Ann De Decker (Monika Van Lierde)

Gesloten
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Re: Ann De Decker (Monika Van Lierde)

Bericht door ranske »

Los van dat ik Judith niet meer kan volgen dat die zo gehoorzaamt aan Ann.

- Tom en Ann waren onwetend van elkaar kandidaat koper voor het ouderlijk huis. Tom deed het hoogste bod, ging er wonen met Judith, Emma en Stan. Hij nam Marianne die na William aan de grond zat mee in huis.
Tot dat moment woonde hij met Judith, Emma en Stan in de loft. Daar gingen Ann en Mayra wonen.
Als dat klopt dan woont Ann nog in de loft, zij het als alleenstaande en werkt in het doktershuis.

- Zij woont er niet ! Wat heeft zij zich te bemoeien met Marianne ? Waarom gehoorzaamt Judith aan Ann ? Mama moet naar aloude gewoonte buiten. Even Judith inschakelen, hup Marianne is weg :eek:

- Bij Emma en Stan ligt het anders, in Marianne's voordeel.
- Straks Tom terug, zijn lesje geleerd. Goed dat hij eerst eens op de blaren moet zitten.:thumbdown:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

reda schreef:
Caligula schreef:Dat kan wel allemaal waar zijn maar zeg me nu eens een keer klaar en duidelijk waarom de vriendin van Ann niet op het trouwfeest mocht komen van Marianne en Tom?
Het kan allemaal wel waar zijn dat dat niet correct was van Marianne, alleen en dan? Dan is het ok dat Ann op die manier reageert?

Ann wist dat Jessica niet welkom was, Jessica zelf heeft meermaals aangegeven dat ze eigenlijk niet mee wou, Ann heeft met dit alles 0,0 rekening gehouden. Die snedige opmerking van Marianne was fout, zelfs degoutant en totaal geen excuus voor Ann om op die manier keet te schoppen. Zeg dan gewoon: kijk mens ik kies zelf mijn lief en als zij echt niet welkom is, dan zijn wij weg! Maar Ann kiest er voor zichzelf en Jessica voor schut te zetten, zelf beledigingen naar het hoofd van hun moeder te slingeren en dan nog eens de boel finaal te doen ontploffen.

Als Marianne haar opmerkingen ongepast waren, waren die van Ann dat ook en omdat Marianne het eerst deed, is geen excuus om het dan ook maar te doen. Ann had daar de keuze hoe zij er mee omging en koos om zelf te gaan schelden en natrappen, dat was niet noodzakelijk, dat was een keuze, waar Ann zelf verantwoordelijk voor is.
Dat ze haar moeder uitschold was evenzeer ongepast aangezien het op een trouwfeest was, maar daar zou je nog van kunnen zeggen dat Marianne het aan zichzelf had te danken. Judith heeft haar echter niks misdaan en Stan en Emma ook niet. Judith is hier meer gekwetst geweest dan Marianne en voor wat? Omdat haar lief niet wordt gewaardeerd!! Komaan zeg, zet U daar over.

Als Judith haar zo nauw aan het hart ligt, had ze dit eerder moeten zeggen. Ann heeft de ontrouw van haar broer niet bekend gemaakt aan Judith om Judith te beschermen of omdat ze het bedrog zelf zo fout vond, maar omdat ze zelf haar lief kwijt was (en dat heeft ze echt wel aan haarzelf te danken) en daar niet mee om kon. Ze heeft Jessica als een pop gebruikt, Jessica haar gevoelens volledig genegeerd en ze openlijk voor schut gezet op een feest waar ze niet gewenst was, heel terecht dus dat Jessica met zo iemand niet verder wil, dat is niet Marianne haar fout, dat is niet Tom zijn fout, dat is Ann haar fout. En daarom heeft Ann het verteld, niet omdat ze vond dat Judith het recht had het te weten, niet omdat ze vond dat Judith niet moest trouwen met Tom, want ze vertelt het nadat ze getrouwd zijn. Ann haar gedrag was op alle vlakken volledig fout en degoutant en getuigt van een verregaand egoïsme. Dat Judith hier in mee gaat, vind ik trouwens compleet ongeloofwaardig.

