Ik vraag me toch wel af hoe lang ze Waldek daar eigenlijk kunnen houden met de bewijzen die ze nu hebben.
Het is waar dat ze allemaal tegen hem zijn, maar van de andere kant bewijzen ze nu ook niet zo heel veel...
Julia is nog altijd niet gevonden, dus het is niet duidelijk wat er precies met haar gebeurd is. De hoeveelheid gevonden bloed wijst nu ook niet bepaald op een moord of op het slepen met een lichaam. Daarbij is het toch op z'n minst heel vreemd te noemen dat Waldek en Simonne blijkbaar heel slordig geweest zijn met al dat bewijsmateriaal wat zo makkelijk gevonden wordt, terwijl ze het lichaam van Julia wél extreem goed verstopt hebben.
Daarbij komt dat het mes uit een keuken komt waar heel veel mensen het vastgepakt kunnen hebben. De vingerafdrukken van Waldek kunnen er bijvoorbeeld ook als enige op gevonden worden als de uiteindelijke moordenaar handschoenen heeft gedragen toen hij het daarna vast had. Voor de bebloede panty die ze bij Simonne gevonden hebben en de tas op de weg naar Polen, geldt eigenlijk hetzelfde: die heeft iedereen daar kunnen dumpen.
Volgens mij moet Waldek in dit geval eigenlijk wel wat kunnen bereiken met de dingen die hij zich herinnert. Het zou allemaal niet veel onlogischer zijn dan de theorie die de politie nu volgt...