Kaat Bomans (Leen Dendievel)

Gesloten
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Kaat (Franky) Bomans (Jef Hoogmartens)

Bericht door Caligula »

ikke schreef:Kaat, Ingrid, Sofie, Katrien, whatever, dat is toch Ok???
Tja, Sofie of Katrien zou ik toch maar achterwege laten hoor. Nogal gevoelig...
0 x
Potentia Principatum
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

ikke schreef:Had er iemand verwacht dat Franky zijn naam zou behouden na zijn operatie???
Ik snap wel dat het voor Simonne en Frank wennen zal zijn. Maar Franky als meisjesnaam, dat kon toch niet?
Zouden ze echt geen seconde gedacht hebben dat bij die transgenderoperatie ook een nieuwe naam hoort? :wtf: Komaan!
Kaat, Ingrid, Sofie, Katrien, whatever, dat is toch Ok???
Ik begrijp dat wel dat die naamsverandering wat moeilijk ligt. Plotseling wordt alles wat concreter en definitiever.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Djenner »

In Amerika zijn er meisjes die Frankie heten, meestal met IE, maar de verandering zorgt natuurlijk wel voor meer conflict en spanning binnen het verhaal.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Mijn gok? De scenaristen hebben bewust een contrasterende naam gekozen om de link naar de "vorige Franky(s) zo dun mogelijk te houden. Als -en dat is niet eens zeker- Kaat opduikt kennen wij natuurlijk de voorgeschiedenis, maar het zal discreet gebeuren als de switch van vorige Franky's tot de huidige, zodat de indruk van Kaat als totaal nieuw personage zal gewekt worden. :whistle:

PS Als Jan Leyers zijn dochter "Billie" noemt, waarom zou Franky dan niet kunnen voor een vrouw?
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Dat is natuurlijk waar, wie gaat zich binnenkort nog herinneren dat Kaat ooit Franky was? Niemand, behalve Frank dan mss.
Maar nu moet onze Kaat natuurlijk nog wel terugkomen hé, en dat is een ander verhaal. Mss komt hij/zij wel iemand tegen in de VS?
0 x
Potentia Principatum
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Djenner »

Ik hoop dat ik me nu niet op spoiler-speculatiegebied begeef, maar denk je echt dat ze Jef laten terugkomen met die melding: ik word vrouw, dan de opvolging via telefoon van de operaties, de naamsverandering,....om dan te zeggen: oh die blijft in Amerika. Natuurlijk komt die terug.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Djenner schreef:Ik hoop dat ik me nu niet op spoiler-speculatiegebied begeef, maar denk je echt dat ze Jef laten terugkomen met die melding: ik word vrouw, dan de opvolging via telefoon van de operaties, de naamsverandering,....om dan te zeggen: oh die blijft in Amerika. Natuurlijk komt die terug.
Later misschien, maar niet zo lang wij ons Franky met het uiterlijk van Jef herinneren.
0 x
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Djenner »

Hoe Simonne vroeg: nog veel pijn? lijkt me dat hij net een belangrijke operatie achter de rug had. Hij-zij was al aan haar gezicht geopereerd een maand of twee terug.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Djenner schreef:Hoe Simonne vroeg: nog veel pijn? lijkt me dat hij net een belangrijke operatie achter de rug had. Hij-zij was al aan haar gezicht geopereerd een maand of twee terug.
Misschien zijn er nog euh... andere onderdelen van Kaat die operatief moeten "aangepast" worden :whistle: ?
0 x
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Djenner »

Gisteren lieten ze ook al verstaan dat ze niet zo mannelijk als Franky zal spreken met dank aan de logopedie.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Ik meen mij te herinneren dat die vorige operatie iets te maken had met de adamsappel. Waarschijnlijk moest die verkleind worden zodat de stem minder zwaar zou klinken.
Dan is het idd logisch dat het al niet meer zo mannelijk klonk hé. :whistle:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Captain Cuckoo schreef:
Djenner schreef:Hoe Simonne vroeg: nog veel pijn? lijkt me dat hij net een belangrijke operatie achter de rug had. Hij-zij was al aan haar gezicht geopereerd een maand of twee terug.
Misschien zijn er nog euh... andere onderdelen van Kaat die operatief moeten "aangepast" worden :whistle: ?
Dat is zo goed als zeker.
0 x
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Lolplayer »

hannanaske schreef:Ik meen mij te herinneren dat die vorige operatie iets te maken had met de adamsappel. Waarschijnlijk moest die verkleind worden zodat de stem minder zwaar zou klinken.
Adamsappel wordt verkleind omdat bij vrouwen dat minder geprononceerd is.
Met andere woorden de adamsappel is een secundair geslachtskenmerk, het verwijderen of verkleinen hiervan heeft geen invloed op de stem.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Ben benieuwd wanneer we Kaat aan "'t werk" zullen zien.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Lolplayer schreef:
hannanaske schreef:Ik meen mij te herinneren dat die vorige operatie iets te maken had met de adamsappel. Waarschijnlijk moest die verkleind worden zodat de stem minder zwaar zou klinken.
Adamsappel wordt verkleind omdat bij vrouwen dat minder geprononceerd is.
Met andere woorden de adamsappel is een secundair geslachtskenmerk, het verwijderen of verkleinen hiervan heeft geen invloed op de stem.
Stemhoogte zal wijzigen, maar articulatie en intonatie aanpassen zal ook niet simpel zijn, en dat heb ik het niet eens over manier van bewegen, houding enz. enz. enz.
Kortom: als Kaat ooit haar intrede maakt in Thuisdorp zal geen enkel detail nog aan Franky herinneren. WMBW :clap:
0 x
Gesloten