl dat gewoon niet realistisch is, verre van.
Dit maakt het onbegrip voor mensen die echt in een depressie zitten, alleen maar groter en dat is echt heel jammer.
En die mensen zelf, die voelen zichzelf alleen nog waardelozer, als ze zien hoe snel het bij anderen gaat en bij hen niet.
En het is niet de eerste keer dat een 'depressie' snel-snel wordt afgehandeld.
Als je het niet goed kan brengen, blijf er dan af - denk ik dan. :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Terug naar Paulien:
Inderdaad, heel vreemd. Er wordt met geen enkel woord over gerept, door niemand - ook niet door haar zogenaamde therapeute Ann.
Ze komen elkaar ook nooit tegen, ook niet toevallig - terwijl ze wel in hetzelfde dorp wonen.
Maar dit bewijst misschien hoe groot haar liefde voor hem echt was?
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

jessie V. schreef: za 21 sep 2019, 10:12 Ze kunnen ook niet zo'n heel proces laten zien. Dat zou pas saai worden.
Ook de omgang met Adil hoort bij mijn bedenkingen ivm het veel te snel verwerken van de (zware?)depressies in Thuis. Een depressie verslaan is echt niet saai... maar misschien wel te moeilijk om weer te geven? En tijdrovend... :denk:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat laatste is het zeker. Moeilijk weer te geven. Maar Thuis is nog steeds een soap en geen voorlichtingsprogramma. Het is jammer dat veel mensen geen onderscheid kunnen maken. En dat die mensen waarschijnlijk voor hun eigen problemen een oplossing of juist het tegenovergestelde daarvan, denken te vinden in een soap. Je leest toch vaak dat de makers van Thuis experts betrekken veel moeilijke situaties.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

jessie V. schreef: za 21 sep 2019, 11:49 Je leest toch vaak dat de makers van Thuis experts betrekken veel moeilijke situaties.
Ja, en juist daardoor heb ik het vaak moeilijk als ik merk dat één en ander helemaal onrealistisch wordt weergegeven.
0 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 53
x 83

Bericht door catherine »

Paulien sprak openhartig tegen Rosa gisteren. Ze heeft niet veel aan haar familie, maar haar (nieuwe) vrienden zijn nu haar familie.
Mogelijk gaat ze zich nu niet aan Kobe vastklampen zoals ze met Tim heeft gedaan? Dat zou wel eens risky business kunnen worden..
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

catherine schreef: do 26 sep 2019, 12:56 Mogelijk gaat ze zich nu niet aan Kobe vastklampen zoals ze met Tim heeft gedaan? Dat zou wel eens risky business kunnen worden..
Die bedenking heb ik me ook wel even gemaakt, totdat ik haar gezicht zag gisteren toen Kaat en Kobe thuis kwamen van hun avondje uit. Ze leek oprecht geamuseerd door hun vrolijke stemming en leek totaal niet jaloers o.i.d.
Hopelijk blijft dat zo, en krijgt Paulien eerst rustig de kans om aan zichzelf en haar geestelijke gezondheid te werken voordat ze zich weer op een nieuwe liefde stort. Ik vind het heel mooi om te zien hoe ze nu enthousiast bezig is met haar foto's en langzaamaan en op een serene manier weer wat positiever naar de dingen kijkt :yup: :thumbup:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Paulien en Kobe, ik blijf het raar vinden
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Kiki_Dee schreef: di 05 nov 2019, 20:33 Paulien en Kobe, ik blijf het raar vinden
Op zich niet raar dat het klikt, wél raar dat Paulien zo snel na haar zware crisis alweer wil gaan samenwonen.

Dat Stan merkwaardig snel weer beter werd, is nog aannemelijk, gezien de vele therapie sessies die hij inmiddels afwerkte. Maar Paulien - die op de rand van de afgrond stond - heeft buiten wat babbels met Ann géén therapie gehad en nu lijkt het wel alsof ze bijna terug de oude is (nieuwe liefde, nieuwe job...). Beetje onrealistisch.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Misschien zich wat meer op haar foto's en andere professionele opleidingen, bezigheden storten dan in een toch nog wat labielere geestelijke toestand, een nieuwe relatie aangaan en al direct gaan samenwonen.
Eerst zichzelf wat versterken en daar is dan soms minder plaats voor een nieuwe partner.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

En Paulien neemt medicatie.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tiboko schreef: wo 06 nov 2019, 01:24 Beetje onrealistisch.
Beetje maar? :lol:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik denk dat ik Paulien nog nooit zo vrolijk heb gezien als gisteren.
Ik ben blij dat ze wat gebeurd is, achter zich kan laten, maar toch vind ik dit een vreemde wending.

Ze krijgt een kans om iets nieuws te proberen, grijpt die, mag op kosten van Boowie een speciale cursus gaan volgen, krijgt tegenwind en geeft het dan maar op.
Want ze doet het niet graag.
Dat mensen in haar geloofden en hun nek uitstaken voor haar, dat er kosten gemaakt zijn, dat Boowie met een deadline zit en nu nog iemand anders moeten gaan zoeken, dat is allemaal niet belangrijk.
Nee hoor, Pauleke gaat fluitend een taart maken.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Pauleke doet alles de laatste tijd fluitend zonder nog maar een keertje achterom te kijken, lijkt het wel. Of het nou haar verbroken relatie met Adil is, of inderdaad die kans waar ze met vol enthousiasme aan begonnen is en die ze al na 1 weerwoord weer zo uit het raam gooit: ze neemt er afscheid van alsof het niks is. Heel raar allemaal... :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gesloten