Personage waar ik mij het meest aan erger

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door satine » wo 12 jun 2019, 11:28

daffy duck schreef:
wo 12 jun 2019, 10:20
Ik vind dat slachtoffers van gelijk welke situatie ook nog altijd het recht hebben om te zeggen hoe ze zich voelen na een dergelijke behandeling.
Dat vind ik ook, maar je moet ook bepaalde dingen kunnen los laten, of je eindigt verbitterd en zwartgallig.
Blijkbaar kan Kaat dat beter dan Simonne en zij is toch meer slachtoffer (geweest) dan haar moeder.
Ik vind Simonne de laatste tijd ook erg bitsig, altijd die verbeten trek rond haar mond.

Sinds ze terug samen is met Frank na het Waldek-verhaal heb ik vaak de indruk dat ze niet gelukkig is, hoe vaak ze ook zegt dat ze haar Baby zo graag ziet.

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » wo 12 jun 2019, 14:47

^ Dat is het ook vooral; dat bitsige. De "oude" Simonne vond ik dat veel minder hebben...

In het geval van Dries pakt ze met haar bezwaren bovendien vooral Tamara, die aan dat hele gebeuren niks kan doen en die ook slachtoffer geworden is van het gedrag van Paulien. Dat meiske is hoogzwanger en heeft alleen Dries om op terug te vallen. Dus tsja, dan denk ik wel dat het Simonne zou sieren als ze een keer met haar hand over haar hart zou strijken, zeker ook omdat Kaat zelf nergens moeilijk over doet.

Een grote ergernis is het ook totaal niet, maar het is wel iets wat me de laatste tijd hoe langer hoe meer opvalt aan Simonne (en niet op een positieve manier), da's alles... ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

daffy duck
Poster rang 3
Poster rang 3
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 12 jun 2019, 16:55

Christel schreef:
wo 12 jun 2019, 14:47
Simonne (en niet op een positieve manier), da's alles...
Ja, da's waar, ze is niet meer het 'happy' Suske van weleer!
Maar waar ik mij aan ergerde gisteren: Tom. In Westvlaanderen zeggen ze: tootentrekker! :happy-smileygiantred: Opeens, out of the blue, komt hij daar met een boeket bloemen, omdat hij het voelt branden achter z'n lurven door die advocate! Maar is het gemeend?? Ik denk het niet! :denk:
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Tiboko » wo 12 jun 2019, 18:43

Ik vind het allemaal redelijk belachelijk.

Nancy die Tom wou vergeven, maar dan komt Marianne op de proppen en die zegt "nee hoor, hij moet en zal gestraft worden".

Nancy die straks naar de psycholoog trekt omdat ze er een trauma heeft aan overgehouden.

Nancy die hoopt op een vette schadevergoeding.

Bewijzen zijn er uiteraard niet, want geen getuigen - maar dat belet het Thuis-volkje niet om de rechtbank weer overuren te bezorgen, want ja - er moet en zal een zaak van gemaakt worden.

Dan heb je Tom. Heeft een hele week nodig om sorry te gaan zeggen en dan ook nog alleen maar omdat zowel Peter als Karin hem daartoe euh dwingen.

En zo gaat dat maar door...

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » wo 12 jun 2019, 18:54

daffy duck schreef:
wo 12 jun 2019, 16:55
Maar is het gemeend??
Ba nint, zeggen ze alhier.;-)
Maar afgezien daarvan had Marianne er zich verder niet moeten mee bemoeien. Maar ja, 't is ook al lang "ons Marianne" niet meer die we te zien krijgen, hé?

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » do 13 jun 2019, 10:34

Wat mij betreft is het een opeenstapeling van dingen;
ik heb me in eerste instantie gestoord aan de reacties van de hele omgeving van Nancy, toen ze over haar toeren thuis kwam nadat Tom haar gekust had. Zo'n afgedwongen kus is NIET normaal en ook totaal NIET grappig, maar kennelijk vond niemand het de praat waard. Tom had Nancy gekust en dat feit alleen al is blijkbaar een giller, want waarom zou Tom in vredesnaam Nancy willen kussen?
Alsof Nancy dat niet waard is of zo, en Tom zich verlaagd heeft.
Van een grove belediging gesproken...

Vervolgens komt Marianne dan op de proppen, die een eitje te pellen heeft met haar zoon omdat hij en zijn nieuwe vriendin haar een beetje voor de gek gehouden hebben. Marianne heeft zo'n beetje haar levenswerk gemaakt van de carrière van haar zoontje, want hij moest en zou toch zo op haar vader zaliger lijken en de eer van de (advocaten-)familie hooghouden, maar nu ze dan een beetje boos is om een grapje, vindt ze het blijkbaar ineens geen probleem om zijn carrière publiekelijk en voor de rechtbank door het slijk te halen? :crazy:

En om het af te maken hebben we daar Peter, die Tom jarenlang uitgekotst heeft maar nu ineens toch weer bevriend met hem is. Zodanig dat hij in eerste instantie zijn schoonmoeder niet eens wilde helpen. Had hij zich even een klein beetje in de situatie gemengd, dan had alles nog met een sisser af kunnen lopen, want dan had hij een vinger in de pap kunnen houden en de boel kunnen sussen.
Maar nee...; hij komt nu pas een beetje in actie, nu Marianne ineens met een soort pitbull op de proppen komt, en gaat Tom dan waarschuwen terwijl hij met Karin op kantoor zit. Was Karin niet zo'n beetje de aartsvijand van Peter? Ook geen probleem meer zeker? :-?

Het is niet dat ik me echt erger aan 1 persoon in het bijzonder in dit hele verhaal.
Ik denk dat ik me de laatste tijd vooral erger aan het egoïsme van sommige personages...

