William Degreef (Luk De Koninck)

Gesloten
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: William Degreef (Luk De Koninck)

Bericht door Caligula »

Allé, gij, dat was toch kant en klaar duidelijk. Maar wat ik nu niet goed begrijp is het feit dat hij blijkbaar haast heeft en zeer verveeld zit met het feit dat hij niet direct naar "zijn villa" kan gaan. Waarom die haast? Zou hij toch nog ergens een steekje hebben laten vallen of is het gewoon dat alles moet afgerond zijn vooraleer Helène heu...wordt "teruggevonden".
0 x
Potentia Principatum
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Ik vraag me af , waar hij verblijft als hij in het Thuisdorp is... Niet in de Zus en zo, niet in Hotel Bomans, maar waar dan wel? Ook iets gehuurd, of misschien heeft hij echt wel een huizeke in een naburig dorp? Hij en Marianne moeten nu toch ergens wonen?
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ja, dat heeft Marianne toch gezegd? "ik woon bij William" Dus heeft hij daar iets gehuurd waarschijnlijk. In het huis van Helène zal het niet zijn denk ik. :mrgreen:
0 x
Potentia Principatum
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Caligula schreef: Maar wat ik nu niet goed begrijp is het feit dat hij blijkbaar haast heeft .
Wat vooral niet te begrijpen is, is dat hij denkt dat hij met alles kan gaan lopen als Marianne naar de andere wereld is geholpen. Ze zijn wel met gemeenschap van goederen getrouwd maar dat geldt enkel voor alles wat NA het huwelijk in de gemeenschap wordt ingebracht. Alles wat voor de trouwdatum van Marianne was, blijft toch gewoon van haar en is na haar dood voor haar kinderen of volgens testament. Tenzij ze natuurlijk bij een notaris eigen goederen in de gemeenschap heeft ingebracht maar dat denk ik niet. Zoiets belangrijks had ze wel luidkeels verkondigd.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Dat is waar maar de William kennende zou het kunnen dat hij daar wat op gevonden heeft en vandaar de haast mss en zijn ergernis dat Toscane nog 10 dagen moet uitgesteld worden.
0 x
Potentia Principatum
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Wait and see... En dan vooral proberen die truc te onthouden :lol: :lol: :lol:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

heidiw schreef:En dan vooral proberen die truc te onthouden :lol: :lol: :lol:
:mrgreen: :lol:

Maar hebben Marianne en William niet inmiddels een gezamenlijke rekening, waar hij de volledige beschikking over heeft? Ik meen me te herinneren dat hij daarom eens bij Ann en Tom op bezoek is geweest, om samen met hen de rekeningen voor de vaste lasten te bespreken? Met daarbij natuurlijk de schijnheilige mededeling dat hij alles in goed overleg en volledige openheid met hen doet, om zo geen argwaan te wekken... :razz:
Dat verklaart ook meteen waarom hij zo'n haast heeft met alles, want eenmaal uit de buurt van Ann en Tom, kan hij die rekening dan eenvoudig leegtrekken. Tegen de tijd dat zij daar achter komen, zit hij al lang onder zijn echte naam ergens ondergedoken... :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Nu je het zegt, dat van die rekening en zogenaamde vaste lasten... Maar de vraag is natuurlijk over welk bedrag het dan gaat. Ik kan mij echt niet inbeelden dat de rijkeren onder ons alles op een zichtrekening staan hebben.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Da's waar, dat kan ik me ook niet voorstellen...
Maar dat heb ik sowieso ook altijd een beetje vreemd gevonden aan het plan van William. We zullen moeten afwachten wat Marianne eventueel aan haar testament heeft laten veranderen, maar anders kan ik me ook met geen mogelijkheid voorstellen dat hij met al haar geld en bezittingen gaat lopen, dus ook niet met de dingen die ze al had voor haar huwelijk met hem. Misschien dat er wel een aanzienlijk bedrag op die lopende rekening staat, maar het leeuwendeel zal toch wel naar haar kinderen en kleinkinderen gaan, zou ik ook denken... ;)
0 x
fazou
Nog geen rang

