lord F. schreef:Da's iets te simpel. Rosa heeft toen heel veel gedaan zonder naar de mening van Waldek te luisteren. Iets wat toch essentieel is voor een goeie relatie. In haar strijd tegen Luc en Peter heeft ze Waldek bij momenten compleet verwaarloosd en z'n mening compleet genegeerd. Dat die relatie ten einde kwam kan je Waldek niet kwalijk nemen.
Dat hij er niet over kon praten tegen Rosa was vooral omdat er teveel gebeurt was en het geen zin had om er nog over te praten.
Toch vind ik dat je een relatie (een huwelijk zelfs) niet zomaar over de haag gooit zonder er over te praten, wat er ook gebeurd is.
Hij heeft in eerste instantie (in het geval van Peggy) de aanzet gegeven tot collectieve leugen en dat ook naderhand nog vol gehouden.
Iets waarmee Leo helemaal niet akkoord was.
Wat Rosa daarna gedaan heeft, heeft ze ook alleen maar kunnen doen omdat Waldek iedereen gevraagd had om te liegen.
Ik ben geen fan van Rosa, maar bij hun huwelijksbreuk heeft hij haar echt niet netjes behandeld, vind ik nog steeds.
Maar aan de andere kant: zo is Waldek, een stil water, heel gesloten - maar toch ook met het hart op de juiste plaats.
Ik voel geen echte antipathie voor hem, integendeel - maar soms kan ik hem helemaal niet volgen.
Ik heb hem en Julia nooit als een echt koppel gezien; niet alleen omdat zij echt wel wat heeft moeten aandringen, maar ook omdat ik soms de indruk heb dat hij het op zijn zenuwen krijgt van Julia.
Nu vind ik wel dat het drukke en enthousiaste gedrag van Julia de laatste tijd sterk uitvergroot wordt, dus daar kan ik hem wel in volgen.
Maar wat ik vast stel (en dat is geen ver-/be-oordeling) is dat Waldek in een relatie zit en Simonne niet.
Dus moet hij schoon schip maken, niet Simonne.