Marianne het kwalijk nemen dat ze zogezegd ‘de bal aan het rollen’ heeft gebracht, maar dan Ann het niet kwalijk nemen dat ze het al maanden wist, niks heeft gezegd en het dan op die manier, op dat moment van de daken roept, kan er bij mij echt niet in. Dan vind ik persoonlijk Ann haar gedrag echt wel erger.

Als Marianne dus niet ‘de bal aan het rollen’ had gebracht en Ann had gezwegen, was de trouw gewoon verder doorgegaan en wist Judith van niks. Ann had dan dus gezwegen, had Judith zonder probleem in het ongewisse gelaten, zoals ze al maanden deed, maar dat is blijkbaar allemaal niet zo erg. Maar dat Marianne een kwetsende opmerking geeft aan haar dochter, dat is een drama.
Ik vraag mij af als Judith dan later op een bepaald moment Tom en Karin betrapt zou hebben en er zou dan gebleken zijn dat Ann het al die tijd wist, had Judith dan ook zo vergevingsgezind geweest?

Als je weet dat de bruid bedrogen wordt door haar verloofde wacht je niet totdat de bruid haar trouwkleed aan heeft en al zeker niet tot na de trouw, om dat bekend te maken, dat heeft niks met Marianne of met Tom of met Karin of met Jessica of zelfs maar met het bedrog zelf te maken. Ann heeft ook kansen genoeg gehad om het Judith eerder te vertellen, maar koos er voor om dat niet te doen, maar omdat haar liefje van een paar weken niet welkom is, wordt alle fatsoen overboord gegooid en moet iedereen maar wijken: Judith, haar kinderen en familie.

Dat Ann het op dat moment heeft gezegd is enkel Ann haar verantwoordelijkheid en heeft er voor gezorgd dat Judith vernederd werd voor de ogen van haar familie. Anders had Judith zich ook vernederd gevoeld, maar was het alleszins niet voor de ogen van haar familie gebeurd, op haar trouwdag waar vrienden en familie op zijn uitgenodigd. Dat was gewoon niet nodig en er zijn geen excuses voor. Ann had het eerder moeten zeggen of had moeten zwijgen, zo simpel is het. Dat doet geen afbreuk aan het feit dat Tom de bedrieger is en met hem heb ik dan ook geen compassie, alleen iemand zich laten opmaken, zelfs effectief laten trouwen en dan op het feest met dat nieuws afkomen, is gewoon nodeloos miserie uitroepen en dat is in deze effectief Ann haar verantwoordelijkheid. En misschien moet ze ene keer in haar leven die ook eens opnemen....
Hier is geen speld tussen te krijgen. 100% hoe ik er ook over denk! Bravo, reda!
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

^ Ook ik kan niks anders dan me daar alleen maar voor de volle 100% bij aansluiten.
Ann is en blijft verantwoordelijk voor haar eigen daden, en mooi zijn die de laatste tijd echt niet. :nope:

En in plaats van dat ze het nu laat rusten, of liever nog dat ze zich ergens toch wat schuldig zou voelen over wat er gebeurd is, gaat ze gewoon verder met stoken. Ik zie totaal geen berouw richting Emma, Stan en Judith, maar enkel verbolgenheid over het feit dat Jessica weg is en een haat tegenover haar moeder die ze daar - voor de zoveelste keer - de schuld van geeft.
En dat terwijl Jessica toch duidelijk genoeg heeft uitgelegd dat het vooral aan Ann's eigen manier van doen lag dat ze een relatie verder niet zag zitten.

