Marianne heeft altijd een zwakke plek gehad voor Nancy. Ze heeft haar al talloze keren uit de penarie geholpen en was er altijd als de kippen bij als er wat met Nancy mankeerde. Dat ze een "hekel" had aan Eddy, kwam volgens mij vooral door het feit dat hij niet bepaald de ideale echtgenoot voor Nancy was. Nu hij zich wel kan gedragen, heeft ze dan ook geen moeite meer met hem.Amiche schreef:Jeetje, het enthousiasme en de warmte van Marianne over het feit dat ze niet alleen is, maar dat ze Nancy heeft ....!!!
Ik kan op die relatie ook geen peil trekken hoor. Ze wil Nancy niet kwijt, dat is zeker, maar ze heeft haar altijd gekleineerd en was meestal heel kortaf met haar. En dat ze Eddy nu ook accepteert als thuiszorger ... ik kan er met de pet niet bij.
Tussen wat Marianne zegt en doet, zit al jarenlang een heel groot verschil. Zo kijkt ze bijvoorbeeld neer op Rosa en refereert naar haar als "kermisvolk", terwijl Jenny haar beste vriendin is en toch echt van dezelfde komaf is. In mijn ogen is Marianne dan ook een product van haar afkomst en opvoeding: bij tijd en wijle een nogal lastige en verwende kakmadam, die het diep vanbinnen lang niet zo slecht / lomp meent als het er af en toe uitkomt.
Haar manier van omgaan met Nancy en Eddy bewijst dat nog maar eens (vroeger hadden ze daar Felicienne voor