Marianne Bastiaens (Leah Thys)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
Soapseut
- x 435
Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)
Ik vind eerlijk gezegd niet dat het ooit nog moet goedkomen tussen die twee. Het is hopeloos. Ann was altijd meer gehecht aan haar vader. Met Marianne klikte het nooit. En in feite heeft Marianne doorheen de seizoenen altijd meer moeite gedaan voor Ann dan omgekeerd.
Ann ging lopen met het lief van Marianne (Jean Pierre) en Marianne vergeeft haar. Ann doet een zelfmoordpoging, Marianne probeert haar te helpen. Ann krijgt een depressie, Marianne doet haar best. Ann wil Marianne haar huis afpakken (ok ok... zo simpel is het niet, maar daar komt het wel op neer), en Marianne is nu diegene die vertrekt.
Zo is het al 20 jaar ... Ann verdient niks meer. Er zijn ook niet veel concrete bewijzen dat Marianne meer zou doen voor Tom dan voor Ann. Heeft ze Tom liever? Waarschijnlijk wel... Maar ze behandelt haar kinderen wel zo gelijk mogelijk. Lang niet iedereen doet dat!
Ann is veel erger dan Marianne. Marianne hangt relgelmatig eens de bitch uit... Maar Ann IS een bitch, tot in de kern.
Ann ging lopen met het lief van Marianne (Jean Pierre) en Marianne vergeeft haar. Ann doet een zelfmoordpoging, Marianne probeert haar te helpen. Ann krijgt een depressie, Marianne doet haar best. Ann wil Marianne haar huis afpakken (ok ok... zo simpel is het niet, maar daar komt het wel op neer), en Marianne is nu diegene die vertrekt.
Zo is het al 20 jaar ... Ann verdient niks meer. Er zijn ook niet veel concrete bewijzen dat Marianne meer zou doen voor Tom dan voor Ann. Heeft ze Tom liever? Waarschijnlijk wel... Maar ze behandelt haar kinderen wel zo gelijk mogelijk. Lang niet iedereen doet dat!
Ann is veel erger dan Marianne. Marianne hangt relgelmatig eens de bitch uit... Maar Ann IS een bitch, tot in de kern.
0 x
-
ikke
- x 435
Een bloedband is moeilijk te verbreken.'k Heb het zelf geprobeerd... Ik zou het niet erg vinden dat Marianne en Ann toch vrede sluiten, na de nodige babbels. Maar liefst geen te langdradige debatten....Soapseut schreef:Ik vind eerlijk gezegd niet dat het ooit nog moet goed komen tussen die twee.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Hé, dat is natuurlijk allemaal waar maar je moet Marianne nu ook niet als de heilige onschuld afschilderen. Of zijt ge al vergeten dat ze alle fotokes van Geert en Sandrine sr verknipt heeft teruggestuurd naar Geert in een blikken doos? Dat was toch zo prachtig niet? Dat Marianne Ann nooit heeft willen laten gaan en dat Ann nooit echt weg wou dat is een feit. Begrijpen wie kan.
0 x
Potentia Principatum
-
Linne
- Poster rang 2

Straffe uitspraak. Seut Ann neemt de degout van Mayra voor Marianne klakkeloos over. Ze krijgen gratis wonen, atelier, oppas Sandrine ,poetsvrouw enz..Dat vinden die doodnormaal. Ook was Marianne er om Ann te steunen. Niet andersom. Kapot van de gruwelijke uitspraken van haar dochter kan ze niet meer naar huis. Ze gooit hen niet buiten, neemt waardig afscheid waarin alles besloten ligt.Soapseut schreef:Ann is veel erger dan Marianne. Marianne hangt relgelmatig eens de bitch uit... Maar Ann IS een bitch, tot in de kern.
Nu hart vasthouden voor William/Henri/Cherie/Rita Degreef...
0 x
- karolien85
- Poster rang 3

- x 1
Dat zit toch niet meer in mijn geheugenCaligula schreef:Hé, dat is natuurlijk allemaal waar maar je moet Marianne nu ook niet als de heilige onschuld afschilderen. Of zijt ge al vergeten dat ze alle fotokes van Geert en Sandrine sr verknipt heeft teruggestuurd naar Geert in een blikken doos? Dat was toch zo prachtig niet? Dat Marianne Ann nooit heeft willen laten gaan en dat Ann nooit echt weg wou dat is een feit. Begrijpen wie kan.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Een beetje opfrissen dan mss? Dat is nu net het probleem van Thuis, alles wordt toch zo vlug vergeten. Bij mij niet.karolien85 schreef:Dat zit toch niet meer in mijn geheugen
0 x
Potentia Principatum
- karolien85
- Poster rang 3