Bericht door fazou »

Dat er iets met die brieven zal zijn, is ook wel duidelijk. Feit dat er 2 versies rond circuleren zal ook wel nog ophef maken wellicht
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

heidiw schreef:
Caligula schreef: Maar wat ik nu niet goed begrijp is het feit dat hij blijkbaar haast heeft .
Wat vooral niet te begrijpen is, is dat hij denkt dat hij met alles kan gaan lopen als Marianne naar de andere wereld is geholpen. Ze zijn wel met gemeenschap van goederen getrouwd maar dat geldt enkel voor alles wat NA het huwelijk in de gemeenschap wordt ingebracht. Alles wat voor de trouwdatum van Marianne was, blijft toch gewoon van haar en is na haar dood voor haar kinderen of volgens testament. Tenzij ze natuurlijk bij een notaris eigen goederen in de gemeenschap heeft ingebracht maar dat denk ik niet. Zoiets belangrijks had ze wel luidkeels verkondigd.
Ik denk dat je hier gemeenschap van goederen en gemeenschap van aanwinsten door elkaar slaat. Als je met gemeenschap van goederen huwt, dan geldt dat voor alles. Zowel wat je voor het huwelijk had als wat je er na samen aanschaft. Als je enkel hetgene je tijdens het huwelijk samen aanschaft in de gemeenschap wilt, dan moet je met gemeenschap van aanwinsten trouwen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Caligula schreef: De haast van William kan ik alleen maar uitleggen omdat hij blijkbaar ergens een deadline moet hebben.
Hij is het beu om met Marianne rond te rijden in de auto
Het wordt hem te heet onder de voeten wat de zoektocht naar Hélène betreft
Hij heeft schrik dat hij door de mand gaat vallen door een verspreking o.i.d.
Eigenlijk zijn er talloze redenen te bedenken voor zijn haast. Elke dag dat het langer duurt, is een dagje extra waarop iets aan zijn plan mis kan gaan, toch? :)
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Caligula schreef:Elke dag dat het langer duurt, is een dagje extra waarop iets aan zijn plan mis kan gaan, toch?
Dat is zo, je ziet het bijna aan hem. Hij moest zich direkt aanpassen na de plotse dood
van Geert en Marianne beschuldigen. Dan werd zijn partner gevaarlijk door te crashen en
moest uitgeschakeld met die brief.Het lichaam van Hélène kan door toeval gevonden worden.
Laat staan dat ze nog leeft. :eek: In Geert's huis kunnen zijn vingerafdrukken zijn die hij
oversloeg tijdens het verwijderen. Nu dat hij op hete kolen zit en de kleinste verspreking hem
kan doen hangen wil hij naar Toscane vluchten, nu is die villa verhuurd.
Het zit die mens toch niet mee och arme :twisted:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Linne schreef:Het zit die mens toch niet mee och arme :twisted:
Het zit hem idd niet mee. Alles zo netjes voorbereid en dan het ene zandkorreltje na het andere en steeds maar moeten corrigeren, dat begint te wegen hé. Vandaar de haast mss om er zo vlug mogelijk komaf mee te maken. Maar echt goed is het natuurlijk niet, enfin vanuit zijn standpunt.
0 x
Potentia Principatum
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Sinds de dood van Geert hun plannen grondig dwarsboomde heeft zijn improvisatie nog niet veel concreets (lees: euro's) opgeleverd. Hélène is dan wel "verdwenen", maar dat betekent ook dat hij er alleen staat voor uitvoering van deel twee: "Operatie pluim Marianne". Nu is als extra pech ook nog zijn huisje in Toscane verhuurd. Nog even, en we gaan medelijden krijgen.
Eén geluk heeft hij echter wel: van de twee agenten die met het onderzoek gelast zijn hoeft hij niet bang te zijn. :shh:
0 x
Gesloten