heeft Marianne haar huis wel geschonken?

jorah69
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 3

Re: heeft Marianne haar huis wel geschonken?

Bericht door jorah69 »

De Fit & Fun is nu niet de Frens, hè? De Noorderzon, dat is nu de Frens. F&F daarentegen is verkocht en bestaat mogelijk nog...
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

jamesbond schreef:En of het nu een soap of niet is, enige correcte realiteitszin is wel op zijn plaats.
jamesbond, ik kan het echt niet beter verwoorden! :clap:
0 x
Jonathan
Nog geen rang

Bericht door Jonathan »

jorah69 schreef:De Fit & Fun is nu niet de Frens, hè? De Noorderzon, dat is nu de Frens. F&F daarentegen is verkocht en bestaat mogelijk nog...
F&F is inderdaad een ander gebouw. Ik meen dat het gelegen is/was vlakbij de loft van Eric & Martine/ Femke / Judith...Waar we de Frens moeten situeren is me echter niet geheel duidelijk.
Maar dit brengt me wel bij het volgende: Waarom maakt Ann zo'n drama over dat huis? Als ze echt de vrede wil bewaren koopt ze toch gewoon zelf iets? Ze heeft destijds een deel van de erfenis gehad van haar vader Walter, ze heeft de F&F verkocht, ze heeft al jaren een goed draaiende dokterspraktijk met gemiddeld steeds 3 dokters, ze geniet al haar ganse leven kost en inwoon bij haar moeder, Mayra heeft er haar "atelier". Dan zit je er mijn inziens toch zeker warmpjes in. Dan kan je inderdaad discussiëren over het feit dat de helft van de woning van Ann is, maar om het dan zo op de spits te drijven? In feite zijn enkel de praktijk en de vertrekken boven ruimtes die enkel door Ann worden gebruikt. Hoewel, Geert is ook dokter, en gezien hij getrouwd is met Marianne...Tot voor enkele jaren was het atelier van Mayra nog de redactie van Uit & Thuis, dus om nu te zeggen dat dit enkel wordt gebruikt door Ann en Mayra is ook niet volledig correct.
Persoonlijk zie ik Mayra en Ann nog uit elkaar gaan, waardoor Ann voor Marianne kiest en alles weer koek en ei wordt. Zeker nu Mayra blijft hunkeren naar Kurt en zijn... :razz: Afwachten dus. Voor mij is het alleszins een leuke discussie voor wie al van de beginjaren naar Thuis kijkt. Al ben ik wat al die schenkingen, stelsels en dergelijke betreft een gewone leek. Net als de meeste kijkers van Thuis. Enig krediet ten opzichte van de schrijvers is dan ook wel op z'n plaats vind ik. Het is en blijft een soap met beperkte middelen die dag na dag aan een razend tempo moet worden gemaakt. En die nog verdomd goed wordt gemaakt ook!
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

jamesbond schreef:Veel kinderen kijken naar die zeep maar kunnen vaak fictie en realiteit niet scheiden
Thuis is dan ook verre van een kinderprogramma en een educatief programma over 'hoe zit erfrecht ineen' nog veel minder.
jamesbond schreef:Kan iemand die verhaallijn van haar Italiaans avontuur even opzoeken, uitpluizen en gewoon de situatie geven ivm het huis
Als dit ergens online te vinden is, kan je dat toch ook zelf even opzoeken als je dit echt zo graag wil weten? :whistle:
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Jonathan schreef:Waarom maakt Ann zo'n drama over dat huis?
Omdat het op papier helemaal van haar is. Waarom een tweede huis kopen als je er al één hebt...
0 x
Afbeelding
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

jamesbond schreef: Kan iemand die verhaallijn van haar Italiaans avontuur even opzoeken, uitpluizen en gewoon de situatie geven ivm het huis. Dan zijn alle speculaties weg. Ben ik dan fout, geen probleem voor mij alleen spijtig dat mijn geheugen me in de steek liet. Heb ik wel gelijk, ook spijtig want dan is duidelijk dat die zeep aan het verzepen is.
Dat heeft Christel al gedaan op de eerste pagina van dit topic!
0 x
jamesbond
Nog geen rang

Bericht door jamesbond »

Ja, CHristel schrijft iets, maar ook dat is niet volkomen juist.
Ann kan onmogelijk de helft van het huis kopen. EN Tom, en Marianne en Ann hebben op dat ogenblik al een deel (erfrecht) van het huis. Als ze de helft van het huis erbij koopt dan kan dat alleen als de verdeling 1/4 (Tom), 1/4(Ann) en 1/2 (Marianne) gaat.
Ze koopt de helft, dan koopt ze in feite alle eigendom van Marianne af en bezit ze wel de meerderheid van het huis buiten dat stuk van Tom. Deze laatste heeft voor zover ik meen te weten nog nooit afstand van zijn eigendom gedaan, noch door schenking, noch door verkoop.

Maar ja, om toch iedereen gelijk te kunnen geven is de soap versoapt, verzeept. 't wordt misschien even tijd om de boel te sluiten. Men kan niet blijven scenario's schrijven over slechts een 4-tal families die dan compleet zijn ingeteeld onder elkaar.
[Off Topic]
Gelukkig zijn er nog de randspelers, maar die gaan dezelfde weg op. Alleen ons Nancy met slurfke lopen nog een recht baan, alhoewel slurfke wel eens bezopen van het rechte pad afliep, maar daar hebben de scenaristen nog geen spek voor de bek in gevonden. 't Zou misschien eens leuk zijn moest er nu plots ene de kop boven water steken met een kleine en het vaderschap van Eddy op eisen...
[On Topic]
0 x
Gesloten