Crackers schreef:Ze moeten van Mariannes hesp af blijven !!!
Marianne Bastiaens (Leah Thys)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- martha
- Poster rang 5

- x 1071
- x 596
-
ranske
- Poster rang 4

-
ranske
- Poster rang 4

- Amiche
- Poster rang 2

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)
Ik heb de scene waar jullie het over hebben (Marian met Sandrine) nog niet gezien, maar moest wel denken aan de weken ervoor hoe An en Mayra omgingen met Sandrine. Dat stompzinnige gedoe over oma die weg is en dus kunnen we muziek maken, alles eten wat we willen, troep maken, dansen in de huiskamer .... Sloeg helemaal nergens op en welke boodschap gaven zij dat kind? Respect voor oma lijkt me toch nog steeds een waardevolle les en ze trappen daarmee ook op haar hartje, want ze houdt van oma. En dat gedoe van Mayra toen ze die trui kwam halen - zij was degene die een scene maakte, Marian reageerde vooral; en toen Sandrine haar handjes over haar oren deed werd dat Marian verweten en meteen geroepen dat ze dus bij Rosa zou gaan slapen. Als dat een moeder moet voorstellen .....???!!!
Ik snap ook niet dat An niet ziet hoe Mayra Sandrine gebruikt voor haar wraak - het past ook niet bij An om dat toe te laten; ze wil rust en vrede in huis, maar niet Marian helemaal uit haar (en Sandrines) leven.
Ik snap ook niet dat An niet ziet hoe Mayra Sandrine gebruikt voor haar wraak - het past ook niet bij An om dat toe te laten; ze wil rust en vrede in huis, maar niet Marian helemaal uit haar (en Sandrines) leven.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
-
tvx1
- x 435
Amiche schreef:Ik heb de scene waar jullie het over hebben (Marian met Sandrine) nog niet gezien, maar moest wel denken aan de weken ervoor hoe An en Mayra omgingen met Sandrine. Dat stompzinnige gedoe over oma die weg is en dus kunnen we muziek maken, alles eten wat we willen, troep maken, dansen in de huiskamer .... Sloeg helemaal nergens op en welke boodschap gaven zij dat kind? Respect voor oma lijkt me toch nog steeds een waardevolle les en ze trappen daarmee ook op haar hartje, want ze houdt van oma. En dat gedoe van Mayra toen ze die trui kwam halen - zij was degene die een scene maakte, Marian reageerde vooral; en toen Sandrine haar handjes over haar oren deed werd dat Marian verweten en meteen geroepen dat ze dus bij Rosa zou gaan slapen. Als dat een moeder moet voorstellen .....???!!!![]()
Correctie, het is wel degelijk Marianne die een scène maakte. Zij was diegene die verwijten begon te slingeren richting Mayra zoals "Ge wilt mijn familie kapotmaken" (wat niet waar is), "Waarom ga ik Sandrine nooit meer mogen zien?" (Wat al evenmin waar is) en "Met welk recht beslist gij waar Sandrine gaat slapen" (Terwijl Mayra dat recht zelfs wettelijk heeft!). Zo'n dingen zeg je niet over de moeder van je kleindochter en al zeker niet als die er bij zit. Marianne gaat hier allesbehalve vrijuit. En Ann heeft eerder deze week helemaal alleen beslist om naar de Zus&Zo te verhuizen. Mayra was gewoon aan het werk bij de taxi's en wist van niets. Het is meer dan duidelijk gemaakt dat ook Ann het beu is van onder het juk van haar moeder te leven. Ze wil gewoon af en toe eens wat rust onder hun drietjes en dus zoals je zelf schreef absoluut niet Marianne uit haar en Sandrine's leven verbannen.
0 x
- Amiche
- Poster rang 2

