Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door zanacht »

Amiche schreef:Er is wel een grens overschreden als je partner zegt - tegen je eigen redeneringen in - "nee schrijf maar op, natuurlijk gaat hij getuigen".
Daar heb je wel een punt maar ik blijf wel bij het feit dat ik de steun van Geert na Marianne toe nooit gezien heb enkel dat ze zich bij alles moest neerleggen bij wat Ann en Mayra doen en willen en dat is dan ook niet correct van, zelfs een luisterend oor, medeleven en troost was ver zoek. Zo'n partner zou ik ook niet willen! Ja, Marianne maakt fouten wat haar relatie betreft maar Geert evenveel.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Je mag ook niet vergeten dat Geert willens/nillens met Ann moet samenwerken. Het is voor hem haast een onmogelijke opdracht om "de kerk in het midden" te houden. (Ik weet het, oud gezegde maar goed).
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Amiche schreef:Er is wel een grens overschreden als je partner zegt - tegen je eigen redeneringen in - "nee schrijf maar op, natuurlijk gaat hij getuigen". Dat is zo blatant NIET luisteren naar hem en feitelijk hem negeren als mens en slechts gebruiken als voorwerp (van wraak ook nog). Wie laat wie dus vallen?
In dit gebeuren hebben ze allemaal schuld - de een zwaarder als de ander. Je kunt voor de een meer sympathie hebben, mede naar gelang eigen ervaringen vaak, maar ze spelen allemaal gemeen spel hoor of op zijn minst gaan voorbij aan de anderen.
An wordt nu verweten wat Mayra allemaal doet - Geert wordt verweten wat Marian allemaal doet - Tom wordt verweten wat An en Mayra doen enz enz. Een zielig zooitje hoor.

Uiteindelijk ligt de start van de hele ongein toch het meest bij Marian, die haar kinderen teveel verwend en teveel onder de plak heeft gehouden, zodat ze moeizaam tot volwassenheid moeten komen en daar regelmatig de mist mee ingaan. (Tom lijkt het nu goed te doen, maar een vos ...., he? Die gaat ook beslist weer een keer de mist in hoor - al was het maar omdat een gelukkig leven niet 'leuk' :crazy: is voor een soap).
:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Caligula schreef:Je mag ook niet vergeten dat Geert willens/nillens met Ann moet samenwerken. Het is voor hem haast een onmogelijke opdracht om "de kerk in het midden" te houden. (Ik weet het, oud gezegde maar goed).
Als jongeling vind ik dit nog steeds een heel mooi gezegde en vind ik het uiterst toepasselijk in deze context.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Marianne kan ontzettend dominant zijn, dat vind ik ook. Maar in dit geval mag ook niet vergeten worden dat ze al vanaf de allereerste dag gelijk had wat Mayra betreft, en dat ze daar - op Nancy na dan - totaal geen gehoor in gevonden heeft. Zelfs nu Mayra hoe langer hoe meer door de mand valt, blijft iedereen daar doorgaan alsof er eigenlijk niks gebeurd is. Enkel Judith en Marianne schijnen echt een probleem te maken van Mayra's gedrag. Marianne is bovendien alles kwijt door Mayra, iemand die zij niet verwend opgevoed heeft overigens en waar haar dan ook niks aan verweten kan worden. Zonder Mayra, had Ann haar nooit buiten gejaagd...

Marianne's nogal drammerige reactie tegenover Geert, zie ik dan ook niet alleen als een resultaat van haar dominantie, maar deze keer vooral als het vastgrijpen van een laatste strohalm. Want als je niet eens meer op de steun van je partner kan rekenen, wat blijft er dan nog over?

Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen natuurlijk... ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Christel, als je het van Marianne's standpunt bekijkt heb je natuurlijk gelijk. Maar ze heeft Geert ook al alle hoeken en kanten laten zien. En trop is te veel. Geert's standpunt is: hoe kan ik in godsnaam mijn beroep hier nog uitoefenen?
0 x
Potentia Principatum
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Caligula schreef:Christel, als je het van Marianne's standpunt bekijkt heb je natuurlijk gelijk. Maar ze heeft Geert ook al alle hoeken en kanten laten zien. En trop is te veel. Geert's standpunt is: hoe kan ik in godsnaam mijn beroep hier nog uitoefenen?
Hij heeft ook al vaak afgezien met Marianne, dat ben ik helemaal met je eens. Maar waarom wilde hij haar dan weer terug na haar slippertje met David? Nota bene op een moment dat ze zich wéér eens compleet gemengd had in een probleem van haar zoon, en voor hem de assen uit het vuur probeerde te dragen tegenover de Courtoisjes? Dat begrijp ik dus niet...