ThuisStan123
Nog geen rang

Bericht door ThuisStan123 » do 13 jun 2019, 11:28

Met een pitbull op de proppen komt... Daar moet ik echt wel mee lachen. Niet verkeerd bedoeld, hoor, ik vind het gewoon goed gezegd :thumbup:

Nu ken ik de exacte situatie niet omdat ik even niet meer gekeken heb, maar zoals je het nu vertelt doet het mij wel érg veel aan de Kampioenen denken.

Kiki_Dee
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Kiki_Dee » do 13 jun 2019, 12:18

De scenaristen willen zich gewoon terug in de boekskes schrijven net zoals het Franky-Kaat verhaal, de euthanasie van Luc, Marieke die kwam voor Luc zijn behoeftes te vervullen en Stan die zijn moeder mishandeld.
Daar erger ik mij aan, Tom dat plots Nancy zou kussen is zo onvoorstelbaar
I do not have a bitch resting face. I am a mom. I just have a bitch face. There is no resting going on here!

satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door satine » do 13 jun 2019, 13:36

Kiki_Dee schreef:
do 13 jun 2019, 12:18
Tom dat plots Nancy zou kussen is zo onvoorstelbaar
Maar het gebeurt wel en vrouwen die er 'wat minder goed' uitzien (lees: geen hot chick) worden dan vaak niet geloofd.
Alsof iemand die zo zat was als Tom op zo'n moment kieskeurig is.
Hij weet waarschijnlijk niet eens meer hoe hij thuis geraakt is.
En ja, Nancy reageert vaak veel feller dan anderen, maar potverdorie - iedereen vindt het blijkbaar de grap van het jaar.
Wat het allesbehalve is. :nope: :nope: :nope:

Het enige wat zij vroeg was wat erkenning, maar in plaats daarvan wordt ze (nog net niet) uitgelachen.
Want lachen om 'de fratsen van Tom', is ook lachen met Nancy.
Toen Arne Femke probeerde te kussen, heb ik niemand zien lachen, integendeel.

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » do 13 jun 2019, 14:17

ThuisStan123 schreef:
do 13 jun 2019, 11:28
Nu ken ik de exacte situatie niet omdat ik even niet meer gekeken heb, maar zoals je het nu vertelt doet het mij wel érg veel aan de Kampioenen denken.
Oei, dat is toch niet de bedoeling iig :razz: Die vergelijking kan ik zelf eigenlijk totaal niet trekken in het geval van deze verhaallijn. Het wordt niet grappig gebracht en is ook niet grappig bedoeld volgens mij. Het kwam eerder triest over dat Nancy niet serieus genomen werd en nog triester hoe iedereen er vervolgens op gereageerd en ingespeeld heeft. Inmiddels zijn de poppen aan het dansen omdat ze het allemaal veel te ver hebben laten komen, maar niet op een leuke manier. Het ziet er eerder naar uit dat Nancy hoe langer hoe meer in paniek raakt en van het pad af raakt, vooral nu er ook een psycholoog bij betrokken is...

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Tiboko » do 13 jun 2019, 14:21

satine schreef:
do 13 jun 2019, 13:36
Het enige wat zij vroeg was wat erkenning, maar in plaats daarvan wordt ze (nog net niet) uitgelachen.
Want lachen om 'de fratsen van Tom', is ook lachen met Nancy.
Wat me ook verbaasde over dat "lachen om" was dat ook Dieter hieraan meedeed.

Zag hij het dan ook zo onwaarschijnlijk dat iemand "zijn" Nancy wou kussen?

Wat Peter betreft, we weten al lang dat die verschillende maatstaven hanteert, naargelang wie er in het spel is.

Femke - untouchable. Zijn schoonmoeder? Die mag al blij zijn dat zij op de Withoeve "mag" wonen.

daffy duck
Poster rang 3
Poster rang 3
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 13 jun 2019, 16:45

Judith...van seute naar leute! :laughing-rollingred: :romance-caress: De bokstrainer binnendoen?? Ze zou beter haar zoontje in de touwen hangen! :thumbup:
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

ThuisStan123
Nog geen rang

Bericht door ThuisStan123 » do 13 jun 2019, 17:23

Ach, alleen het karikatuur van sommige personages doet le aan de Kampioenen denken hoor, Christel. Ik weet wel dat het voor de rest teserieus is om die twee te vergelijken. :smile:

Ik wist wel dat er iets met die boksleraar zou gebeuren, maar dat uitgerekend Judith hem wil binnen doen? Komaan zeg, ze kan niet eens haar mannetje staan tegenover Stan.

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » do 13 jun 2019, 18:05

ThuisStan123 schreef:
do 13 jun 2019, 17:23
Ik wist wel dat er iets met die boksleraar zou gebeuren, maar dat uitgerekend Judith hem wil binnen doen? Komaan zeg, ze kan niet eens haar mannetje staan tegenover Stan.
Dat is ook appelen met peren vergelijken, hé?
En om terug naar het onderwerp te gaan: ik heb mij gisteren onnoemelijk geërgerd aan de schijnheilige Leo. Zit hij zelf Marianne vierkant uit te lachen/uit te dagen en gaat daarna dan net niet zitten bleiten bij Tamara. Moe je nu ne keer weten wat die stoute Marianne nu weer gedaan heeft? *kots* Leo, onnozel klein manneke! :boo:

ThuisStan123
Nog geen rang

Bericht door ThuisStan123 » do 13 jun 2019, 19:01

Sorry, die boksleraar heeft niet eens een verleden met Judith. Het is inderdaad een slechte vergelijking.

Plaats reactie