@tvx1 - mijn boodschap was om aan te geven dat niet alleen Marian de mist ingaat t.a.v. Sandrine (zoals uitvoerig beschreven in voorgaande berichten), maar Mayra en Ann evenzeer. Ik neem het de 'moeders' nog meer kwalijk, want dat zijn de officiele opvoeders, waarvan absoluut verwacht moet worden dat die het kind beschermen.
Ik weet niet waarom jij in elke nuancering t.a.v. Marianne zo 'corrigerend' meent te moeten optreden. Jouw reakties lijken haast wel of kritiek op Mayra en Ann persoonlijk zijn? Douw die rode vlag nu maar weg, want we weten het inmiddels.
Wat mij betreft zijn alle vrouwen hier even goed of even slecht; ze doen niet voor elkaar onder, maar bovenal zijn ze enorme karikaturen. Ik ken genoeg mensen die bepaalde trekken hebben, maar niemand die precies zo doet en zegt. De kritiek en commentaren gaan over hoe dit verhaal zich ontwikkelt en dus niet over reele personen, zij hoeft derhalve niet al te serieus te worden genomen - waar gaat het tenslotte over
(edits typfoutjes)
Ik weet niet waarom jij in elke nuancering t.a.v. Marianne zo 'corrigerend' meent te moeten optreden. Jouw reakties lijken haast wel of kritiek op Mayra en Ann persoonlijk zijn? Douw die rode vlag nu maar weg, want we weten het inmiddels.
Wat mij betreft zijn alle vrouwen hier even goed of even slecht; ze doen niet voor elkaar onder, maar bovenal zijn ze enorme karikaturen. Ik ken genoeg mensen die bepaalde trekken hebben, maar niemand die precies zo doet en zegt. De kritiek en commentaren gaan over hoe dit verhaal zich ontwikkelt en dus niet over reele personen, zij hoeft derhalve niet al te serieus te worden genomen - waar gaat het tenslotte over
(edits typfoutjes)
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat klopt, het wordt de laatste tijd steeds duidelijker dat ze zich meer thuis voelt onder het juk van haar vriendin...tvx1 schreef:Het is meer dan duidelijk gemaakt dat ook Ann het beu is van onder het juk van haar moeder te leven.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Amiche
- Poster rang 2

Christel schreef:Dat klopt, het wordt de laatste tijd steeds duidelijker dat ze zich meer thuis voelt onder het juk van haar vriendin...
0 x
-
ranske
- Poster rang 4

De hele en zich alsmaar verder vertakkende verhaallijn in één zin. Knap 
0 x
- Crackers
- Poster rang 5

Marianne moet een dwangsom betalen van 85 euro per dag dat ze er te lang woont. Met de schatkist die Marianne heeft is dat niet overdreven veel. Ik zie ze er nog wel een paar dagen of een tijdje langer wonen dan dat ze mag, gewoon om Mayra te te koeioneren. En als ze dat doet moet Ann waarschijnlijk speciaal daarvoor nog eens naar de rechtbank gaan want de rechtbank zal niet zelf komen controleren of ze zich aan de afspraak houdt. Ik denk dat Marianne nog kansen te over heeft om het spelletje heel smerig te gaan spelen of de puntjes op de i te zetten zoals ze al deed met het labelen van de voedingswaren. Zo kan ze bijvoorbeeld het salon meenemen, het atelier van Mayra in de oorspronkelijke staat terug zetten (het was gewoon een veranda), de gordijnen meenemen enzovoort want dat zijn allemaal dingen die Marianne heeft betaald. Ik denk dat Ann nog nooit haar portemonnee heeft uitgehaald in heel dat huis, behalve om er geld in te steken van haar patiënten... De hele bovenverdieping heeft Marianne ook zelf betaald. En Mayra heeft al helemaal nooit een cent geïnvesteerd!
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Die situatie komt hopelijk in het echte leven niet voor want dat moet toch verschrikkelijk zijn ! Stel u dat maar eventjes voor ; Marianne heeft dat zo goed verwoord toen ze zei dat ze al haar hele leven in dat huis woont er dat er in elk hoekje herinneringen zitten . Hoe in en in triestig is dat toch !
0 x
-
tvx1
- x 435
Ik vind Marianne haar gedrag van de voorbije twee dagen beneden alle peil. Eerst schenkt ze zelf de spullen van Sandrine weg en dat gaat ze bij Geert gaan medelijden uitlokken omdat Ann (!) de spulletjes van Sandrine zou hebben weggenomen. Een dame van haar stand kan toch veel beter dan dit.

