Vragen en opmerkingen over de afleveringen / serie

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Re: Vragen over de afleveringen / serie

Bericht door nounake »

Da's weer zoiets waar niets meer over gezegd wordt . Maar ja, als we de nieuwslezers mogen geloven is justicie niet altijd even snel .....
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Ik heb eigenlijk een vraagje over de loft: wie heeft daar nu eigenlijk allemaal al eens gewoond / een tijdje gelogeerd?

Toen ik begon te kijken( seizoen 17) was de loft van Femke, en woonde Peter bij haar, en Rafael als logé.
Nu wonen Judith , Tom , Stan en Emma er( vanaf halverwege seizoen 18)

Maar hoe zat het daarvoor? Ik keek vroeger heel sporadisch Thuis , en meen me te herinneren dat Tom en Peggy daar ook nog samen hebben gewoond? Of is dat een verkeerde herinnering( het zou moeten zijn ten tijde van Peggy haar val van een paard)

Is er een "kijker van het eerste uur" die heel de chronologie van de loft , met zijn verschillende bewoners en de periodes dat ze er woonden , kan neerschrijven hier? Of staat dat toevallig al ergens in het archief, en moet ik het daar gaan zoeken?
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

De loft werd gekocht en ingericht door de familie Eric Bastiaens die er met zijn echtgenote Martine en twee kinderen Sam en Sofie gingen in wonen. Martine en Eric gingen uiteen en Eric verhuurde die loft als "studentenkot". Ik denk dat Aicha er nog gewoond heeft en zeker Maaike, een jong ding waarop Eric verliefd geraakte. Na de moord op Sofie en het vinden van de dader verkochten Eric en Martine (die intussen hertrouwd waren) de loft aan Femke. Die trok er in met Peter. Femke en Peter gingen uit elkaar, Femke verdween een tijdje onder de radar, en Peggy en Tom en Rosa en Luc namen er hun intrek. Femke kwam terug en de vier mochten opkrassen. Femke en Peter werden terug een koppel en die nare Rafaël kwam "logeren". Peter en Femke gingen elkaar, Femke had enorme schulden door het aanrijden van Simonne en verkocht de loft aan Judith die er nu (nog) samen woont met Tom, Stanneman en onuitstaanbare Emma.
0 x
frankbomans
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 7

Bericht door frankbomans »

martha schreef:Ik denk dat Aicha er nog gewoond heeft en zeker Maaike, een jong ding waarop Eric verliefd geraakte.
Inderdaad, ook Dorien en Youssef hebben daar nog een tijdje "op kot" gezeten.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

martha schreef:Maaike, een jong ding waarop Eric verliefd geraakte.
Het was omgekeerd. ;)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

lord F. schreef:Het was omgekeerd. ;)
Juist. Eric heeft Maaike wijselijk afgewezen waarop ze vertrokken is.
0 x
Potentia Principatum
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Lord F en Caligula : ik ga akkoord. Ik ben te lui om alles op wiki te gaan zoeken dus put ik maar uit mijn geheugen. Wat ik me vooral herinner aan de loft dat was de heftige vrijsessie van Marianne en Walter Frans toen die laatste aan het werken was in de loft en Marianne op bezoek kwam :smile:
0 x
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke »

martha schreef:Lord F en Caligula : ik ga akkoord. Ik ben te lui om alles op wiki te gaan zoeken dus put ik maar uit mijn geheugen. Wat ik me vooral herinner aan de loft dat was de heftige vrijsessie van Marianne en Walter Frans toen die laatste aan het werken was in de loft en Marianne op bezoek kwam :smile:
Waauw, wat jullie nog allemaal weten. Het enige dat ik nog weet is dat er ooit een trap was !
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

martha schreef:Lord F en Caligula : ik ga akkoord. Ik ben te lui om alles op wiki te gaan zoeken dus put ik maar uit mijn geheugen. Wat ik me vooral herinner aan de loft dat was de heftige vrijsessie van Marianne en Walter Frans toen die laatste aan het werken was in de loft en Marianne op bezoek kwam :smile:
Dat herinner ik me dan weer niet meer. :)
(en mss maar beter ook)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

lord F. schreef:
Dat herinner ik me dan weer niet meer. :)
(en mss maar beter ook)
Was dat niet in het El Dorado-gebouw? :think:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

tvx1 schreef:Was dat niet in het El Dorado-gebouw? :think:
Dacht ik ook maar ik weet het niet goed meer.
Nu wat de loft betreft er was daar idd een verdiep met een trap ten tijde van de Bastiaens.
0 x
Potentia Principatum
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Martha heeft gelijk dat dit in de loft was. Voor Marianne en Walter destijds dé plek om samen af te spreken zonder dat de hele familie en vooral Swerts daar lucht van kreeg... :razz: ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Kan er mij iemand alstublieft in een notendop vertellen wat er vandaag gebeurd is in Thuis? Ik heb niet kunnen kijken. Mijn eeuwige dank! :bye:
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

Crackers schreef:Kan er mij iemand alstublieft in een notendop vertellen wat er vandaag gebeurd is in Thuis? Ik heb niet kunnen kijken. Mijn eeuwige dank! :bye:
https://www.youtube.com/watch?v=dtQTHbhoKUE
0 x
rudidj
Nog geen rang
x 1

Bericht door rudidj »

Ben ik de enige die Charitée zo moeilijk versta , dat bedoel ik letterlijk, heb gisteren na 14 dagen gekeken, maar wat ik eerder bij Rosa ook al es had : ik versta niks van haar ...(en dat heeft niks te zien met haar frans-vlaams, nee gewoon onduidelijk gemompel. Zijn er nog mensen die dit herkennen ,bij haar of bepaalde personages ?
0 x
Plaats reactie