Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Re: Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Bericht door annekeHU »

Caligula schreef:
satine schreef:
heidiw schreef: Wij weten dat wel omdat we het gesprek tussen Hélène en Henri-cherie zagen, maar Judith weet hier (nog) niets over.
Inderdaad, dat weet ze nog niet.
En ik vind het ook niet zo vreemd dat ze gewacht heeft om het haar kinderen te vertellen over Hélène, tot ze zekerheid hadden over de 'echtheid' van de brief.
Nu heeft ze het hele weekend tijd. ;)
Het probleem is dat het weekend niet bestaat in Thuis hé; wat vrijdag gezegd is wordt maandag weer opgepikt.
Nu dat ze gewacht heeft (en Tom trouwens ook) tot ze zeker waren daar kan ik wel inkomen. Stel maar eens als het niet waar geweest was. Maar nu gaat ze toch IETS moeten zeggen tegen de kinderen. Het gaat waarschijnlijk toch ook in de gazet komen hé.
Er ging ook een opsporingsbericht op Tv komen.. het is maar te hopen dat Judith haar kinderen inlicht voor ze dat bericht op TV zien!
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Maar ..;sprak ze niet over " de kinderen zijn met retraite" of zoiets ? Ik heb dat waarschijnlijk verkeerd verstaan .
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Judith begint te eindelijk te beseffen dat zij -natuurlijk niet door haar schuld- fameus in de s**t zit. Misschien heeft ze nu behoefte om eens uitgebreid te gaan uithuilen tegen een brede borst. :denk:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Of ze kan gezellig met de kinderen naar het opsporingsbericht over Helène op TV kijken. :whistle:
0 x
Potentia Principatum
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Speelplaats???!!! :boo:
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2598

Bericht door satine »

Amiche schreef:Speelplaats???!!! :boo:
Hier kan ik even niet volgen...
Wat heb ik gemist? ;)
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Judith had de kinderen afgezet voor de 'retraite' (zo'n vreemde omschrijving overigens, wat is er mis met 'kamp'? ik ken het alleen in verband met nonnen en paters) en iedereen was bijeen op de speelplaats.
Ik weet hoezeer tieners daar kwaad om kunnen worden - het heet de cour, of het plein, maar zeker niet meer speelplaats, dat is alleen nog voor brugpiepers.
Juist omdat Judith altijd zo misselijk doet over haar 'kids' is dit weer zo'n tekenende uitspraak. :bye:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2598

Bericht door satine »

Bij ons wordt het woord 'speelplaats' ook in het middelbaar nog gebruikt, ook al is het officieel 'het schoolplein'. ;)
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Amiche schreef:Judith had de kinderen afgezet voor de 'retraite' (zo'n vreemde omschrijving overigens, wat is er mis met 'kamp'? ik ken het alleen in verband met nonnen en paters) en iedereen was bijeen op de speelplaats.
Ik weet hoezeer tieners daar kwaad om kunnen worden - het heet de cour, of het plein, maar zeker niet meer speelplaats, dat is alleen nog voor brugpiepers.
Juist omdat Judith altijd zo misselijk doet over haar 'kids' is dit weer zo'n tekenende uitspraak. :bye:
Absoluut geen tekenende uitspraak van Judith dit keer .
Retraite wordt bij ons zeker nog gebruikt en is geen kamp . Speelplaats is volgens mij nog steeds het enige juiste woord dat in alle scholen wordt gebruikt om de plein of de openluchtplaats waar de speeltijd doorgaat even goed voor lagere school dan voor middelbaar . Alhoewel de laatste jaren in de humaniora liever vroeger wordt gestopt dan nog 15min "speeltijd" te voorzien, temeer daar er tussen elke 50min les wel enkele minuten vrij zijn .
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

OK, dan is dat duidelijk een kultuurverschil. In Nederland krijg je echt de wind van voren van de pubers als je het na de brugklas nog gebruikt, zoals menig ouder heeft moeten ervaren EN menige puber die zich nog 'vergist'. :razz:
De laatste kan daarna zelfs gruwelijk gepest worden.
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Speelplaats??? Dat heb je op het basisonderwijs. Hier heet het gewoon het (school)plein en gaan kinderen gewoon op kamp ;-)
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2598

Bericht door satine »

Een retraite is lang niet hetzelfde als een kamp.
Daar ga je naartoe om te bezinnen.
Tegenwoordig heet dat in veel scholen 'de geïntegreerde werkweek', maar veel ouders en leerkrachten noemen het nog steeds 'retraite'.

En ja, qua woordgebruik zijn er wel degelijk verschillen tussen België en Nederland.

Maar dit is het topic van Judith. ;)
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Of werkweek....

Ik ben wel benieuwd hoe ze het de kinderen gaat vertellen. Komt dat spul straks terug van weggeweest..."o tussen twee haakjes, oma is kwijt" :problem: wanneer ze dan vragen hoe lang al... tja Judith wat zeg je dan?
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Het zou natuurlijk wel wat zijn mochten Stan en Emma op de speelplaats, schoolplein whatever het nieuws over oma venemen terwijl mama Judith ook naar het opsporingsbericht zit te kijken. Een mooie syncro toch?
En mag mama judith het weer even gaan uitleggen zoals ze al zo dikwijls heeft moeten doen.
0 x
Potentia Principatum
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Caligula schreef:Het zou natuurlijk wel wat zijn mochten Stan en Emma op de speelplaats, schoolplein whatever het nieuws over oma venemen terwijl mama Judith ook naar het opsporingsbericht zit te kijken. Een mooie syncro toch?
En mag mama judith het weer even gaan uitleggen zoals ze al zo dikwijls heeft moeten doen.
op iets dergelijks ( dus dat Stan en Emma een en ander te weten komen via een ander kanaal dan hun eigen moeder) ben ik al lang aan het wachten...Vanaf het moment dat Judith wist dat er een opsporingsbericht zou verspreid worden, had ze haar kinderen moeten inlichten!
0 x
Plaats reactie