Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Gesloten
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 692
x 532

Re: Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Bericht door jessie V. »

Jij kent hem blijkbaar wel erg goed. :denk:
Het verschil tussen Tamara (die voor het eerst moeder wordt) en de volwassen, door de wol geverfde Simonne is wel heel groot, hoor.
En dat Bob uiteindelijk zwichtte voor Christine is maar moeilijk te begrijpen.
We kunnen niet al zijn streken verbergen achter zijn al of niet aanwezige autisme.
Ik denk dat je Bob en Frank ook niet met elkaar kunt vergelijken. Frank zijn gedragingen worden door heel andere motieven ingegeven dan bij Bob.
Bob zijn manier van handelen nadat hij van mening was veranderd zal ook de schoonheidsprijs niet winnen.
En waardoor is hij van mening veranderd? Doordat hij hoorde dat hij een zoon zou krijgen en door een bijdehand jongetje in de klas van Christine? Ik heb nou al medelijden met dat kind.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

Had hij te horen gekregen dat hij een dochter zou krijgen dan ging hij waarschijnlijk niet van gedachte veranderen en nooit naar dat kind omkijken.
Hij is dan in zekere zin een seksist.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

apestaart schreef:Had hij te horen gekregen dat hij een dochter zou krijgen dan ging hij waarschijnlijk niet van gedachte veranderen en nooit naar dat kind omkijken.
Hij is dan in zekere zin een seksist.
Dat zijn toch redelijk zware verwijten en veroordelingen zonder echt bewijs. Mij lijkt het eerder dat het vernemen van het geslacht van het kind hem echt deed beseffen dat het om een mensje gaat. Over zijn kind.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Ik twijfel eraan. Hij begon pas te draaien toen hij hoorde dat het een zoontje wordt en toen hij zijn mini me Matteo zag. Maar bon, met Bob weet je inderdaad nooit.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

'Wat als Olivia zwanger is en jij mag je kind niet zien' tegen Lowie. Dat was appels en peren vergelijken. Tamara heeft hem meermaals de kans gegeven, maar hij weigerde... hij verdient het niet!
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Kiki_Dee schreef:Tamara heeft hem meermaals de kans gegeven, maar hij weigerde... hij verdient het niet!
Misschien niet, maar verdient het kind niet zijn vader te kennen? :denk:
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

satine schreef:
Kiki_Dee schreef:Tamara heeft hem meermaals de kans gegeven, maar hij weigerde... hij verdient het niet!
Misschien niet, maar verdient het kind niet zijn vader te kennen? :denk:
Misschien wat verkeerd verwoord. Hij zou beter terug proberen overeen te komen met Tamara. Als hij dan zijn zoon wil kennen, moet hij altijd met Tamara samenwerken. Via een rechtzaak maakt hij het alleen moeilijker. Als hij het geduld niet opbrengt om met Tamara overeen te komen, dan komen daar alleen maar vodden van ten koste van hun zoontje.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Dat zou inderdaad veel beter zijn. :yup:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Kiki_Dee schreef:Hij zou beter terug proberen overeen te komen met Tamara.

Als hij dan zijn zoon wil kennen, moet hij altijd met Tamara samenwerken.
Misschien de voorbije afleveringen nog eens terug bekijken. Hij heeft recent herhaaldelijk geprobeerd (zowel via sms als via bezoekjes aan de Frens) om met haar te praten. Zij weigert te praten en zei letterlijk (sms gisteren) "laat me met rust". Waarrna ze gezellig verder flirte met Dries.

Pas nadat ze schreef "laat me met rust" zei Bob tegen Karin dat ze moest doorgaan met de zaak.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Tja, Bob moet Tamara ook altijd gaan lastig vallen als ze aan het werk is.
Hij had veel beter eerst een berichtje gestuurd met de vraag om af te spreken buiten haar werkuren.
En bij een 'neen' had hij moeten volhouden en desnoods wat stroop smeren.

Maar zo is Bob niet, die sociale vaardigheid laat bij hem vaak te wensen over.
Ook omdat hij soms impulsief reageert en reacties van anderen vaak te letterlijk neemt en ze daarom niet goed kan inschatten.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Tiboko schreef:

Misschien de voorbije afleveringen nog eens terug bekijken. Hij heeft recent herhaaldelijk geprobeerd (zowel via sms als via bezoekjes aan de Frens) om met haar te praten. Zij weigert te praten en zei letterlijk (sms gisteren) "laat me met rust". Waarrna ze gezellig verder flirte met Dries.

