Helemaal mee eens.Christel schreef:Marianne geeft gewoon haar mening/raad aan de hand van wat ze onder haar neus ziet voltrekken en aan de hand van wat Charité haar zelf verteld heeft. Net zoals alle andere mensen daar in huis, trouwens, die allemaal gewoon bezorgd zijn en het beste voorhebben met Charité en Joseph. Het is aan Charité zelf wat ze met al die meningen en met die raad doet, maar ik zie in elk geval echt niemand moeite doen om een wig te drijven tussen haar en haar man.
Ik heb het gevoel dat Marianne enkel aan Charitie dingen zegt om de ogen te laten open gaan van Charite,
en dat Marianne dus de beste bedoelingen heeft met Charite en dat het niets te maken heeft met bemoeien,
ik heb de idee dat Marianne wel wat veranderd is, maar velen zien dat nog niet zo.
En Marianne is ergens wel bijna de enige die het verhaal van Charite vanop een afstand kan beoordelen,
en zo'n mening is vaak zuiverder en eerlijker dan de mening van mensen die super dicht bij Charite staan,
waarmee ik niet wil zeggen dat de mening van de anderen over Charite niet oké zijn.
Maar Marianne merkt gewoon op dat Charite niet echt gelukkig is terwijl bijvoorbeeld Judith dat minder of niet ziet.

,  dan Judith. Die heeft al meerdere keren bewezen dat ze ziende blind is.
,  dan Judith. Die heeft al meerdere keren bewezen dat ze ziende blind is.