0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Ze heeft spullen van Sandrine aan Nancy meegegeven die Sandrine al een hele tijd niet meer nodig had. Dat meisje hoeft bijvoorbeeld al een paar jaar geen trappelzak meer aan als het gaat slapen, en met een rammelaar zie ik haar ook niet meer zo snel spelen. Die spulletjes kwamen uit de kelder, waar ze al een paar jaar opgeslagen stonden, dat is er ook duidelijk bij gezegd.tvx1 schreef:Eerst schenkt ze zelf de spullen van Sandrine weg en dat gaat ze bij Geert gaan medelijden uitlokken omdat Ann (!) de spulletjes van Sandrine zou hebben weggenomen. Een dame van haar stand kan toch veel beter dan dit.![]()
![]()
Maar Ann vond het blijkbaar nodig om de rest van Sandrine's spullen, die daar nog in de woonkamer lagen en waar ze wél nog mee speelde, ook weg te halen. Flauw hoor, zeker aangezien ze zelf eigenlijk geen probleem had met het weggeven van die oude spulletjes, maar Mayra er weer gedoe rond maakte...
Het lijkt wel alsof Ann, Marianne "straf" geeft voor elke keer dat zij en Mayra ruzie hebben.
0 x
-
tvx1
- x 435
Ik heb Ann nochtans de voorbije dagen geen speelgoed uit de woonkamer zien halen. Het enige was Marianne die wat spulletjes aan Nancy geschonken heeft.Christel schreef:Ze heeft spullen van Sandrine aan Nancy meegegeven die Sandrine al een hele tijd niet meer nodig had. Dat meisje hoeft bijvoorbeeld al een paar jaar geen trappelzak meer aan als het gaat slapen, en met een rammelaar zie ik haar ook niet meer zo snel spelen. Die spulletjes kwamen uit de kelder, waar ze al een paar jaar opgeslagen stonden, dat is er ook duidelijk bij gezegd.tvx1 schreef:Eerst schenkt ze zelf de spullen van Sandrine weg en dat gaat ze bij Geert gaan medelijden uitlokken omdat Ann (!) de spulletjes van Sandrine zou hebben weggenomen. Een dame van haar stand kan toch veel beter dan dit.![]()
![]()
Maar Ann vond het blijkbaar nodig om de rest van Sandrine's spullen, die daar nog in de woonkamer lagen en waar ze wél nog mee speelde, ook weg te halen. Flauw hoor, zeker aangezien ze zelf eigenlijk geen probleem had met het weggeven van die oude spulletjes, maar Mayra er weer gedoe rond maakte...
Het lijkt wel alsof Ann, Marianne "straf" geeft voor elke keer dat zij en Mayra ruzie hebben.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Ze hebben ook niet laten zien dat Ann dat gedaan heeft, dat is blijkbaar buiten beeld gebeurd. Het werd alleen duidelijk omdat Geert zei dat de kamer ineens zo opgeruimd was. Achteraf viel mij overigens wel op dat de mand met speelgoed en de spulletjes op het bureautje, die wel eens links en rechts in beeld kwamen tijdens scènes in de woonkamer, weg warentvx1 schreef:Ik heb Ann nochtans de voorbije dagen geen speelgoed uit de woonkamer zien halen. Het enige was Marianne die wat spulletjes aan Nancy geschonken heeft.
0 x