Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Re: Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Bericht door hannanaske »

annekeHU schreef:
En koorts tja... dat is voor iedere persoon anders.. met 37,2 zou ik het liefst van al op de zetel of in mijn bedje kruipen, want dan voel ik me echt ziek, en indien alles oké, dan is dat ongeveer 36 -36,2 °C.
De gemiddelde lichaamstemperatuur ligt tussen 35,5°C en 37,8°C en varieert in de loop van de dag. Koorts is eigenlijk geen ziekte maar een natuurlijke reactie van het lichaam op een infectie. Toch moet een te hoge lichaamstemperatuur bewaakt en eventueel behandeld worden.

Bij mij is het 35,8! Dus bij 37° ben ik ook al serieus ziek.

En ik heb eigenlijk wel te doen met Simonne. Ze kan er ook niet aan doen dat ze gevoelens heeft voor Waldek hé. Het lastigste is dat ze er met niemand over kan praten.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 692
x 532

Bericht door jessie V. »

Wat ik wel een beetje komisch vind is dat iedereen denkt dat ze er zo sip bijloopt omdat ze treurt om Frank.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

hannanaske schreef:
annekeHU schreef:
En koorts tja... dat is voor iedere persoon anders.. met 37,2 zou ik het liefst van al op de zetel of in mijn bedje kruipen, want dan voel ik me echt ziek, en indien alles oké, dan is dat ongeveer 36 -36,2 °C.
De gemiddelde lichaamstemperatuur ligt tussen 35,5°C en 37,8°C en varieert in de loop van de dag. Koorts is eigenlijk geen ziekte maar een natuurlijke reactie van het lichaam op een infectie. Toch moet een te hoge lichaamstemperatuur bewaakt en eventueel behandeld worden.

Bij mij is het 35,8! Dus bij 37° ben ik ook al serieus ziek.

En ik heb eigenlijk wel te doen met Simonne. Ze kan er ook niet aan doen dat ze gevoelens heeft voor Waldek hé. Het lastigste is dat ze er met niemand over kan praten.
't Is haar van harte gegund dat ze ziek is van miserie die ze zelf gezocht heeft, nah!
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1665
x 2570

Bericht door satine »

ikke schreef:'t Is haar van harte gegund dat ze ziek is van miserie die ze zelf gezocht heeft, nah!
Want je kiest zelf wanneer en op wie je verliefd wordt? :denk:

:nope:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

satine schreef:ant je kiest zelf wanneer en op wie je verliefd wordt? :denk:

Nee,maar je moet er wel de gevolgen van dragen hé. Daar gaan we toch effe niet flauw over doen!
0 x
Potentia Principatum
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1665
x 2570

Bericht door satine »

Caligula schreef:
satine schreef:Want je kiest zelf wanneer en op wie je verliefd wordt? :denk:

Nee,maar je moet er wel de gevolgen van dragen hé. Daar gaan we toch effe niet flauw over doen!
Nee gaan we daar niet flauw over doen. ;)
Maar dit sluimert al langer, de problemen met Frank blijven wat ze waren omdat hij (nog steeds - hoe lang sleept die Kaat-affaire al aan?) geen duimbreed wil wijken enne...
de geest is gewillig, maar het vlees is zwak he. Op alle leeftijden. ;)

Het is haar gewoon overkomen, ze heeft er aan toegegeven op een moment dat ze zich heel eenzaam en onbegrepen voelde en opeens was daar Ridder Waldek. *kuch*
De Redder van Alle Vrouwen in Nood, die voor hen altijd zijn principes met gemak opzij zet (zie ook Mayra en Peggy).
En hij heeft haar niet weg geduwd, ook de tweede keer niet.
Op één of andere manier heb ik met haar te doen, want je kan gevoelens nu eenmaal niet dwingen, maar ook niet uitzetten.

Dus of ze haar miserie zelf gezocht heeft? Ik vind van niet.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

satine schreef:
Caligula schreef:
satine schreef:Want je kiest zelf wanneer en op wie je verliefd wordt? :denk:

Nee gaan we daar niet flauw over doen. ;)
Maar dit sluimert al langer, de problemen met Frank blijven wat ze waren omdat hij (nog steeds - hoe lang sleept die Kaat-affaire al aan?) geen duimbreed wil wijken enne...
de geest is gewillig, maar het vlees is zwak he. Op alle leeftijden. ;)

Het is haar gewoon overkomen, ze heeft er aan toegegeven op een moment dat ze zich heel eenzaam en onbegrepen voelde en opeens was daar Ridder Waldek. *kuch*
De Redder van Alle Vrouwen in Nood, die voor hen altijd zijn principes met gemak opzij zet (zie ook Mayra en Peggy).
En hij heeft haar niet weg geduwd, ook de tweede keer niet.
Op één of andere manier heb ik met haar te doen, want je kan gevoelens nu eenmaal niet dwingen, maar ook niet uitzetten.

Dus of ze haar miserie zelf gezocht heeft? Ik vind van niet.
Dus Waldek is de grote slechterik? ;)
Ik denk dat je net hetzelfde kan zeggen over Waldek dan dat je net over Simonne gezegd hebt. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1665
x 2570

Bericht door satine »

Nee, ik zie Waldek niet als de grote slechterik.
Hoewel, ik ben toch al een paar keer flink van hem geschrokken.
Als ik er aan terug denk hoe hij indertijd als goeie katholiek werd opgevoerd en daarna aan de historie van 'Mayra wil een kind' en 'Laten we allemaal liegen voor Peggy, want mijn Rositska kan dit niet aan', om dan jaren later diezelfde Rosa te dumpen, zonder dat hij er zelfs ten gronde wou over praten, dan vraag ik mij toch af hoe deze man in elkaar steekt.