Pas nadat ze schreef "laat me met rust" zei Bob tegen Karin dat ze moest doorgaan met de zaak.
Noem jij dat proberen en daar dan nog eens gaan zitten daten met Christine...
Geduldig afwachten en niet met een ander voor haar neus paraderen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef:

Misschien de voorbije afleveringen nog eens terug bekijken. Hij heeft recent herhaaldelijk geprobeerd (zowel via sms als via bezoekjes aan de Frens) om met haar te praten.
Dat klopt. Dat deed hij ineens toen hij zijn mening herzien had, en zijn eerste bezoekje was dan nog gezellig samen met Christine, wat uiteraard heel fijn gevallen is bij Tamara. :thumbup: Olivia heeft hem zelfs nog gewaarschuwd om dat niet te doen, maar dat interesseerde Bob niks.

Dat Bob contact wil met zijn kind, kan ik begrijpen. Dat hij een relatie met Tamara niet meer ziet zitten ook. Eerlijk gezegd snapte ik sowieso niet wat die 2 nog bij elkaar deden, met al het getrubbel wat er al was voorgevallen. Daarin gaat Tamara ook zeker niet vrijuit.

Maar waar ik niet tegen kan, is dat Bob zich heiliger als de paus voordoet w.b.t. het rekening houden met mensen (kijk maar eens wat voor moeite hij heeft gedaan om het Luc naar de zin te maken), maar dat hij dat alleen in de praktijk brengt als het hem uitkomt. Als de maat voor hem vol is, ruilt hij de ene vriendin bijvoorbeeld gewoon in voor de andere zonder met zijn ogen te knipperen en wil vervolgens dat de dingen NU volgens ZIJN wensen gaan verlopen. Dan wordt er ineens niet meer aan anderen gedacht.

Ik hoop toch dat hij er eens achter komt dat hij niet met voorwerpen te maken heeft, maar met mensen, en dat hij niet alles en iedereen naar zijn hand kan zetten. Zeker niet op stel en sprong wanneer het hem het beste uitkomt.
Iedereen kan wel rekening moeten houden met Bob's karakter, maar zoiets kent wel zijn grenzen. Daar kan hij zich niet eeuwig en altijd achter blijven verschuilen.

Rekening houden met elkaar, werkt wel 2 kanten uit...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef:Tja, Bob moet Tamara ook altijd gaan lastig vallen als ze aan het werk is.
Het probleem is dat sinds Paulien zwanger is en Olivia lesgeeft, Tamara zowat de enige is die zowel overdag als 's avonds dat café runt. Bob heeft natuurlijk ook een drukke baan (hij is veel op verplaatsing, daarom zit Tania daar).

De vraag is ook waarom Tamara - terwijl ze aan het werk is - wél even vijf minuten met bijvoorbeeld Olivia naar de privé kan en niet wanneer Bob aan de toog staat met de vraag "kunnen we even praten".

Vermits Dries daar tegenwoordig bijna full-time (oh wat grappig, hij werkt gratis) een handje toesteekt, moet dat best kunnen. Ik denk dus dat het eerder is omdat ze hem (voorlopig ??) niet meer wil spreken dat dit gesprek niet doorgaat. Ook zij zou trouwens even naar Bob kunnen toegaan, al was het maar om de zaak te kalmeren.

Maar wil ze dat wel ?
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Groot gelijk Christel !

Ik vind anderzijds wel dat Tamara wel met Bob zou mogen spreken ivm het kindje
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

johan1969 schreef:Groot gelijk Christel !

Ik vind anderzijds wel dat Tamara wel met Bob zou mogen spreken ivm het kindje
Dat vind ik ook, hoor! En ik vind Tamara ook zeker niet de gemakkelijkste.

Maar ik denk dat Bob misschien wel wat had kunnen bereiken als hij het even rustig de tijd gegeven had, als hij niet met zijn nieuwe vriendin in de Frens was komen paraderen en als hij Tamara niet meteen bij de eerste gelegenheid een advocate op haar dak gestuurd had.

Die zwangerschap duurt tenslotte nog wel even, dus ze zouden nog tijd genoeg gehad hebben om alles een beetje te laten bezinken en er dan rustig over te praten... ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gesloten