Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Je zag wel later in de aflevering hoe hij Judith bij haar pols vasthield. Het kan ook zijn dat hij zijn eigen macht wat onderschat.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Tarless
Nog geen rang

Bericht door Tarless »

Ik denk dat de moeder van Dries niet dood is...
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Geen idee wat er gebeurd is bij Judith maar het is des soaps dat na een kus alles in de sacoche is
om het met Frank te zeggen. We zullen zien waar Judith die blauwe plek haalde.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Interessante aflevering. Het viel wel op dat er nog al wat armen en handen van personages nadrukkelijk in beeld werden gebracht. Niemand die echter verwondingen heeft, dus benieuwd waar dit naartoe gaat.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Wat ik me al een tijdje afvraag. Waarom zijn de nieuwe personages in Thuis altijd creepy randgevallen ? Het lijstje wordt wel erg lang (Arne met al zijn trauma's en gebreken - Kobe die Kaat bijna dood sloeg, maar zich nu herpakt heeft - Lander die een overvaller/moordenaar bleek - Bill die een alcoholverslaving heeft - Sorina die aan de pillen zat en op zijn zachtst gezegd redelijk weird was - Dries die wraak wil nemen om iets uit het verleden - Christine die geobsedeerd is door Bob en wellicht ook compleet krankjorum - Nuria die haar baby in de steek liet.

En dan zijn er ook nog Floris, Tanja en co waarover we nog niet echt weten wat hen allemaal scheelt :doh:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Tiboko schreef: di 26 feb 2019, 00:19 Nuria die haar baby in de steek liet.
Het was wel iets genuanceerder dan dat.

Wat de aflevering van gisteren betreft:
zouden ze ons willen doen geloven dat Christine 's nachts bij Bob langs kwam om zichzelf een alibi te verschaffen?
Had ze daarom die leren handschoenen aan en droeg ze 's ochtends een sjaaltje rond haar nek?

Dan scheelt er toch iets serieus met het tijdsbesef van de schrijvers.
Karin wordt overvallen tussen het einde van het (namiddag-)bezoekuur en het avondeten.
En Christine komt bij Bob binnen 'in het holst van de nacht'.
Ik dacht dat iemand (Sam / Olivia?) iets zei van 3 uur.
Dan is ze wel erg lang onderweg geweest en heeft ze aan dat 'alibi' niks.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik denk dat er een paar ernstig aan het ontsporen zijn.
Ten eerste onze Tom, die maar blijft brullen dat Dries gearresteerd moet worden
Dan onze Bobbie, die de meest imbeciele fratsen uithaalt.
en niet te vergeten Tamara. Die als een lammetje achter Dries aanloopt. En hem dan ook de vader laat zijn van haar kind. Of dat zomaar gaat :lol:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: di 26 feb 2019, 09:29 Karin wordt overvallen tussen het einde van het (namiddag-)bezoekuur en het avondeten.
Die aanval vond wel wat later plaats dacht ik. Het was toch echt wel avond wanneer dat bezoeker eindigde en Karin zei dat ze al ging slapen. En tegen de volgende scène waarin de aanval plaatsvindt kunnen er gerust weer wat uren voorbij gegaan zijn.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

jessie V. schreef: di 26 feb 2019, 21:04 Die als een lammetje achter Dries aanloopt. En hem dan ook de vader laat zijn van haar kind. Of dat zomaar gaat
Dat Tamara Dries vraagt om haar kind te erkennen als zijn dochter zodat hij dus vader wordt is puur om Bob een hak te zetten, niks meer en niks minder, is zij niet beschaamd? :mad: :naughty:
Dat zal zeker niet zo maar gaan, sterker nog Bob gaat het er niet bij laten, hij zal zeker een DNA test laten opeisen voor de rechtbank.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Dat gaat wel zomaar, het enige wat Dries en Tamara moeten doen is even langs de burgerlijke stand gaan.
Is op een paar minuten gefikst.
En ja, Bob kan dat aanvechten voor een rechtbank, maar dat is iets van lange adem.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

tvx1 schreef: wo 27 feb 2019, 00:25 Die aanval vond wel wat later plaats dacht ik. Het was toch echt wel avond wanneer dat bezoeker eindigde en Karin zei dat ze al ging slapen.
Ze zei dat ze even ging rusten, waarop de verpleegster zei dat het eten met een uurtje zou komen.
Dan kan het dus nog niet zo heel laat op de avond geweest zijn... :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Bovendien kan je na de bezoekuren niet zomaar in en uit het ziekenhuis hé, dat is via een speciale nachtuitgang/spoed.

Ook raar dat Christine geen schrammetje had, dus kan zij onmogelijk de aanvaller zijn.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

Christel schreef: wo 27 feb 2019, 09:55 Ze zei dat ze even ging rusten, waarop de verpleegster zei dat het eten met een uurtje zou komen.
Dan kan het dus nog niet zo heel laat op de avond geweest zijn...
Avond? Zeg maar in de late namiddag, in de ziekenhuizen wordt het avondeten reeds om 17 uur opgediend.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

satine schreef: wo 27 feb 2019, 09:54 Dat gaat wel zomaar, het enige wat Dries en Tamara moeten doen is even langs de burgerlijke stand gaan.
Is op een paar minuten gefikst.
Ha zo, dus als ik getrouwd zou zijn dan zou mijn vrouw aan een wildvreemde vent kunnen vragen om ons kind erkennen, denk ik toch niet.
Om te beginnen zou ik daar niet mee akkoord gaan en zou ik daar verzet aantekenen.
Ik zou dan hetzelfde kunnen doen nl: aan een wildvreemde vrouw vragen om mijn kind te erkennen, ik denk niet dat mijn vrouw daar ook akkoord mee zou gaan en de nodige maatregelen treffen om dat te beletten.
Dat zou nogal een goeie zijn dat dat allemaal zomaar gaat.
0 x
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2
x 33
x 11
Contacteer:

Bericht door Duimelijntje »

apestaart schreef: wo 27 feb 2019, 11:52 Ha zo, dus als ik getrouwd zou zijn dan zou mijn vrouw aan een wildvreemde vent kunnen vragen om ons kind erkennen, denk ik toch niet.
Om te beginnen zou ik daar niet mee akkoord gaan en zou ik daar verzet aantekenen.
Ik zou dan hetzelfde kunnen doen nl: aan een wildvreemde vrouw vragen om mijn kind te erkennen, ik denk niet dat mijn vrouw daar ook akkoord mee zou gaan en de nodige maatregelen treffen om dat te beletten.
Dat zou nogal een goeie zijn dat dat allemaal zomaar gaat.
even opgezocht
"De erkenning van een kind is een verklaring waarbij u duidelijk maakt dat er een band van vaderschap, moederschap of meemoederschap bestaat tussen uzelf en een kind. Door een kind te erkennen hebt u dezelfde rechten en plichten ten opzichte van uw kind als uw partner.
Een erkenning is niet altijd nodig. Een kind geboren tijdens het huwelijk heeft automatisch de partner van de moeder als vader of meemoeder."

Dus, binnen een huwelijk gaat zo een erkenning automatisch, maar aangezien Bob en Tamara niet getrouwd waren, zelfs geen samenlevingscontract, is dit dus niet van toepassing. Ik snap jouw voorbeeld dan ook niet zo goed.
Aangezien Tamara voor de wet alleenstaande is, kan zij dus per manier van spreken de melkboer vragen haar kind te erkennen, als die man dat wil doen, is dat voor de wet geen probleem. Bob kan dit uiteraard wel betwisten, als hij er van overtuigd is dat het zijn kind is.
0 x
Plaats reactie