En wat zijn beroep uitoefenen betreft, wil dat dus zeggen dat hij zijn werk belangrijker vindt dan zijn vrouw, want hij kan in principe met pensioen én hij heeft al eens eerder besloten dat hij daar niet meer wilde werken. Dat had hij nu ook kunnen doen om Marianne te steunen, en om Ann en Mayra bovendien te laten merken dat hij hun gedrag echt niet goedkeurt. Ik denk zelfs dat dat veel meer indruk had gemaakt op beide dames, dan alle andere reacties die ze op hun "gedoe" gekregen hebben - juist omdat je zoiets niet direct van Geert verwacht. Was Ann dan misschien wel tot inkeer gekomen? Wie zal het zeggen, want Geert heeft het niet eens geprobeerd...

Om een lang verhaal ietsje korter te maken: laffe Geert heeft bij mij echt afgedaan, sorry... :oops:
Let's agree to disagree dus... :lol: ;)
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 720
x 540

Bericht door jessie V. »

Dat was al duidelijk, Christel :lol:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Pfoeh, gelukkig maar, dan heb ik al die moeite toch niet voor niks gedaan :mrgreen: :lol:

Maar goed, ik vraag me wel af wat Marianne nu nog wil gaan doen in de rechtbank. Haar enige troef is het feit dat Ann en Mayra niet bepaald fatsoenlijk en dankbaar uit de bus komen, maar dat is nog altijd niet strafbaar... Een zinloze onderneming dus, als je het mij vraagt. :-?
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Christel schreef:Om een lang verhaal ietsje korter te maken: laffe Geert heeft bij mij echt afgedaan, sorry... :oops:
Nu ben je wel heel erg hard vind ik. Herinner u hoeveel moeite hij had in de tijd om Sandrine sr haar geaardheid te aanvaarden terwijl voor hem alleen de "normale" norm gangbaar was, hoe hij het uteindelijk goed gemaakt heeft met zijn moeder (zelfde probleem) en hoe hij idd Marianne heeft vergeven voor haar slippertje (was een heel domme verhaallijn als je het mij vraagt). Hij heeft het wel allemaal gedaan hé. Moet hij zich nu terug laten gebruiken door dezelfde Marianne die blijkbaar nog altijd niks van haar verleden en diverse "stoten" geleerd heeft.
Mss moeten we hem wel nog eens naar Oman sturen, dan kan Marianneke nog eens groen lachen.
Een ander punt: Er was een schuchtere poging tot samenwerking tussen Rosa en Marianne ivm Mayra, maar het water was blijkbaar toch te diep. Mss zou ze zich daar eens moeten op concentreren, maar dat is toch zo moeilijk.
0 x
Potentia Principatum
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Caligula schreef:
Christel schreef:Om een lang verhaal ietsje korter te maken: laffe Geert heeft bij mij echt afgedaan, sorry... :oops:
Nu ben je wel heel erg hard vind ik. Herinner u hoeveel moeite hij had in de tijd om Sandrine sr haar geaardheid te aanvaarden terwijl voor hem alleen de "normale" norm gangbaar was, hoe hij het uteindelijk goed gemaakt heeft met zijn moeder (zelfde probleem) en hoe hij idd Marianne heeft vergeven voor haar slippertje (was een heel domme verhaallijn als je het mij vraagt). Hij heeft het wel allemaal gedaan hé.
Grappig dat je dat aanhaalt... :razz:
Wie heeft destijds alle mogelijke moeite gedaan om hem tot inkeer te doen komen wat de geaardheid van zijn dochter betreft? En wie heeft Sandrine toen opgevangen alsof het haar eigen dochter was (Sandrine's eigen woorden)?
Wie heeft net zo lang door lopen drammen en etentjes lopen geven tot Geert zijn moeder eindelijk onder ogen wilde komen en naar haar wilde luisteren?
Juist ja: Marianne... :)

Ze bemoeit zich al jaren overal mee, maar lang niet altijd op een verkeerde manier of uit eigenbelang. Dat wordt echter veel makkelijker vergeten dan die paar keer dat ze bijvoorbeeld Peggy buiten heeft willen werken, of met Rosa in de clinch lag. Bovendien allebei vrouwen die ook niet bepaald lovend tegenover Marianne zijn, en waarbij het dus meestal "2 vechten = 2 schuld" is.