- x 1
Ik Kijk nochtans al van seizoen 9 of 10 .. Ik weet nog best veel, maar niet meer alles. 
0 x
-
Soapseut
- x 435
Marianne heeft die foto's verknipt, dat klopt. Het is geen simpel mens natuurlijk... maar dat was zo'n impulsieve daad, iets wat ze beter niet had gedaan. Bij Marianne is er veel impulsief, bij Ann is er een vast patroon. En dat stoort mij meer dan wat mij stoort aan Marianne.
Bij Marianne denk ik "ze bedoelt het niet slecht, ze is impulsief". Ann is consequent gemeen, al jaren.
Bij Marianne denk ik "ze bedoelt het niet slecht, ze is impulsief". Ann is consequent gemeen, al jaren.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Ho,ho, nu ben ik helemaal niet meer akkoord, als er in Thuis een gemeen mens rondloopt is het wel Marianne en uiteraard Rosa en dat sinds 20+ jaar. En Marianne is helemaal niet impulsief hoor, integendeel.
Enne, het moet in Seizoen 18-19 geweest zijn denk ik (mss later) Na de pedofilie affaire dacht Marianne Geert gemakkelijk terug te kunnen winnen maar toen kwam ons Heleentje. Uit razernij verknipte ze de foto's van Geert en stuurde ze netjes naar hem in een blikken doos. Prachtig toch niet?
Enne, het moet in Seizoen 18-19 geweest zijn denk ik (mss later) Na de pedofilie affaire dacht Marianne Geert gemakkelijk terug te kunnen winnen maar toen kwam ons Heleentje. Uit razernij verknipte ze de foto's van Geert en stuurde ze netjes naar hem in een blikken doos. Prachtig toch niet?
0 x
Potentia Principatum
- zanacht
- Poster rang 2

Anneke is ook niet te onderschatten neem nu die affaire dat er een patiënt van haar gestorven is door haar toedoen want toen was ze teveel met Mayra in haar gedachten en wie gaf zij de schuld? De vriendin van Jens terwijl ze goed wist dat zij het zelf was en wie stond er voor haar als ze geschorst werd en ze in een depressie zat? Marianne en wie nam haar biezen na een tijd ja Mayra. Marianne mag dan wel een bitch zijn maar als het erop aankomt zal zij haar kinderen nooit laten vallen en steunen waar het moet wat van Ann niet kan gezegd worden.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Tja, wat wil je? Ann is wel de dochter van Marianne hé...
En nee, Marianne zal haar kinderen nooit laten vallen, dat is waar zelfs tegen hun goesting! Zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan hoor en eens kijken wat Marianne allemaal "gepresteerd" heeft voor haar kinderen en de voorbije 20 jaar maar toch een beetje vermoeiend vind je niet?
En nee, Marianne zal haar kinderen nooit laten vallen, dat is waar zelfs tegen hun goesting! Zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan hoor en eens kijken wat Marianne allemaal "gepresteerd" heeft voor haar kinderen en de voorbije 20 jaar maar toch een beetje vermoeiend vind je niet?
0 x
Potentia Principatum
-
Linne
- Poster rang 2

Voor mij zijn dat Rosa en Peggy met stip. Meningen mogen verschillen, no hard feelings.Caligula schreef:als er in Thuis een gemeen mens rondloopt is het wel Marianne en uiteraard Rosa
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
In Thuis lopen nou eenmaal geen engeltjes rond (in het echte leven ook maar weinig, trouwens) en gedragingen worden ontzettend uitvergroot om het spannend te houden. Er vallen regelmatig dingen voor waarvoor iemand in het dagelijks leven misschien wel opgenomen zou moeten worden wegens ontoerekeningsvatbaar of zo.
Marianne is dus ook zeker geen heilige, maar dat lees ik hier ook nergens. Ze is echter ook niet gemener dan de andere personages. Het is maar net in wat voor type je jezelf een beetje kunt vinden, of waar je juist allergische reacties van krijgt.
Marianne is hautain en verwend, en kan ongecontroleerd en gemeen van zich afbijten als iets haar niet aanstaat. Die foto's zijn daar een goed voorbeeld van, maar daarvoor heeft ze ook haar oprechte excuses aangeboden toen de bui gezakt was. Ze reageert inderdaad vaak impulsief, waardoor ze soms niet bijster slim overkomt op het persoonlijke vlak. Maar Marianne is ook zorgzaam voor haar naasten en gaat voor hen door het vuur. Eens ze van iemand houdt, laat ze die persoon ook niet meer vallen. Kijk maar naar Geert, die ze tot op het laatst heeft willen waarschuwen voor het ongeluk waar hij blind in liep.
Marianne heeft echt wel haar streken, maar is zeker geen onmens...
Marianne is dus ook zeker geen heilige, maar dat lees ik hier ook nergens. Ze is echter ook niet gemener dan de andere personages. Het is maar net in wat voor type je jezelf een beetje kunt vinden, of waar je juist allergische reacties van krijgt.
Marianne is hautain en verwend, en kan ongecontroleerd en gemeen van zich afbijten als iets haar niet aanstaat. Die foto's zijn daar een goed voorbeeld van, maar daarvoor heeft ze ook haar oprechte excuses aangeboden toen de bui gezakt was. Ze reageert inderdaad vaak impulsief, waardoor ze soms niet bijster slim overkomt op het persoonlijke vlak. Maar Marianne is ook zorgzaam voor haar naasten en gaat voor hen door het vuur. Eens ze van iemand houdt, laat ze die persoon ook niet meer vallen. Kijk maar naar Geert, die ze tot op het laatst heeft willen waarschuwen voor het ongeluk waar hij blind in liep.
Marianne heeft echt wel haar streken, maar is zeker geen onmens...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dank je wel...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..