Waldek moet een standpunt innemen en snel.
Hij is degene die in een relatie zit, niet Simonne.
En ja, natuurlijk geldt voor Waldek even goed dat de geest gewillig is, maar het vlees zwak. ;)
Toen Waldek nog bij de Bomansen woonde, was het al heel duidelijk dat Simonne hem niet koud liet.
Maar het zou hem wel sieren als hij nu een duidelijke keuze maakt.
Van twee walletjes eten siert hem niet.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

satine schreef: 'Laten we allemaal liegen voor Peggy, want mijn Rositska kan dit niet aan', om dan jaren later diezelfde Rosa te dumpen, zonder dat hij er zelfs ten gronde wou over praten, dan vraag ik mij toch af hoe deze man in elkaar steekt
Da's iets te simpel. Rosa heeft toen heel veel gedaan zonder naar de mening van Waldek te luisteren. Iets wat toch essentieel is voor een goeie relatie. In haar strijd tegen Luc en Peter heeft ze Waldek bij momenten compleet verwaarloosd en z'n mening compleet genegeerd. Dat die relatie ten einde kwam kan je Waldek niet kwalijk nemen.

Dat hij er niet over kon praten tegen Rosa was vooral omdat er teveel gebeurt was en het geen zin had om er nog over te praten.
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Verliefd worden overkomt je maar je bent verantwoordelijk voor de manier waarop
je er mee omgaat.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1665
x 2570

Bericht door satine »

lord F. schreef:Da's iets te simpel. Rosa heeft toen heel veel gedaan zonder naar de mening van Waldek te luisteren. Iets wat toch essentieel is voor een goeie relatie. In haar strijd tegen Luc en Peter heeft ze Waldek bij momenten compleet verwaarloosd en z'n mening compleet genegeerd. Dat die relatie ten einde kwam kan je Waldek niet kwalijk nemen.

Dat hij er niet over kon praten tegen Rosa was vooral omdat er teveel gebeurt was en het geen zin had om er nog over te praten.
Toch vind ik dat je een relatie (een huwelijk zelfs) niet zomaar over de haag gooit zonder er over te praten, wat er ook gebeurd is.
Hij heeft in eerste instantie (in het geval van Peggy) de aanzet gegeven tot collectieve leugen en dat ook naderhand nog vol gehouden.
Iets waarmee Leo helemaal niet akkoord was.
Wat Rosa daarna gedaan heeft, heeft ze ook alleen maar kunnen doen omdat Waldek iedereen gevraagd had om te liegen.
Ik ben geen fan van Rosa, maar bij hun huwelijksbreuk heeft hij haar echt niet netjes behandeld, vind ik nog steeds.
Maar aan de andere kant: zo is Waldek, een stil water, heel gesloten - maar toch ook met het hart op de juiste plaats.
Ik voel geen echte antipathie voor hem, integendeel - maar soms kan ik hem helemaal niet volgen.

Ik heb hem en Julia nooit als een echt koppel gezien; niet alleen omdat zij echt wel wat heeft moeten aandringen, maar ook omdat ik soms de indruk heb dat hij het op zijn zenuwen krijgt van Julia.
Nu vind ik wel dat het drukke en enthousiaste gedrag van Julia de laatste tijd sterk uitvergroot wordt, dus daar kan ik hem wel in volgen.

Maar wat ik vast stel (en dat is geen ver-/be-oordeling) is dat Waldek in een relatie zit en Simonne niet.
Dus moet hij schoon schip maken, niet Simonne.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Simonne is officieel nog getrouwd hé. ;)

En idd, Rosa is een flapuit en komt daardoor mss wat oprechter over in die situatie. Waldek kan (zoals veel mannen, inclusief mezelf ;)) moeilijker over z'n gevoelens praten, wat dan weer slecht overkomt bij sommigen. Niet iedereen weet op het juiste moment de juiste woorden te zeggen hé. Dat is net één van de meest geloofwaardige momenten in Thuis als zoiets voorvalt.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1665
x 2570

Bericht door satine »

lord F. schreef:Simonne is officieel nog getrouwd hé. ;)
Inderdaad.
Waldek is ook getrouwd, met Rosa.
En is nu met Julia, maar heeft the hots voor Simonne.
In het Thuis-dorp kan dit allemaal - zoals in het echte leven ook gebeurt.

En dat mannen minder makkelijk/vaak over hun emoties praten, dat ga ik zeker niet ontkennen. :mrgreen:
Maar de breuk tussen Rosa en Waldek kwam wel heel plots voor haar (en ik weet dat sommige situaties - Peggy bijvoorbeeld - daarin een grote rol gespeeld hebben) maar ik vind dat Waldek toen weinig moeite gedaan heeft om met Rosa te praten, zelfs als hem dat expliciet gevraagd werd.
En ja, dat is geloofwaardig, zeker en vast. ;)
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Linne schreef:Verliefd worden overkomt je maar je bent verantwoordelijk voor de manier waarop
je er mee omgaat.
Inderdaad! Wie honger heeft mag ook niet zomaar opeten wat hem/haar smakelijk lijkt. :naughty:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Captain Cuckoo schreef:Inderdaad! Wie honger heeft mag ook niet zomaar opeten wat hem/haar smakelijk lijkt. :naughty:
Ja,maar een lekker hapje ga je toch zomaar niet laten liggen hé. ;) :angel:
0 x
Potentia Principatum
Plaats reactie