En Geert moet niks, hè? Hij moet zich zeker niet laten gebruiken door Marianne. Sterker nog: als hij het zo'n verschrikking vond, waarom wilde hij haar dan terug? Want het initiatief kwam toch echt wel heel erg van hem, die avond na de rechtszaak van Tom... ;)

Amiche had gelijk met de opmerking dat iedereen zijn/haar favorieten heeft. De één heeft het bijvoorbeeld wat meer voor Rosa, de ander wat meer voor Marianne, en dat geldt eigenlijk voor alle personages. Gaan kijken wat iedereen al ooit goed of fout gedaan heeft, is onbegonnen werk. Ze hebben allemaal wel eens hun vervelende of zelfs irritante periodes, maar ook hun goede.
Over het algemeen, en zeker de laatste tijd, kan ik me beter vinden in het gedrag van Marianne, dan in het gedrag van Geert. Ze kan strontvervelend zijn, maar je weet wat je aan haar hebt en ze gaat voor haar geliefden door een vuur, en dat mag ik wel. :)
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Christel schreef:Ze kan strontvervelend zijn, maar je weet wat je aan haar hebt en ze gaat voor haar geliefden door een vuur, en dat mag ik wel. :)
Maar het probleem is dat die geliefden meestal helemaal niet willen dat ze voor hen door een vuur gaat...
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

" Maar het probleem is dat de geliefden meestal helemaal niet willen dat ze voor hen door een vuur gaat...

Haar eigen huis op voorhand weggeven is dat niet door een vuur gaan. Geliefd Anneke wou dat nochtans wel.
Met het gevolg dat ze haar moeder buitengooit uit dankbaarheid ? Of op bevel van ' liefke '.

Marianne gaat zelfs door een vuur voor Nancy, die toont zich nu erg loyaal tegenover haar.

Marianne boodt Mayra een atelier aan. Als dat niet door 'n vuur gaan is. Ik hoorde Mayra geen neen zeggen.

Zij zorgde constant voor Sandrientje wat heel gemakkelijk was voor die twee en niks op tegen zo te zien.

Marianne is een doorzetter en bemoeit zich wel maar ze heeft 'n soort erecode die de anderen missen.
0 x
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door zanacht »

ranske schreef:" Maar het probleem is dat de geliefden meestal helemaal niet willen dat ze voor hen door een vuur gaat...

Haar eigen huis op voorhand weggeven is dat niet door een vuur gaan. Geliefd Anneke wou dat nochtans wel.
Met het gevolg dat ze haar moeder buitengooit uit dankbaarheid ? Of op bevel van ' liefke '.

Marianne gaat zelfs door een vuur voor Nancy, die toont zich nu erg loyaal tegenover haar.

Marianne boodt Mayra een atelier aan. Als dat niet door 'n vuur gaan is. Ik hoorde Mayra geen neen zeggen.

Zij zorgde constant voor Sandrientje wat heel gemakkelijk was voor die twee en niks op tegen zo te zien.

Marianne is een doorzetter en bemoeit zich wel maar ze heeft 'n soort erecode die de anderen missen.
Marianne wou zelfs ook de zus & zo kopen om Jenny haar beste vriendin een plezier te doen zodat ze de b&b en de taxi's konden behouden.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 720
x 540

Bericht door jessie V. »

Als je naar veel acties van Marianne kijkt, zit er altijd iets achter. Ik vind veel van haar zorgen voor iemand, heel misschien wel goed bedoeld, maar ze wil mij teveel het leven van anderen naar haar hand zetten. En dan is het goedschiks of kwaadschiks.
Ze gebruikt ook anderen om haar doel te bereiken (o.a. onnozele Nancy). Nee, ik zal nooit een fan van Marianne worden.
maar dat was misschien ook al duidelijk.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat was mij in elk geval ook al lang duidelijk, Jessie :lol:
Maar dat mag toch ook? Dat houdt het hier interessant :)
zanacht schreef: Marianne wou zelfs ook de zus & zo kopen om Jenny haar beste vriendin een plezier te doen zodat ze de b&b en de taxi's konden behouden.
Inderdaad, en daarvoor zette ze zich zelfs nogmaals over de vete met Rosa heen, net zoals Rosa zich pasgeleden nogmaals over de vete met Marianne heen zette, deze keer om Waldek vooruit te helpen.
Ze liggen gruwelijk vaak met elkaar overhoop, maar in feite hebben Rosa & Marianne dat heel erg met elkaar gemeen. Ze gaan er bovendien allebei vaak nogal ver in, maar hoe irritant of opdringerig dat soms ook kan zijn, ze bedoelen dat over het algemeen goed. :)
0 x
Plaats reactie