Ann kiest er maar weer eens voor om alle schuld bij anderen te leggen, en doet dat weer op een zo venijnig mogelijke manier. Wat is dat toch een verbitterde, zure vrouw geworden... :thumbdown:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Hoe kan Judith iemand die haar trouwdag kapotmaakt, dingen zegt die ze prive al lang had kunnen zeggen
nog verdragen ? Waarom durft Ann zich daar nog vertonen en wordt nog aangenomen ook ?
Hoe kan het dat Ann nu niet in de grond kruipt van schaamte en Judith ontwijkt ?
Aan al de degenen die vinden dat het Tom zijn schuld is antwoord ik dat dit natuurlijk zo is,
Ann haar gedrag was smeriger dan heel Tom zijn scheefschaatsen. Punt.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ho,niet akkoord hoor! Tom zijn schaatskunsten vind ik veel erger. Maar het zijn natuurlijk alle 2 kinderen van hun moeder en daarmee is veel gezegd denk ik zo.
0 x
Potentia Principatum
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

De manier waarop Stan reageerde op het voorstel van Judith dat Ann hem wel ging kunnen rijden naar zijn afspraak zegt genoeg zeker :shock: Ann kan zoete broodjes bakken bij Judith, eventueel bij Emma maar aan Stan bij Stan zal zij nog harde noten moeten kraken :twisted:
ranske schreef:

- Zij woont er niet ! Wat heeft zij zich te bemoeien met Marianne ? Waarom gehoorzaamt Judith aan Ann ? Mama moet naar aloude gewoonte buiten. Even Judith inschakelen, hup Marianne is weg :eek:
Gisterenavond helemaal hetzelfde gedacht
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ann die haar moeder buiten probeert te krijgen? Dat is haar vorige keer ook niet gelukt. Nu wel? Ik denk het niet.
0 x
Potentia Principatum
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Ik ben zeker dat het die feeks van een Ann niet gaat lukken ! Ik hoop dat Judith de tegenkantingen van haar kinderen gaat volgen .
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Hoe giftig kan iemand zijn? :shock:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:Hoe giftig kan iemand zijn? :shock:
Dat vraag ik me ook af :shock:
Zo'n verbitterd mens...

Ik was van de ene kant wel blij dat Stan het "gesprek" tussen haar en Marianne opving en met zijn ogen begon te draaien toen Ann zei dat Marianne een slechte moeder is. Hij ziet blijkbaar wel waar de schoen wringt en waar het Ann om te doen is, dus ik hoop dat hij daarin ook wat invloed kan hebben op Judith.
Want ik geloof niet dat Ann het gaat laten rusten. Ze heeft er blijkbaar haar missie van gemaakt om Judith zo ver te krijgen dat ze Marianne buiten gaat zetten. Wat ze Stan en Emma aandoet met haar gedrag, is blijkbaar maar bijzaak...

Je kunt maar ergens gelukkig van worden natuurlijk. :roll: :nope: :thumbdown:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Wat nog maar eens bewijst dat haat en liefde het exacte spiegelbeeld zijn van mekaar.
0 x
Potentia Principatum
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Dacht ik nu toch dat ze Marianne ging volgen naar het kantoor van Tom om hen af te luisteren. Maar kijk eens aan, ze werd zelf afgeluisterd. En dan nog door iemand die Marianne heel graag mag en een grote invloed op Judith heeft. Wie een put graaft... 't kan verkeren... en al dat, hoop ik.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

tvx1 schreef:Zeg, we hebben het hier nog altijd over een paar personages in een televisieserie, hé. Ge hoeft daar echt zo zwaar niet aan te tillen, hoor.
Fijn dat je ons er nog eens aan herinnert - dat het maar een programma is.
Want dat weten wij zelf niet. :roll:
Iedere fan tilt daar zo zwaar aan als hij of zij zelf wil.
En dat mag zij/hij hier kwijt. Daarvoor dient dit forum. Toch? Moderator bericht:
Daarvoor dient dit forum inderdaad, en wij stellen het juist op prijs als iemand inhoudelijk reageert en een mening onderbouwt. :thumbup:
De reactie van tvx1 is dan ook verwijderd, omdat deze persoonlijk is en daardoor tegen de regels van dit forum in gaat.
Ontopic:
Zozo, Ann laat er geen gras over groeien.
Haar ongelooflijk diepe liefde voor Jessica is wel snel weer over.
Zo echt was het dus...
Laatst gewijzigd door satine op vr 17 nov 2017, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Hoe laag is die gevallen zeg ! En dat voor een mama die dokter is ...
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Als die getatoeeerde dame een blijvertje is gaan de commentaren van Marianne niet op zich laten wachten.
0 x
Potentia Principatum
Gesloten