Ze gedraagt zich als een losgeslagen kleuter na het nieuws over haar oma.
Als ze bv 16 is kan ze toch al wel bevatten wat er gaande is zonder zich zo onnozel te gedragen?!

Het mag stilaan wel duidelijk zijn dat Judith een ongewone manier van praten met haar kinderen heeft. Zeker als het negatief nieuws betreft. Dat Emma wegloopt in plaats van te luisteren zal dus ook wel een gewoonte zijn.jessie V. schreef:Het lijkt me toch wel logisch als je hoort dat je oma een moordenares is, dat je dan uit je doen bent en (als 16 jarige) reageert zoals Emma reageert. Het is niet niks zo'n boodschap. Ze zijn allebei woest, in eerste instantie., het IS in feite toch ongelofelijk.
Emma zat in de eerste middelbare , toen ze in de reeks kwam. Ze is dat seizoen 13 geworden. Dus moet ze (logischerwijze, al is dat een raar woord in Thuis) nu 16 jaar worden in mei.Trouwe kijker schreef:Hoe oud is Emma eigenlijk?
Ze gedraagt zich als een losgeslagen kleuter na het nieuws over haar oma.
Als ze bv 16 is kan ze toch al wel bevatten wat er gaande is zonder zich zo onnozel te gedragen?!
Ja, een normale jeugd heeft ze tot nu toe niet gehad, dat kan de reden zijn waarom ze niet altijd even redelijk is.Caligula schreef:Ze was 14 toen ze ontvoerd werd, dat is een jaar geleden (denk ik) dus is ze nu 15. En met dat proces voor de boeg (weldra) kan ik het toch wel begrijpen hoor. 15-jarigen gaan afschilderen als jonge volwassenen is een fout denk ik.
Ze heeft heel wat te verwerken gehad tot en met het briefke van Danny.
Het is zelfs voor volwassenen moeilijk te vatten dat iemand die ze goed kennen of graag zien tot zoiets in staat is, laat staan voor pubers.jessie V. schreef:Het lijkt me toch wel logisch als je hoort dat je oma een moordenares is, dat je dan uit je doen bent en (als 16 jarige) reageert zoals Emma reageert. Het is niet niks zo'n boodschap. Ze zijn allebei woest, in eerste instantie., het IS in feite toch ongelofelijk.
Het zou eerder moeten zijn dat we ze beschouwen als grote kinderen, maar dat horen zij dan weer niet graag hé. Op 15 jaar dachten wij toch ook dat we de wereld konden verslaan tot er op een dag iets gebeurde dat we verschrikkelijk vonden. Ik denk dat het gedrag en reacties van Emma echt wel met de realiteit overeenstemmen. Een rariteit in soapland.Caligula schreef: 15-jarigen gaan afschilderen als jonge volwassenen is een fout denk ik.
Mij viel ook op dat de kinderen vrijwel géén moeite hadden bij de eerste versie "dat Marianne Geert zou gedood hebben". Nu blijkt dat lieve Oma daderes blijkt te zijn is kunnen ze de waarheid plots niet meer aanvaarden?nounake schreef:Haar broer en zijzelf misschien ook , neemt het Tom kwalijk dat die nu opgelucht kan zijn nu zijn moeder niet de moordenares is . Hij weet wel dat dit onredelijk is maar ja ....toch niet helemaal onlogisch .Marianne is slechts de moeder van ...maar Hélène is hun eigen oma.